XXL Nutrition

Schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Of ik hou het gewoon bij back to basics conventionele workouts 1 uur per keer max in de gym en progressie boeken. Gewoon hard werken, niet op een mobiele telefoon pielen en na een uur weer wegwezen. Ik hoef geen flauwekul met wazige methoden als een handstandje op de loopband en weet ik veel wat ik hier allemaal tegenkom aan fratsen soms.
Mag ik je handtekening?
 
Of ik hou het gewoon bij back to basics conventionele workouts 1 uur per keer max in de gym en progressie boeken. Gewoon hard werken, niet op een mobiele telefoon pielen en na een uur weer wegwezen. Ik hoef geen flauwekul met wazige methoden als een handstandje op de loopband en weet ik veel wat ik hier allemaal tegenkom aan fratsen soms.

Dat je niet bekend ben met een methode maakt het nog niet wazig. Verder zou ik zeggen blijf vooral doen wat je doe maar probeer niet iemand anders belachelijk te maken omdat hij/zij iets doet waar jij niet bekend mee ben.
 
Of je gaat op zoek naar verdere informatie over het combineren van spiergroepen en leer je misschien nog wat
Sterker nog. Het is zelfs beter om het om en om te doen zodat je in beide oefeningen harder kan knallen.
 
Ik ben van plan dit schema te volgen(upper/lower split), graag jullie mening en/of opmerkingen.

Upper A
Bench press 3x6-8
Rows 3x6-8
Incline dumbbel press3x8-12
Lat pulldown3x8-12
Lateral raises2x10-15
Tricep pushdown3x10-12
Preacher curl3x12-15
Dips


Lower A
Deadlift 3x6-8
Hack squat 3x10-12
Seated leg curls3x8-10
Standing calf raises4x6-8
Abs

Upper B
Pull-ups 3x6-8
Shoulder press 3x6-8
Seated cable row3x10-12
Incline dumbbell press3x10-12
Incline dumbbell flyes 2x10-15
Barbell curls 3x10-12
Skull crushers 3x10-12
Hammer curls 3x10-12

Lower B
Squats 3x6-8
Leg press 3x10-15
Lunges voor hamstrings 3x12-15
Seated calf raises 4x10-15
Abs

Ik doe veel borst oefeningen incline omdat mijn upper chest beetje achterloopt.

Zoals ik dus kan aflezen vraag je naar advies.

Dus bij deze 2 vraagstellingen.

Je kiest voor een 4 dagen schema? (gok ik)
Waarom doe je dan zoveel upper op een dag en zo weinig lower in je schema?

Ik ben zelf van mening dat je de dagen van upper body echt enorm veel gaat verbruiken wat je schijnbaar ook niet aan gaat eten. En daarbij dus aan het zo genoemde over trainen ben qua voeding gezien dan.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal je een sprekend voorbeeldje geven. Stel dat ik jou met een erectie in een volle schouwburgzaal op het podium zet en ik laat alle toeschouwers met donuts naar je gooien. Er zal er dan echt wel een om je piemel heen zitten.
Maar of het de beste manier is om een donut om je piemel te krijgen stel ik ter discussie.
Wat hier nu gebeurt is dat jij dan stelt dat dit wel de beste manier is.

Bron: Daniel Arends...
 
Sterker nog. Het is zelfs beter om het om en om te doen zodat je in beide oefeningen harder kan knallen.

Precies, dit doe ik ook altijd.
 
Precies, dit doe ik ook altijd.

Precies. En daarom heb ik in al die jaren nog nooit iemand om mij heen gezien die zo zijn borstjes en rug traint.
Gewoon even zeggen als we nog tot pak 'm beet 20 pagina's moeten doorpingpongen hierover. Ik heb daar na 19.00 weer alle tijd voor.
Just say the word.

1461666583801105.jpg
 
Precies. En daarom heb ik in al die jaren nog nooit iemand om mij heen gezien die zo zijn borstjes en rug traint.
Gewoon even zeggen als we nog tot pak 'm beet 20 pagina's moeten doorpingpongen hierover. Ik heb daar na 19.00 weer alle tijd voor.
Just say the word.

1461666583801105.jpg
De meeste mensen hebben ook nog nooit een deadlift gezien in de sportschool waar ze al 10 jaar komen, dus dat zegt vrij weinig. Voor een upper/lower verdeling is dit gewoon een slimme verdeling.
 
Dat zijn de meeste softcore metro man sportscholen van anno nu waar jij het over hebt. Ik kom nog uit de tijd van Jeroen van der Linden en Glenn Gravenbeek en heb het meeste wel gezien.
 
Omdat het 50/50 kans is dat het weer een trollpost is.
Er is geen HOND op aarde die traint: borstoefening, rugoefening, borstoefening, rugoefening met na de hele trits als kers op de taart op het eind dips.
Rijtje 2: deadlift direct voor squats.
Ik zeg; sayonara!

Veel gevorderde bodybuilders (zie bv. de logs van Punjab) trainen tegenwoordig zo, volgens mij noemen ze dat staggered sets.

Zelf ben ik begonnen met trainen in 1978 en toen deden we eerst alle borstoefeningen (meestal bankdrukken, schuin bankdrukken, flys), soms een overgangsoefening zoals pullovers, en dan alle rugoefeningen (pulldowns en rows). Maar ook wel soms borst-rug supersets.
 
Precies. En daarom heb ik in al die jaren nog nooit iemand om mij heen gezien die zo zijn borstjes en rug traint.


Ik kom ook al jaren in diverse sportscholen en zie het toch regelmatig (ook in de 70´,80´,90´,00'). Is dus echt niet iets nieuws.
 
Dan ligt het echt aan mij en neem ik oprecht alles terug wat ik gezegd heb.
Ik had om de eoa reden het idee dat het hier om een beginner ging en mijn eerste gedachte was waarom gaat iemand die net begint met zoiets aan de slag.
 
Laatst bewerkt:
Als je het nooit in je omgeving gezien heb ligt het niet aan jou maar aan je omgeving.

Ik heb in de 80s en 90s supplementen ed. verkocht/bezorg bij sportscholen door een groot deel van NL en wat je dan ziet is dat er in verschillende scholen verschillende "regimes" kunnen heersen. Vaak is waar de eigenaar mee groot is gebracht het beginschema wat nieuwe mensen krijgen en manier van trainen die ze blijven doen.
 
Dat zijn de meeste softcore metro man sportscholen van anno nu waar jij het over hebt. Ik kom nog uit de tijd van Jeroen van der Linden en Glenn Gravenbeek en heb het meeste wel gezien.

Ook ik ben een product uit de jaren '80 en qua BB opgegroeid met o.a. bovenstaande personen en nog een handjevol anderen.
Staggerered sets bestonden toen ook al, ik weet zelfs vrij zeker dat het toen ook als een "Joe Weider training Principle" werd gepromoot.
 
Als je het nooit in je omgeving gezien heb ligt het niet aan jou maar aan je omgeving.

Ik heb in de 80s en 90s supplementen ed. verkocht/bezorg bij sportscholen door een groot deel van NL en wat je dan ziet is dat er in verschillende scholen verschillende "regimes" kunnen heersen. Vaak is waar de eigenaar mee groot is gebracht het beginschema wat nieuwe mensen krijgen en manier van trainen die ze blijven doen.
Exact dit! Het ergste is nog dat het als absolute waarheid wordt verkocht terwijl een zoekactie op Google en je kan de hele theorie onderuit halen.
 
Exact dit! Het ergste is nog dat het als absolute waarheid wordt verkocht terwijl een zoekactie op Google en je kan de hele theorie onderuit halen.


Maar dat geldt voor alles. :D
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Toeval of niet ??

Is het gebande lid (
Ano_166360 )
toevallig ook https://forum.bodybuilding.nl/members/thekillingwakefields.166882/ ?

Heel typerende antwoorden en zijn plaatjes komen meermaals naar boven ...

Dan kom je in topic " wat heeft mijn dag verpest " onderstaand citaat tegen en dan valt alles op zijn plekje

Daar ga je dus al mis, het zijn geen nieuwkomers maar elke keer dezelfde dude met een ander account.
Als je 1x een post ziet die net even wat te voortvarend begint met hoi hoi en dan een schema geknipt en geplakt voorzien van de afsluiter alle tips zijn welkom dan pak ik dat nog, twee keer ook nog maar continue "nieuwkomers" met dezelfde mo?
Nee.
Of hou jij op je werk ook braaf je mond dicht als je iets ziet wat je niet bevalt?
 
Back
Naar boven