MuscleMeat

Schema van Kelei (bodybuilding.com) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nice! Ga je ook loggen of niet?

Ik zal vanavond even een trainingslog opstarten. Begin morgen met de eerste volledige Kelei training, dus gewichten zal nog even wat zoeken zijn her en der.

Ben aan het loggen inderdaad.
Gewichten gaan er goed op vooruit.

Men log in je karma :)

en succes aan allen!
 
Merk wel dat ik de slaap hard nodig heb op dit schema trouwens! Lekker lang slapen voor de rust. Hoe ervaren anderen dit?
 
Merk wel dat ik de slaap hard nodig heb op dit schema trouwens! Lekker lang slapen voor de rust. Hoe ervaren anderen dit?

Ja merk ik ook. Ik slaap doorgaans een uur of 8-9 per nacht. dat was meer dan genoeg voorheen maar merk nu dat het net aan genoeg is en soms te weinig zelfs.
 
Ja merk ik ook. Ik slaap doorgaans een uur of 8-9 per nacht. dat was meer dan genoeg voorheen maar merk nu dat het net aan genoeg is en soms te weinig zelfs.

Zit zelf tussen de 6-7 uur slaap en kan je garanderen dat het te weinig is *geeuw*
 
Laatst bewerkt:
Zit zelf tussen de 6-7 uur slaap en kan je garanderen dat het te weinig is *geeuw*

Gisteren was voor mij een rustdag en lag er 9 uur in. Bijna 10 uur geslapen en had het nodig niet normaal..
 
Is er een nederlandse vertaling van de hele kelei opzet ?

Of kan iemand me het goed uitleggen ?
 
Je doet A & B afwisselend, maar je traint elke dag. Tenminste, dat is de opzet, afwijken kan natuurlijk ook als je even niet kan trainen. Het gaat erom dat je frequentie zo hoog mogelijk is.

De oefeningen doe je middels rest-pause. Je begint je eerste set met je 10RM/11RM (waarbij je nooit tot absoluut failure gaat) en je rust precies lang genoeg totdat je weer 3 reps kan. De rust varieert per oefening, moet je zelf uitvinden. Dit blijf je doen totdat je op je gestelde reps zit.
 
Je doet A & B afwisselend, maar je traint elke dag. Tenminste, dat is de opzet, afwijken kan natuurlijk ook als je even niet kan trainen. Het gaat erom dat je frequentie zo hoog mogelijk is.

De oefeningen doe je middels rest-pause. Je begint je eerste set met je 10RM/11RM (waarbij je nooit tot absoluut failure gaat) en je rust precies lang genoeg totdat je weer 3 reps kan. De rust varieert per oefening, moet je zelf uitvinden. Dit blijf je doen totdat je op je gestelde reps zit.

Dus je moet een oefening de 1e set 10 reps doen en dan de andere sets minimaal 3 reps eruit halen met het zelfde gewicht als de 1e set met 30 seconden rust te tussen totdat je 50 reps hebt ?
 
Dus je moet een oefening de 1e set 10 reps doen en dan de andere sets minimaal 3 reps eruit halen met het zelfde gewicht als de 1e set met 30 seconden rust te tussen totdat je 50 reps hebt ?

Rust is afhankelijk van de oefening, mik op 3 reps per rp set.
Bij de ene oefening zal dit 30 sec zijn, maar bij iso's is dit vaak maar 20 of minder.
 
Dus je moet een oefening de 1e set 10 reps doen en dan de andere sets minimaal 3 reps eruit halen met het zelfde gewicht als de 1e set met 30 seconden rust te tussen totdat je 50 reps hebt ?

Als je de A/B setup gebruikt, dus fullbody, dan ga voor de 30 totaal reps per oefening. Inderdaad moet je zorgen dat je minimaal 3 reps haalt, maar zorg ook dat je niet boven de 4/5 komt. Zowel dan rust je te lang.

Overigens is het "OK" om bij enkele sets, vooral de laatste paar, zo nu en dan niet verder te komen dan 2 reps.
 
Als je de A/B setup gebruikt, dus fullbody, dan ga voor de 30 totaal reps per oefening. Inderdaad moet je zorgen dat je minimaal 3 reps haalt, maar zorg ook dat je niet boven de 4/5 komt. Zowel dan rust je te lang.

Overigens is het "OK" om bij enkele sets, vooral de laatste paar, zo nu en dan niet verder te komen dan 2 reps.

Oke, wou het volgende schema gaan volgen dan 4x per week.


A:
Squat 5x5
Bench press 5x5
Row 4x8
Side raise 4x8
Barbell curl 4x8
Dips 4x8
Kuiten 4x20

B:
Deadlift 3x5
Incline flyes 4x8
Chins 4x8
OHP 5x5
dumbell curl 4x8
Dips 4x8
Facepulls 3x12
 
Oke, wou het volgende schema gaan volgen dan 4x per week.


A:
Squat 5x5
Bench press 5x5
Row 4x8
Side raise 4x8
Barbell curl 4x8
Dips 4x8
Kuiten 4x20

B:
Deadlift 3x5
Incline flyes 4x8
Chins 4x8
OHP 5x5
dumbell curl 4x8
Dips 4x8
Facepulls 3x12

Dat kan, maar die is niet gebaseerd op het schema van Kelei;)
 
Hoe zou ij het dan doen 4x per week ?


Het volume verhogen per sessie. ipv 30 reps 40 of zelfs 45. Aan het einde van de week heb je hetzelfde totaal volume gemaakt.

Maar ter goede orde, want ik zie je met mooie 5x5 dingen komen; het is de bedoeling dat je een gewicht pakt wat je 10x kunt reppen, dan neem je een korte rust(10-45sec) en pomp je er weer zon 3 uit. Dit doe je dan net zolang tot je de 30, 40 of zelfs 45 gehaald hebt. En dus niet 5x5.

Lees dit: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=157587143

That said, zou ik je toch een gewone 5x5 aanraden op dit moment. En dus NIET dit schema.
 
Het volume verhogen per sessie. ipv 30 reps 40 of zelfs 45. Aan het einde van de week heb je hetzelfde totaal volume gemaakt.

Maar ter goede orde, want ik zie je met mooie 5x5 dingen komen; het is de bedoeling dat je een gewicht pakt wat je 10x kunt reppen, dan neem je een korte rust(10-45sec) en pomp je er weer zon 3 uit. Dit doe je dan net zolang tot je de 30, 40 of zelfs 45 gehaald hebt. En dus niet 5x5.

Lees dit: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=157587143

That said, zou ik je toch een gewone 5x5 aanraden op dit moment. En dus NIET dit schema.

Oke, dus dit schema kan wel alleen zonder de de reps (stonden er nog bij vergeten weg te halen) dus doe dag 1 vd 4 30 reps 2e dag 35 3e dag 40 4e dag 45 reps ?

---------- Toegevoegd om 15:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:36 ----------

Het volume verhogen per sessie. ipv 30 reps 40 of zelfs 45. Aan het einde van de week heb je hetzelfde totaal volume gemaakt.

Maar ter goede orde, want ik zie je met mooie 5x5 dingen komen; het is de bedoeling dat je een gewicht pakt wat je 10x kunt reppen, dan neem je een korte rust(10-45sec) en pomp je er weer zon 3 uit. Dit doe je dan net zolang tot je de 30, 40 of zelfs 45 gehaald hebt. En dus niet 5x5.

Lees dit: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=157587143

That said, zou ik je toch een gewone 5x5 aanraden op dit moment. En dus NIET dit schema.

Welk 5x5 schema zou jij dan op dit moment aanraden ?
 
Laatst bewerkt:
Het volume verhogen per sessie. ipv 30 reps 40 of zelfs 45. Aan het einde van de week heb je hetzelfde totaal volume gemaakt.

Maar ter goede orde, want ik zie je met mooie 5x5 dingen komen; het is de bedoeling dat je een gewicht pakt wat je 10x kunt reppen, dan neem je een korte rust(10-45sec) en pomp je er weer zon 3 uit. Dit doe je dan net zolang tot je de 30, 40 of zelfs 45 gehaald hebt. En dus niet 5x5.

Lees dit: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=157587143

That said, zou ik je toch een gewone 5x5 aanraden op dit moment. En dus NIET dit schema.

Zoals ik het las dacht ik dat het totaal volume 180 per week moest zijn idd. Dus met 4 keer zou dat dan 45 per training moeten zijn. Jij volgt dat principe dus?
Ik houd namelijk nu 30 aan maar ik train maar 4 keer per week omdat ik ook nog 2 dagen basketball. Zal ik het toch maar ophogen naar 45 dan? Meer trainen gaat in ieder geval niet dan heb ik helemaal geen rust dag meer.
 
Oke, dus dit schema kan wel alleen zonder de de reps (stonden er nog bij vergeten weg te halen) dus doe dag 1 vd 4 30 reps 2e dag 35 3e dag 40 4e dag 45 reps ?

---------- Toegevoegd om 15:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:36 ----------



Welk 5x5 schema zou jij dan op dit moment aanraden ?

Hij bedoelt elke training 45 reps.


@ Cman

Als je het aankan dan zeker doen imo.
 
Totale reps op 30 houden als je net begint en geleidelijk opbouwen per week of maand, afhankelijk van je capaciteit. Hoe meer volume, hoe beter.
 
Totale reps op 30 houden als je net begint en geleidelijk opbouwen per week of maand, afhankelijk van je capaciteit. Hoe meer volume, hoe beter.

Heb er vandaag 1 op 45 gedaan na 2 weken op 30 gezeten te hebben. Heb het idee dat mijn lichaam het wel aan moet kunnen. Ben ook erg strict met voeding en slaap.
Zodra ik toch extreme vermoeidheid of pijntjes ga ondervinden doe ik een stapje terug.
 
Vandaag voelt verder prima.

Alleen wat meer slaap nodig. Wou alleen dat ik 10 uur per dag kon slapen. Helaas blijft er dan geen dag meer over. Merk van de vermoeidheid overiges niks tijdens de trainingen zelf.
 
Back
Naar boven