Fitness Seller

schema

Bezoekers in dit topic

Ano_163931

Cool Novice
Lid geworden
6 okt 2017
Berichten
61
Waardering
1
Lengte
1m75
hoi hoi ik ben nieuw. net dit account aangemaakt en ik heb een vraag want ik kom er niet aan uit!

mijn doel is om wat in spiermassa en kracht aan te komen. Ik wil een upper en lower body schema gaan volgen die ik 4 keer in de week ga doen.

Ik heb het hele internet afgeturfd en ben tot conclusie gekomen: zoveel verschillende dingen! :O
maargoed ben er dus achter gekomen dat er compound en isolatie oefeningen zijn. En dat hier een bepaalde volgorde in moet zitten. ook heb ik gelezen dat er voor spiermassa tussen de 8 - 12 reps nodig zijn.

nu kwam ik op een site en dacht ik oh dit is wel een fijn schema. Overgenomen, maar dan met gelijke soorten oefeningen die ik zelf fijn vind. zie ik tot verbazing dat dit schema zich niet houd aan de 8-12 reps. Het Power Hypertrophy Upper Lower schema ( P.H.U.L ) - Schemaatje.nl dit is de site. de ene keer 10, dan weer 5 etc.
dus mijn vraag is kan ik dit gewoon per oefening 3 setjes van 10 reps doen?

dit is mijn schema:
dumbell incline chest press
dumbell upright row
cable row
wide grip lat pulldown
arnold press
dumbell curl
tricep push down

dip behind the back
dumbell row
one arm dumbell row
dumbell raise
concentration curls
seates dumbell triceps extension

zoals je ziet heb ik alleen nog voor de upper body gemaakt. lower komt nog. (ook geen optimale borstoefeningen omdat ik dit simpel weg niet wilt trainen)

dus is dit schema oke?

alvast bedankt!
 
Het is allemaal niet zo zwart-wit die aantal reps... Algemeen aangenomen zijn meer reps tot een bepaald niveau wel beter voor spiergroei en minder beter voor kracht maar van beide ga je (zeker als beginnen) groeien. Indien je een schema overneemt dat zichzelf al bewezen heeft is het misschien niet slecht je er gewoon aan te houden?
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
5x5 stronglifts is ook een goed schema om mee te beginnen.
Ga je ook je voeding bijhouden?
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Het is allemaal niet zo zwart-wit die aantal reps... Algemeen aangenomen zijn meer reps tot een bepaald niveau wel beter voor spiergroei en minder beter voor kracht maar van beide ga je (zeker als beginnen) groeien. Indien je een schema overneemt dat zichzelf al bewezen heeft is het misschien niet slecht je er gewoon aan te houden?


Jaa heb je een punt. Maar der staan oefeningen in die ik niet fijn vind. En heb express apparaten gepakt waarvan ik weet dat ze vaak beschikbaar zijn in de sportschool. Thanks voor je bericht
 
5x5 stronglifts is ook een goed schema om mee te beginnen.
Ga je ook je voeding bijhouden?
Thanks. Zal m onthouden.

Ja ben ik mee bezig. Heb er een aparte app voor. En heb een weegschaaltje gekocht.
 
Maar der staan oefeningen in die ik niet fijn vind.

Welke oefeningen vind je niet fijn dan ?
Voor de meeste oefeningen zijn er ook andere opties.
 
Back
Naar boven