MuscleMeat

Schema voor massa, beginner

Bezoekers in dit topic

woterman

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 okt 2006
Berichten
33
Waardering
0
Hoi, ik ben nu ongeveer een maand aan het trainen. Mijn buikspieren lopen behoorlijk voor op de rest van mijn lichaam omdat ik sinds begin van de zomer al buikspieroefeningen doe op een ablounge. Die ablounge werkt ondertussen niet meer voor mij omdat je er geen gewichten aan kan hangen. Verder train ik thuis en heb alleen een 10kg dumbbell, een ab lounge (voorbeeld link) en een crosstrainer. Een poosje terug ben ik naar de sportschool hier in de buurt geweest met de vraag of ik daar kon trainen, maar ze lieten mij niet toe omdat ik 17 ben en nog in de groei ben. Dus is het bovenstaande alles wat ik heb. Mijn doel is om meer massa te kweken.

Hier is mijn schema:
Maandag: buik rug borst
Dinsdag: benen armen schouders
Woensdag: buik rug borst
Donderdag: benen armen schouders
Vrijdag: rustdag
Zaterdag: buik rug borst
Zondag: benen armen schouders

Buik, rug, borst
Rug:
Deadlifts 3 x 15 (de deadlifts doe ik met een dumbbell en die gaat maar tot 10 kg dus kan ik eigenlijk niet tot failure trainen)
Shoulder shrugs 3 x 10

Buik:
Situps 3 sets tot failure (zal ongeveer 40 herhalingen per set zijn denk ik)
crunches 3 sets tot failure

Borst:
Opdrukken met voeten op verhoging 4 x 20,20,15,10


Benen, armen, schouders
Benen:
Squats 3x
Cow raises 3 x 15

Armen:
Dumbbell curls 3 x 8
Dumbbell overhead extensions 3 x 10

schouders:
Front raise 3 x 10
lateral raises 3 x 10


Verder handbal ik nog 3 x in de week.

Is dit een goed schema voor een beginner of is het misschien een beetje teveel van het goede?

Alvast bedankt!
 
onder de 18 geen kt, dat is zo achterhaald heh. sukkels ook.

vergeet niet te chinnen. bv onder de trap, of een deurpost

oja, kijk, hier komen mooi de Zelda Triceps Extensions van pas! (gewoon met 1 arm tegen de deurpost leunen en je zelf wegdrukken.
 
3x15 voor deads? Zou juist om de techniek aan te leren niet meer als 5 hh per setje maken. Wel licht, maar zeker niet teveel hh.
 
tja, 2x 10kg dumbbells.. volgens mij kun je 100+reps dus maakt niet echt uit lijkt me. maar ik zou ff op marktplaats rondkijken voor wat dumbbells die zwaarder gaan, of eventueel barbbell +gewichten
 
Oke bedankt allemaal!
Ik zal eens even gaan rondkijken naar een barbbell en een paar extra gewichtsschijven.

Ik zal ook het chinnen in mijn schema verwerken.
 
Back
Naar boven