AndroidHealthClinic

Schema voor BJJ/MMA

Bezoekers in dit topic

Mikah

Novice
Lid geworden
20 okt 2020
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
76kg
Vetpercentage
9%
Beste mensen,

Mijn naam is Mikah en ik ben 25 jaar. Van mijn 18e tot 22e heb ik bodybuilding gedaan. Daarna begon ik met BJJ/ MMA en heb ik alleen soms nog wat bodyweight oefeningen gedaan.

Nu wil ik graag wat aankomen gezien er toch geen wedstrijden zijn door corona. Ik ben druk met mijn opleiding fysiotherapie, werk en trainen. Daarom heb ik niet veel tijd.

Graag hoor ik wat jullie vinden van het onderstaande schema. Ik weet dat niet optimaal is, maar mijn doel is hooguit 3 kg aankomen en sterker worden. Ik Vermijd Barbell squats, overhead presses en deadlifts ivm met een lichte scoliose.

Dag 1 (maandag)

Incline benchpress 5x5
Chest supported rows 5x5
Alternating Upright rows 2x20/30
Inv rows 1xAMAP


Dag 2 (woensdag) Lichaamsgewicht - thuis

Dips 2xAMAP
Pullups 2x AMAP
Side lateral raises met Bands 2xamap
Single leg glute bridges 3x20


Dag 3 (vrijdag)

Weighted bulgarian splitsquats 2x15
Leg extentions 2x12
Romanian deadlifts 2x15
Leg curls 2x12


Thanks voor het lezen!!
 
Doe je het voor de looks of om als ondersteuning voor mma/BJJ? In dat laatste geval zou ik squats en deadlifts toch heroverwegen. Een sterke posterior chain is daarbij absoluut een voordeel. Verder misschien ook eens inlezen in plyometrics om je explosiviteit te behouden/verbeteren.
 
Kan overhead press misschien wel goed met 1 hand? Met een dumbbell?
 
Doe je het voor de looks of om als ondersteuning voor mma/BJJ? In dat laatste geval zou ik squats en deadlifts toch heroverwegen. Een sterke posterior chain is daarbij absoluut een voordeel. Verder misschien ook eens inlezen in plyometrics om je explosiviteit te behouden/verbeteren.
Ik doe het inderdaad meer voor de looks.. Op de training doen we ook het een ander voor strength & conditioning. Maar iets sterker zijn kan natuurlijk ook voordelen hebben bij contact sporten.
 
Kan overhead press misschien wel goed met 1 hand? Met een dumbbell?
Ik kan wel eventueel een shoulder press doen met kabels! Als ik side laterals doe als een prefatique vervolgd door upright rows met 25 kg dumbbels merk ik dat mijn shoulders wel een goede stimulatie krijgen.
 
Back
Naar boven