MuscleMeat

Schema voor vetpercentage te verlagen en onderhoud - graag u mening

Bezoekers in dit topic

Zjeake

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 jan 2007
Berichten
3
Waardering
0
Graag had ik julllie mening gekregen over mijn schema.

Het schema heeft als bedoeling mijn vetpercentage te verlagen (in eerste instantie) en op het door mij gekozen pijl te houden.

Ik train 3x per week. Meestal 1u kracht en 0.5u conditie.

Mijn stats:

M 28j 80kg 173cm

Algemeen: door de dag drink ik minstens 2 liter water/koffie (bij maaltijden, en tussen de maaltijden door)

Maaltijd 1 08.00u

2x Stacker IV en 1x multi vitamine tablet

2 volkoren boterhammen met mager beleg. (paardenvlees, kip, kalkoen, soms light kaas)
Ik maak van de boterhammen altijd smoskes -> dwz ik voeg altijd sla, ui, komkommer en af en toe een gekookt eitje toe.

Maaltijd 2 10.00u

2 volkoren boterhammen met mager beleg. (paardenvlees, kip, kalkoen, soms light kaas)
Ik maak van de boterhammen altijd smoskes -> dwz ik voeg altijd sla, ui, komkommer en af en toe een gekookt eitje toe.

Maaltijd 3 12.00u

2 volkoren boterhammen met mager beleg. (paardenvlees, kip, kalkoen, soms light kaas)
Ik maak van de boterhammen altijd smoskes -> dwz ik voeg altijd sla, ui, komkommer en af en toe een gekookt eitje toe.
een stuk fruit (appel, appelsien, kiwi) of een potje van 125g yoghurt

Maaltijd 4 15.00u

2 stukken fruit of 250g yoghurt, afhankelijk van wat ik bij maaltijd 3 heb gekozen

Maaltijd 5 18.00u

Soep (altijd vers - zonder room etc.)
aardappelen of volkoren rijst of volkoren pasta (gewone portie)
groenten, warm of koud (grote portie)
vlees (kip, kalkoen, altijd mager) of vis (vette)

Voor training

2x Stacker IV

Tijdens training

Weightloss drankje (weet het merk niet vanbuiten, vind het gewoon lekker)

Maaltijd 6 tss 20.00u en 22.00u

250g Platte kaas (kwark) met fruit

Graag had ik u mening gehad. Indien u meer info nodig hebt wil ik die graag geven. Ik heb dit schema zelf samengesteld dmv opzoekwerk op het forum + internet. Ik wil dus geen pasklaar schema van jullie krijgen, gewoon tips en vooral, dat jullie mij op de fouten wijzen.
 
??? Euh, hmmm, ja, ooops??? :treuren:

Dat weet ik eigenlijk niet, dit zal ik nog eens moeten opzoeken als ik thuis ben.

Qua kalorieënverbruik:

ik heb een kantoorjob, dus op mijn werk verbruik ik niet veel, ik moet niet vaak van mijn stoel af.

als ik train verbruik ik +/- 750 kalorieën gem.

Ik geef ook 1x per week spinningles. Tijdens die training (spinning + kracht) ben ik ongeveer 1250 kalorieën kwijt

De waarden die ik hier opgeef zijn waarden die ik verkrijg via het toestel zelf (de kalorieënteller en mijn hartslagmeter)


Berekening via internet: 3469 kalorieën nodig per dag
 
Laatst bewerkt:
Dan zorg je dat je aan 3600 kcals komt ;)
50% KH
30% Eiwit
20% Vet
Door middel van die richting.


Kijk overigens uit met KH's. KH's zijn juist een grote vijand voor je als je je lichaam droger wilt hebben. je kan beter de KH's inruilen voor wat eiwit caloriën.
Je lichaam gebruikt namelijk eerst je KH als bron in je lichaam om energie van te pakken. En als deze op is.. schakelt je lichaam over op je vet bron, waar hij dan het energie van pakt.
Conclusie : hoe lager je KH reserve in je lichaam, hoe eerder je lichaam over schakelt op de vetten in je lichaam ;)
 
Back
Naar boven