MuscleMeat

schema voor afvallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sasje

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
13
Waardering
0
Hallo mijn naam is Sasje .
mijn lengte is 1.43 klein dus,
ik ben nu 30 jaar en sinds een jaar in de overgang,
ik heb begrepen dat je stofwisseling daar door vertraagd
ook neem ik sinds een jaar antidepresieva
.ook dit zou lijden tot een tragere stofwisseling.
is dit waar en wat kan ik er doen ?
ik ben in die periode 7 kilo aangekomen,
ik zit nu op de 54 kilo te zwaar dus voor mijn lengte
 
neem een personal trainer in dienst, eentje die je flink laat zweten dan verlies je die kilotje´s wel weer.
 
In de overgang op je 29e?
Hoe heb je dat gedaan?
Heb je kinderen?
Wat zijn je activiteiten, voedingsgewoontes etc?
Welke andere medicatie heb je?
 
Ik zit hier in de klas en naast mij zit een klasgenoot die kent een meisje die al op haar 18e in de overgang was :eek:
 
in de overgang? is? niet meer kinderen kunnen krijgen?
 
Geef maar antwoord op de vragen van BOS, en doe je ook nog aan sport ofzo zo ja welk? Er moet eerst meer info zijn voordat wij je kunnen helpen....
 
Wat extra spiertjes is nooit slecht voor het metabolisme. ;)

Kheb pas nog een artikel gelezen waaruit bleek dat een beetje ijzer verplaatsen erg voordelig is voor mensen in de overgang.
 
Bart82 heeft helemaal gelijk. Vrouwen in de overgang (tjeetje, 29 is extreem!) krijgen zwakkere botten en dan is krachttraining echt perfect.

Ook heel goed is om genoeg zonlicht te krijgen, want je kunt bijv zoveel kalk bij slikken als je wilt, zonder vit D (zonvitamine) begin je niks.. beter de huid zelf aan laten maken dan apart bij slikken!

Espi, die je van harte welkom heet en ook bezig is met de strijd tegen de pondjes!
 
sasje, om een vraag te kunnen beantwoorden, ga je naar Quick Reply. typ daar je vraag in in klik dan op Post Quick Reply

tjuus
 
leuk zeg al die andwoorden, ik was gelukkig heel jong moeder. ik heb 2 kinderen een jongen van 7 jaar en een meisje van 6 jaar. dus daar heb ik geluk mee,ook probeer ik 2 a 3 keer per week te sporten. ik doe aan steps,
squashe en skieleren, maar vaak ben ik te moe en schiet het sporten er bij in.
 
hoi frietbakker ik werk ook in de vettehap gebeuren een leuke bijkomstigheid als aan het lijnnen bent heb jij daar geen last van ?

ha die bart82 krachttraining klinkt heel leuk, maar ik ben 143 lang vaak moet ik al het apperatuur op mijn lengte aanpassen en de gewichten beginnen bij 5 kilo of 20 kilo bij 50 kilo zit al aan mijn gewicht.
 
Nu nog je voedingsgewoontes.
Waarom ben je vaak te moe?
Onregelmatig/te weinig eten of onregelmatig activiteiten plannen?
Verder zou je samen met je kinderen activiteiten kunnen doen als vorm van beweging, zodat je niet apart tijd nodig hebt om daar ook nog weer eens voor te plannen als je het al druk hebt.
Kinderen zijn onvermopeibaar en kunnen je goed helpen met oefeningen. (hoeft dus niet in de sportschool, kan ook ineen park of speelterrein)
Ook leuk voor de kinderen om samen met mama te spelen.

Als je wel tijd hebt om specifiek te sporten of liever niet de kinderen in je activiteiten wil betrekken, dan zul je toch om te beginnen vaste tijdstippen moeten zoeken die alleen voor jou zijn en waar niemand aan mag komen, om je op weg te helpen.

Dus:
2-3x per week activiteiten plannen (met of zonder kinderen)
Eetschema zoveel mogelijk in orde (gaan) maken.
Probeer eerst eens regelmatig te eten en daarna kijken we wel wat er gegeten moet worden.

1 step at a time!!
 
mijn eet patroon ja dat is ook een probleem ik ga ook naar een dieetiste maar dat is een keer in de 4 weken de eerste 2 weken val ik soms 2 kilo af die er de derde week weer net zo snel aan eet en als het even kan nog een kilo meer.ook vindt ik sinds ik kinderen heb alles lekker mijn man roept steets D. H. M. V.( de helft minder vreten)
ik vindt het leuk dat je voorstelt om meer met de kinderen
samen te bewegen ik heb ook een hond dus lopen doe ik ook dagelijks, mijn dieetiste zij dat het maar goed is dat ik veel beweeg anders was het nog erger met mij
 
Wat raad je dietiste je aan?
De kinderen en een hond!! Perfecte cardio helpers!!
 
dat ik vaak moe ben heeft met de overgang te maken,en als je dan nog minder voeding binnen krijgt, loop je snel op je rezerves met als gevolg dat je het niet meer volhoudt
je luistert niet naar je lichaam .omdat je er niet aan toe wilt geven dat je moe bent. je bent een jonge moeder in het lichaam van een vrouw van 45 , 50 jaar
 
Is dat wat je dieetiste zegt?
Wat voor dieet heeft ze je gegeven?
 
mijn dieetiste vindt de kombie overgang en antidippillen
moelijk om van af te vallen. we zijn nog zoekende ik moet voldoende kalk melkprodukten en vitaminnes binnen zien te krijgen.fruit is oke maar 2 stuks per dag, veel groente, bruinbrood .ach ja wat voor iedereen goed is maar of ik er van af val?
 
Breng eerst regelmaat in je dieet: vaste tijden iets naar binnen brengen ook al zijn het maar een paar rozijnen.
Eet4-6 keer per dag en drink min 3liter water per dag om te beginnen.
Als je dit 1-2 maanden kunt volhouden kunnen we een paar dingen in je voedingspatroon veranderen.
 
Laat je vent van je afblijven, daar wordt je ook minder moe van, want 3x daags is toch wel veel.......
 
Back
Naar boven