AndroidHealthClinic

Schema voor kracht & massa (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ssven

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
78kg
Vetpercentage
11%
Hey,

ik vond hier niet meteen een voorsteltopic dus ik dacht dat doe ik hier ff snel :)

Ik ben Sven, 19 jaar, ben momenteel begonnen aan m'n 11de jaar bodybuilding. Ja; "jong geleerd, oud gedaan" zal ik maar zeggen. De eerste jaartjes was niet intensief natuurlijk, mocht niet overbelasten uiteraard :)

Maar goed, om tot mijn vraag te komen. Tot nu toe heb ik steeds trainingsschema's gehad waarbij ik telkens bij elke oefening 4 herhalingen van 10 deed (bij sommige oefeningen afwijkend als ik zwaarder train). Momenteel zou ik me graag op kracht & massa concentreren, maar weet niet goed welk schema hiervoor geschikt zou zijn. Momenteel is mijn week zo ingedeeld;

Maandag: Borst + Benen
Dinsdag: Armen
Woensdag: Rug
Donderdag: Schouders

En dan vrijdag van opnieuw beginnen met rust op zondag & soms zaterdag.
Ik hoorde laatst van iemand die in dezelfde gym traint dat 5 herhaling van 6 een goede manier zijn om meer kracht te krijgen, maar was niet overtuigd. Vandaar dat ik hier eens kom informeren, graag reacties :)

Sven
 
welkom
jou week heb je niet goed ingedeeld.
ik zou borst en benen apart trainen (zijn 2 grote spiergroepen )
voor kracht zou ik zwaar en kort trainen 1/6 herhalingen voor massa iets lichter 6/12
 
Hey,

ik vond hier niet meteen een voorsteltopic dus ik dacht dat doe ik hier ff snel :)

Ik ben Sven, 19 jaar, ben momenteel begonnen aan m'n 11de jaar bodybuilding. Ja; "jong geleerd, oud gedaan" zal ik maar zeggen. De eerste jaartjes was niet intensief natuurlijk, mocht niet overbelasten uiteraard :)

Maar goed, om tot mijn vraag te komen. Tot nu toe heb ik steeds trainingsschema's gehad waarbij ik telkens bij elke oefening 4 herhalingen van 10 deed (bij sommige oefeningen afwijkend als ik zwaarder train). Momenteel zou ik me graag op kracht & massa concentreren, maar weet niet goed welk schema hiervoor geschikt zou zijn. Momenteel is mijn week zo ingedeeld;

Maandag: Borst + Benen
Dinsdag: Armen
Woensdag: Rug
Donderdag: Schouders

En dan vrijdag van opnieuw beginnen met rust op zondag & soms zaterdag.
Ik hoorde laatst van iemand die in dezelfde gym traint dat 5 herhaling van 6 een goede manier zijn om meer kracht te krijgen, maar was niet overtuigd. Vandaar dat ik hier eens kom informeren, graag reacties :)

Sven

zou rug verplaatsen naar donderdagn kan je biceps wat rusten,anders moet ie de volgende dag alweer arbeid verrichten bij rug, ga je minder hoog gewicht kunnne nemen
 
Diegene in de gym die je daarop wees heeft wel deels gelijk. Om snel kracht te krijgen is 5*5(5setjes van 5HH) goed
 
Dus een weekoverzicht zoals dit;

Maandag: borst
Dinsdag: armen
Woensdag: schouders
Donderdag: rug
Vrijdag: benen

zou goed moeten zijn? En dan herhaling van 5/6*6 zou goed moeten zijn?
 
ik zouarmen met benen ruilen
 
Ok bedankt voor alle info! Mochten er nog mensen zijn die tips hebben gelieve ze ook te geven :)
 
En hoeveel oefeningen per spiergroep zijn gewenst bij deze manier van trainen?
 
4 tot 5 oefeningen voor benen en rug
3 tot 4 oefeningen voor borst en schouders
2 tot 3 oefeningen voor de armen, kuiten en buik
 
Laatst bewerkt:
Je moet de rust respecteren, dus...
Maandag: Borst/Triceps.
Woensdag: Rug/Biceps.
Donderdag: Schouders en buik.
Zaterdag: Benen en kuiten.
Als je drie dagen wil trainen dan pak je benen en kuiten bij schouders en verplaatst deze dag naar vrijdag. Je kan ook benen dag omwisselen met de schouderdag, aan jou de keuze.
Als je dat liever doet kan je ook triceps bij rug zetten en biceps bij borst.
Voor kracht én massa zijn reps tussen 4 en 8 ideaal.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven