Fitness Seller

Schema voor Boksen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voix

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 mei 2009
Berichten
48
Waardering
0
hallo!, velen onder jullie willen allemaal spieren blijven kweken,overal

maar ik heb het meer gemunt voor het boksen,

dus weet er iemand hoe je je spieren traint die alleen nodig zijn voor het boksen ,verder heb ik alles wat je nodig hebt om te boksen (3soorten bokshandschoenen,2train handschoenen(om tegen te slaan) en een grote bokszak) en ik heb ook veel martiaal maar ik denk dat het toch wel gaat lukken met die boks-stuff en 2dumbbells van elk 6kg?

wel dan zou dit mijn Boks-schema zijn (dit schema doe ik wel 1/2/max.3x per dag)
1) 1km lopen
2) 5km fietsen
3) touwtje springen 50-100x
4) 10x optrekken
5) 20x pompen
6) 30sit-ups
7) Oefeningen met dumbels(dagelijks afwisselde oefeningen.)
8) max. 15min boksen
9) Stretchen+druivensuiker & vitamine C


DEZE TRAINING WORD DAGELIJKS THUIS GEDAAN
dus ik herhaal dit is geen trainings schema voor te BB maar op te Boksen!

commentaar alleen als je er iets van begrijpt of als je denkt er iets beter zou weg doen of bij doen maar geen reacties als je tegen boksen enzo bent A.U.B

mvdg,karel

dit schema is aangepast (cutler's reactie WAS juist)
 
Laatst bewerkt:
is wel een licht schema. 1km fietsen? :roflol: dat is 1,5 minuut ofzo..

en hoezo 5 paar handschoenen :roflol:

train je bij een club of ga je dit gewoon iedere dag thuis doen?
 
Ben je niet beter uit als je dat 'intensieve' boksen (ik weet niet hoe intensief je bokst) verplaatst naar na de training, ik denk dat je dan met de training betere prestaties hebt?
 
is wel een licht schema. 1km fietsen? :roflol: dat is 1,5 minuut ofzo..

en hoezo 5 paar handschoenen :roflol:

train je bij een club of ga je dit gewoon iedere dag thuis doen?

in de loop der jaren nieuwe gekocht!

en toruwen van dat fietsen heb je gelijk zal ik vergroten

ZIJN ER NADELEN OPGEMERKT AAN DIT SCHEMA????
 
Ben je niet beter uit als je dat 'intensieve' boksen (ik weet niet hoe intensief je bokst) verplaatst naar na de training, ik denk dat je dan met de training betere prestaties hebt?

in de loop der jaren nieuwe gekocht!

en toruwen van dat fietsen heb je gelijk zal ik vergroten

ZIJN ER NADELEN OPGEMERKT AAN DIT SCHEMA????

Dat was eigenlijk mijn opmerking over je schema.
 
Dat was eigenlijk mijn opmerking over je schema.

oke zal ik zeker doen en trouwens ook nog ik zal nu snel ff het shema aanpassen in volgorde
 
En touwtje springen??
 
lange reps doen met je dumbbells voor uithoudingsvermogen
 
elke dag soms wel 3x op een dag hetzelfde trainen lijkt een beetje te optimistisch denk ik..
 
Wat ik heb geleerd van mijn bokstrainer is gewoon om te trainen op snelheid, techniek en uithoudingsvermogen van je spieren.. de kracht komt vanzelf.
ik denk dat je met deze info + de zoekfunctie een heel eind kunt komen.
 
Wat ik heb geleerd van mijn bokstrainer is gewoon om te trainen op snelheid, techniek en uithoudingsvermogen van je spieren.. de kracht komt vanzelf.
ik denk dat je met deze info + de zoekfunctie een heel eind kunt komen.

wel ice leovince, zou jij mssh kunnen mijn boks-schema aanpassen? En 1/2/3x is wel om uithoudingsvermogen en techniek
maar snelheid nog niet denk ik...
 
Als je een behoorlijke conditie opgebouwd hebt ben je snel zat of niet. Zit je niet bij een club? Vraag daar eens hoe hun snelheid opbouwen. Techniek leer je denk ik bij het boksen zelf wel en uithoudingsvermogen is ook conditie denk ik? om je spieren het te laten uithouden kun je het beste veel reps doen (herhalingen).
 
Hi,

Je zit niet in een club, dus waarschijnlijk ga je ook geen wedstrijden doen? Je wil gewoon wat boxen om te kunnen vechten?
Dan zou ik de cardio weglaten en je concentreren op techniek op de bokszak.
Kracht en snelheid krijg je met je trainingen er wel bij zeker? Ben geen boxer, maar ik vermoed dat wat fietsen en lopen enzo niet veel gaat uithalen. Boks jezelf gewoon suf op die zak :p

B
 
1- gebruik die dumbbells als handschoenen doe 1-2 1-2
2 - train op deze verhouding met dumbels
schouders 3
triceps 2
biceps 1
3 - ren elke dag een uurtje
4 - ram je bokszak elke dag tot je niet meer kan
5 - spring touw is ook handig elke dag 5-10 min
6 - daag je vrienden uit in de ring of ga naar de boksgym ervaring is belangrijk
7 - optrekken,opdrukken, buikspier oefeningen
 
Hi,

Je zit niet in een club, dus waarschijnlijk ga je ook geen wedstrijden doen? Je wil gewoon wat boxen om te kunnen vechten?
Dan zou ik de cardio weglaten en je concentreren op techniek op de bokszak.
Kracht en snelheid krijg je met je trainingen er wel bij zeker? Ben geen boxer, maar ik vermoed dat wat fietsen en lopen enzo niet veel gaat uithalen. Boks jezelf gewoon suf op die zak :p

B


ik boks niet 'toch een beetje' om te vechten maar om voorbereid te zijn want als ik 16j. zal zijn ga ik beginnen in een boksclub vandaar!
 
het enige wat ik je kan aanraden (omdat ik zelf ook heb gebokst) is je op je techniek trainen, ga gewoon 3x in de week 5-10 km hardlopen en je hebt conditie!
armen komen vanzelf als je bokst, dus traien je techniek voor de rest niet te veel.
zeker omdat je nog 2-3 jaar te gaan hebt!
traien ook je buik nog want dat is waar je je kracht vandaan haalt en je kan natuurlijk ook nog luisteren naar de tips hierboven.
voorderest is je houding nog belangrijk als je het hardst kan stoten met rechts sta je met je linkse been voor zodat je hard kan uithalen, zoek ook op hoe je moet slaan met je hand en welke beweging je moet maken oefen deze langzaam ern als je hem vanzelf kan ga je trainen.


LET OP: zorg dat je geen bokserhand krijgt door verkeerde techniek en over belasting!
 
Laatst bewerkt:
wat wij altijd als warming up hadden op boksen was dit:

1 of 2 kg dumbbells armen gespreid omhoog houden op schouder hoogte voor 10 minuten.
dit afwisselen door je armen naar voor te doen, schuin omhoog, kleine rondjes draaien met uiteinde van je armen etc. zolang je ze maar 10 min. omhoog houdt.
daarna 100 sit ups
daarna 100 push ups
daarna weer bijvoorbeeld 2 min. lang zoveel mogelijk korte crunches maken als je kan.. tot je niet meer kan..
daarna 20 keer heel breed opdrukken met een paar seconden rust beneden.

en dan ben je warm.. dan kan je gaan trainen op de bokszak, probeer zelf combinaties te verzinnen. stoot vanuit je schouder en probeer heel veel met links te stoten (als je rechtshandig bent).
 
Hey,

Misschien is het beter als je 2 verschillende work-outs hebt, en die dan combineren, bijv.:
Maandag Workout 1
Dinsdag Workout 2
Woensdag Workout 1
Donderdag Workout 2
Vrijdag Workout 1
Zaterdag Workout 2
Zondag Rust

En dan dus ook een dag rust.

Succes ermee.
 
Back
Naar boven