MuscleMeat

Schema

Bezoekers in dit topic

ikzelf

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2007
Berichten
657
Waardering
9
Beste lui,

Ik heb geen vast schema aangezien ik niet altijd op dezelfde dagen kan trainen dus ook zit met de rust voor de spiergroepen..
Maar om een beeld van mijn trainingen te krijgen heb ik de volgende punten uiteengezet:
- Ik train tussen de 3 a 5 dagen in de week (meestal 5 dagen)
- Train eerst grote spiergoepen daarna kleine spiergroepen
- Grote spiergroepen meestal 4 soms 5 oefeningen
- kleine spiergroepen 3 soms 4 oefeningen.. van meestal 4 sets..
- Benen sinds kort 2 x per week
- Benen, Borst, rug => min. 72 uur rust
- Biceps, triceps, schouders => min. 48 uur rust
- Buik, kuiten, onderarmen => min. 24 uur rust
- Grote spiergroepen: 10,8,6,6 of 10,8,6,4
- Kleine spiergroepen: afhankelijk van de oefening en zin erin
- Wissel oefeningen wekelijks af
- Basis oefeingen BP, DL, SQ

Nu wil ik dus mijn BP, DL, SQ setjes aangaan passen om bij die oefeningen meer kracht te gaan scoren..
Ik dacht aan:
BP: 10,6,6,4
DL: 10,6,6,4
SQ: 10,6,6,4,8,8,10

Zal dit wel zin hebben of moet ik dat bij al me andere oefeningen ook gaan aanpassen..
Bij het squatten vind ik het relaxt om daarna nog drie setjes snel achter elkaar te doen met een licht gewicht / ff lekker zweten.. Dat is dus de rede dat ik die 8,8,10 er achter na doe.. Ik begin met de eerste setjes 10 om beetje warm te worden of kan ik beter gewoon al met 6 of 8 beginnen?
 
Je zegt dat je 5 dagen in de week traint. Mijn advies: Kies 3 dagen (of anders een consistente on/off periode) waarbij je altijd kan gaan.Ik neem aan dat je die wel kunt vinden toch?

Verder zegt je schema me niet zoveel. Aangezien je zelf zegt dat je het op gevoel doet, denk ik niet dat iemand je hier mee kan helpen. Je vraag over volume valt niet echt te beantwoorden als je geen vast schema hebt.
 
Oke dan is dat dus duidelijk.. Ik zal zelf maar beetje moeten kijken hoe het gaat..
Dat over drie dagen in de week trainen schiet niet op bij mij.. In het verleden weinig resultaat behaald.. Daarnaast heb ik min. 1 dag in de week een niet zo intensieve training / meer gericht op vet verbanden en/of spiergroepen die de week te weinig aandacht hebben gehad.. Verder wil ik geestelijk het liefst 2 x per dag / iedere dag trainen dus lukt niet om 3 dagen te gaan.. En ik juice dus heb wat minder rust nodig...
 
Back
Naar boven