MuscleMeat

schema voor 2x per week trainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kaliramtam

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
5 okt 2005
Berichten
43
Waardering
0
Door mijn school en werk kan ik op moment gewoon niet vaker dan 2x p/w trainen in de sportschool.
Ik loop en fiets er zelf nog wel bij om toch in beweging te blijven want ik moet gewoon vaak trainen (ik heb vanaf mijn 12e minstens 6x p/w getraint voor schaatsen).
Maar wat zouden jullie zelf voor schema doen en mij adviseren als je maar 2x p/w kracht/massa traint?
Ik zat zelf te denken aan HIT maar vind dat toch wel erg belastend voor gewrichten en krijg er niet echt een voldaan gevoel van.
 
wat dacht je van een gewone full body?

wat is je doel btw? spiermassa of kracht?
 
Mijn doel is massa.
Fullbody is inderdaad ook een goede optie maar dan kom je bij het volgende.
Als je om de 2 maanden bijvoorbeeld je schema aan wilt passen wat zou je dan kiezen? Alleen een verandering in sets en reps?

Hiervoor trainde ik 3 á 4 keer p/w in de sportschool met een basis split dit beviel mij erg goed omdat ik me helemaal kon geven in de training en een voldaan gevoel had en ik ging er ook goed op vooruit.
 
Full body !

4 - 6 weken PR's proberen te zetten
dan 1 week deload (lager volume).
dan 2 weken volume weer omhoog, maar onder oude PR beginnen en weer naar de PR's opbouwen
en dan weer van voren af aan.

geen reden om ooit je schema te wijzigen.
 
Ok! dat klinkt goed!
Iemand anders nog een andere suggestie?
 
ja hoor maar dan ... geen benen en buik training meer.

half body... eerste dag
borst schouders triceps
tweede dag
rug biceps.
 
ja hoor maar dan ... geen benen en buik training meer.

half body... eerste dag
borst schouders triceps
tweede dag
rug biceps.

WTF is dit voor achterlijk advies? Benen training gewoon niet meer doen?
 
ehm dat vind ik ook een beetje onzin ja! je kunt na je rug/biceps training wel ff leg curl, calve raises, squatte etc. 8eraan plakke misschien?
 
Zou 't maar lekker op full body houden als je maar 2x kan. Wel alles lekker hard aanpakken, opbouwen en op tijd deloaden. Beter zou zijn als je 3x in de week kon trainen.
 
Ja het liefst zou ik 3-4 x p/w doen en dan splitten maar dat gaat nu echt niet. dus we moeten er het beste maar van maken.

Ok wat denken jullie hiervan:
2 x p/w fullbody

- dead lift
- squat
- bench press
- lat pulldown
- incline (dumbbell) press
- seated row
- shoulder press

En hoeveel sets en reps zouden jullie doen?
Ik dacht zelf aan 4 x 8-12

En dan zoals wazzup zei na 6 weken het volume omlaag maar dan zakken in reps of sets?
 
Back
Naar boven