MuscleMeat

Schema verandering nodig om progressie te behouden ?

Bezoekers in dit topic

pimpel

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
9 sep 2013
Berichten
333
Waardering
17
Lengte
1m88
Massa
89kg
Vetpercentage
16%
Ik volgde toen ik begon een Rippetoe SS schema, elke les gewicht toevoegen.
Hierna ben ik overgestapt op een UB/LB schema wat beter bij mij past.
Voor de "grote" compounds deed ik altijd 3x8 met elke les dus extra gewicht


In mijn UB/LB schema deed ik telkens bij bankdrukken/ schuin bankdrukken / DL / en SQ elke les 2.5 kilo erbij en ook op 3x8
Bij de SQ, BP en INCL BP ben ik op het punt gekomen dat ik mijn laatste set niet 8 herhalingen meer vol kan maken (blijft steken op 5 stuks).
Ik moet dus mijn aantal herhalingen/sets kan schuiven of andere methodes toepassen om progressie te blijven maken.

Wat kan ik nu het beste doen?
Stel mijn max BP is nu 70 kilo op 3x8, ik kan de eerste 2 sets wel 8 herhalingen volkrijgen maar de laatste niet meer. Wat moet ik nu veranderen om toch hiernaar toe te werken?

Gewoon dit blijven hanteren? Of wat denken jullie
En ja.. ik eet veel :) (bulk)

Thanks!
 
Ik moet dus mijn aantal herhalingen/sets kan schuiven of andere methodes toepassen om progressie te blijven maken.

Op een bepaald moment is dit raadzaam of zelfs noodzakelijk, maar je kunt gewoon eerst proberen binnen het huidige 'protocol' dat je gebruikt progressie te maken.

Wat kan ik nu het beste doen?
Stel mijn max BP is nu 70 kilo op 3x8, ik kan de eerste 2 sets wel 8 herhalingen volkrijgen maar de laatste niet meer. Wat moet ik nu veranderen om toch hiernaar toe te werken?

Gewoon dit blijven hanteren? Of wat denken jullie

Voorlopig nog even blijven proberen om die 3x8 vol te maken.
Wat je eventueel kunt doen als je op die 3e set maar tot 6 komt bijvoorbeeld, is een korte pauze (laten we zeggen 20 seconden) en daarna probeer je alsnog die 2 laatste reps te maken.
Moch dat (te) makkelijk gaan pauzeer je de volgende 15, 10 of 5 seconden en op een bepaald moment maak je dan alsnog de aaneengesloten set van 8.

Pas als je echt langere tijd (weken) echt stagneert, dan wordt het tijd om van set-rep protocol te veranderen.
Je zou dan vervolgens een tijdje 4x6 kunnen doen en nog weer later 5x5.
belangrijk is dat je een bepaald protocol eerst goed 'uitmelkt' voordat je overstapt op de volgende variatie.
 
Ik zal het iets nuanceren.. Ik loop hier al idd enkele weken tegenaan maar zit nu teveel te cheaten.
Ik wil dus me systeem aanpassen :)

Zou dat piramider verhaal iets zijn waar ik veel over lees?
 
Back
Naar boven