AndroidHealthClinic

Schema: Voorbereiding Leger??

Bezoekers in dit topic

witte1990

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 sep 2007
Berichten
7
Waardering
0
hoi iedereen,

ik ben nieuw hier op deze forum en zal snel mijn situatie uitleggen.
Ik train nu net 3 maanden, ik weeg 82 kilo en ben 1,85 meter groot.
Daarom wil ik nu graag aftrainen omdat ik volgend jaar het Belgisch leger wil joinen. HEEFT ER IEMAND EEN GOEDE SCHEMA WAARBIJ IK AAN FYSIEK EN AAN KRACHT WIN?
Mijn streefdoel is 2,400 km lopen binnen de 9 minuten en 20 x optrekken.

MVG
 
ik heb wel een leuke voor je: http: //www.teenbodybuilding.com/brent2.htm

US Navy Seal workout, kun je natuurlijk zelf je aanpassingen op maken maar je kracht groeit elke week, als je nog een jaar hebt dan zou ik zeggen, gebruik dit schema en je gaat knalle... (al zou ik zo heel nu en dan 1 of 2 weekjes tussendoor met gewichten trainen, alleen om af te wisselen)
 
Is 2400KM lopen niet een beetje weinig?
 
Is 2400KM lopen niet een beetje weinig?

2,4km of 2400meter:D lijkt weinig maar deze moet afhankelijk van zn gekozen dienstonderdeel in een bepaalde tijd worden gelopen.
 
jep, ik weet niet waar je bij wilt maar in nederland, als je bij de pantser of wat dan ook wilt moet je 2400 in 12 minuten lopen... dat is goed te doen.. maar jij moet hem dus in 9 minuten, dan word het al wat lastiger, te doen, maar je moet er wel ff voor traine
 
Ik liep er 9 in 12 minuten, 3600mtr was minimum voor de commandos. Overigens ben ik blij dat ik toentertijd ben gestopt.
 
Bw training is het belangrijste kwa kracht uithouding.
Exra massa is niet belangrijk (zit alleen maar in de weg)
En dat stukje lopen moet kukken.
 
goh bedankt voor de reacties.
voor de testen moet je 2400 meter binnen de 9 minuten lopen. Als je dat lukt, krijg je 10/10 op uithouding. Ik wil direct gaan voor het minimum ipv juist 5 te halen.

mvg
 
goh bedankt voor de reacties.
voor de testen moet je 2400 meter binnen de 9 minuten lopen. Als je dat lukt, krijg je 10/10 op uithouding. Ik wil direct gaan voor het minimum ipv juist 5 te halen.

mvg


Dat wil dus zeggen dat je ongeveer 24km/h moet lopen, 9min lang.
 
Dat wil dus zeggen dat je ongeveer 24km/h moet lopen, 9min lang.

afstand: 2400 m
Tijd: 9 x 60 = 540 sec

snelheid = 2400/ 540 = 4,444 m/s = 16 km/h

dus je moet 9 min 16 km/h rennen
 
Even rekenen: 2400 meter = ongeveer 1.5 mijl. 1.5 mijl in 9 minuten = 6 minuten per mijl = 3:45 minuten per kilometer = 16 km/h
Dat zal denk ik HIIT worden voor jou. Daar kan ik je verder niet mee helpen..

20 keer optrekken, kan je het beste sets van 5-10 doen met extra gewicht. Daar door zullen je pull-ups zonder gewicht veel makkelijker aanvoelen. Of Tactical pull-ups doen, dus waarbij je je tot de borst of nog verder omhoog trekt. Ook daardoor zullen normale pull-ups makkelijker worden.

Gewoon wat tips ;)
 
alle tips zijn natuurlijk welkom
Ik ben echt supergemotiveerd om int leger te gerake. ik heb er zowat alles voor over. tis natuurlijk afzien, maar da hebbe we altijd wel graag e:D
 
afstand: 2400 m
Tijd: 9 x 60 = 540 sec

snelheid = 2400/ 540 = 4,444 m/s = 16 km/h

dus je moet 9 min 16 km/h rennen

whehe had ik het een beetje mis gerekend :p
 
Ik liep er 9 in 12 minuten, 3600mtr was minimum voor de commandos. Overigens ben ik blij dat ik toentertijd ben gestopt.

Waarom ben je gestopt? Ik heb zelf ook lange tijd gedacht om te gaan hardlopen en te trainen puur voor het KCT.
 
ga je naar het kms?
 
neen, ik ga binne als vrijwilliger
zodra ik 18 ben, ga ik mij inschrijve
 
2400 meter in 9 min lukt je echt wel met een beetje conditie :).
 
Waarom ben je gestopt? Ik heb zelf ook lange tijd gedacht om te gaan hardlopen en te trainen puur voor het KCT.

Er was toen een banenstop, 2002/2003 was dat als ik me niet vergis. Toen heb ik besloten om maar gewoon een andere opleiding te gaan volgen.

Heb wel echt altijd plezier erin gehad, lekker speedmarsen op bivak gaan en dan totaal gebroken thuiskomen. Ik volgde toen het orientatiejaar van de landmacht.
 
ik ben momenteel bezig bij kms, nog paar maandjes en dan vto... luchtmobiel... maar welk onderdeel wil je precies?
 
Back
Naar boven