Fitness Seller

Schema voor voetbal, hulp gezocht! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

polotraxx

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
4.532
Waardering
2.286
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
yoo DBB

Na lange tijd van blessures heb ik terug besloten te voetballen. Dit op een niet heel hoog niveau, maar zeker ook niet slecht :D Nu wil ik wel mijn krachttraining blijven voortzetten, maar dan meer in functie van voetbal :) Nu zit ik met het probleem dat ik dinsdag en donderdag zware voetbaltraining heb, zaterdag wedstrijd en zondag lichte training.
Nu weet ik niet juist hoe ik mijn schema moet indelen ivm de voetbal. Ook heb ik nogal weinig rust (de zondagse training kan gezien worden als rust, is gewoon wat loslopen en nabespreking ed). Als ik mijn schema probeer op te stellen vind ik niet echt een dag waar ik mijn benen kan trainen, ook niet rug door de deadlift. Als ik maandag rug of benen doe kan ik dinsdag niet voluit gaan op de training. Doe ik het woensdag, dan heb ik de dag ervoor zware training gehad en dag erna weer. Doe ik het vrijdag is het net na een zware training en de dag voor een wedstrijd. Niet gemakkelijk om in te delen dus :p Nu was ik van plan om deadlift dan bij benen te trainen en deze op maandag te doen. Dan is het dinsdag op de training wat zwaarder maar als ik voor de rest genoeg rust heb en mn voeding in orde zit, moet dit wel lukken, toch? Ook zou ik rug en borst op woensdag doen en mijn armen vrijdag, zodat ik zaterdag op wedstrijd niet te veel last heb :)

Dus:
Maandag: Benen + Deadlift
Dinsdag: Voetbaltraining
Woensdag: Borst + Rug+ schouders
Donderdag: Voetbaltraining
Vrijdag: Armen
Zaterdag: Wedstrijd
Zondag: loslopen (rust)

Ik denk dat het vrij zwaar zal zijn en het beetje rust dat ik heb, zeer nodig zal hebben. Ook zal ik er zeker van moeten zijn dat mn voeding goed zit, maar is het op deze manier haalbaar? Of zouden jullie het anders indelen?

Alvast bedankt
 
als je puur voor het voetbal wilt trainen zou ik de grote 5 alleen pakken en voor de rest explosieve trainingen doen(inb4 killy grappen)
 
Ik heb laatst na 3 jaar weer gevoetbalt. Voordat ik krachttraining deed, voetbalde ik elke dag. Nu voelde het heel vervelend, en ik had spierpijn in alle delen van mijn benen. Puur doordat mijn lichaam er niet meer tegen kan. Ik zou dus inderdaad functioneel trainen en vooral niet te zwaar.
 
En hoe dit in te delen dan? bv maandag en woensdag enkel 'de grote 5' dan?

als je puur voor het voetbal wilt trainen zou ik de grote 5 alleen pakken en voor de rest explosieve trainingen doen(inb4 killy grappen)


Functioneel trainen zoals bv plyo? of echt gewoon de grote basisoefeningen en explosief, geen echt isolatie-oefeningen meer?

Ik heb laatst na 3 jaar weer gevoetbalt. Voordat ik krachttraining deed, voetbalde ik elke dag. Nu voelde het heel vervelend, en ik had spierpijn in alle delen van mijn benen. Puur doordat mijn lichaam er niet meer tegen kan. Ik zou dus inderdaad functioneel trainen en vooral niet te zwaar.
 
Laatst bewerkt:
Bump

Zoek echt wel een antwoord op de vragen bij bovenstaande quotes :p
 
zeker geen isolatie oefeningen, wat heb je op een voetbalveld als je groter en langzamer bent zonder enige functionele krachtwaarde in die spieren
 
zeker geen isolatie oefeningen, wat heb je op een voetbalveld als je groter en langzamer bent zonder enige functionele krachtwaarde in die spieren
Ben al aan het denken geweest om maandag LB te trainen, en dan woensdag en vrijdag UB vooral gericht op de grotere oefeningen (Bench, OH press, BOR, Pull-ups, Dips)
 
explosive: jump squats, weighted push up burpee, jump push-up, alt hand med ball push-up, weighted split jumps, bench jumps, ...
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven