XXL Nutrition

schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jantje29

Novice
Lid geworden
19 apr 2022
Berichten
12
Waardering
4
Lengte
1m92
Massa
85kg
Vetpercentage
18%
hoi ik heb een vraagje ik ben nu zo 3 weekjes aan het trainen ik weeg 85 kilo mijn vraag is of dit het beste schema voor mij is of denken jullie hier anders over ik wil graag 5x in de week trainen of kan ik beter een heel ander schema pakken met meer oefeningen per spiergroep per dag
 
Waardeloos schema, 5x pw full body.
Waarvan heb je dit schema?
 
free for fit sportschool 15 euro voor betaald
 
hoezo is dit schema voor mij waardeloos
 
Voor 30 euro mag je deze gebruiken. :D

 
hoezo is dit schema voor mij waardeloos
Omdat je 5 dagen full body doet terwijl je juist groeit in je rust. Jou spieren kunnen niet rusten aangezien je ze dag erna weer belast. Zo belang je in een cirkel dat je blijft trainen en weinig resultaat boekt, of iig niet het meest optimale. Ook de volgorde van de oefeningen en selectie is vreemd.
 
Als ik 5x per week zou sporten zou ik eerder ppl, upper lower doen. Ik zou ook niet echt focussen op 8-12 reps maar gaan tot failure of close to failure. Verschillende oefeningen vragen namelijk een ander rep range imo, bij een bench press ga ik persoonlijk voor 5-8 reps en bij een peck fly meer rond de 15 reps. Zoek wat voor jou werkt, de split is niet zo belangerijk probeer gwn 2x per week elke spiergroep te trainen en progressive overload toe te passen.
 
W
Omdat je 5 dagen full body doet terwijl je juist groeit in je rust. Jou spieren kunnen niet rusten aangezien je ze dag erna weer belast. Zo belang je in een cirkel dat je blijft trainen en weinig resultaat boekt, of iig niet het meest optimale. Ook de volgorde van de oefeningen en selectie is vreemd.
Wat hij zegt!

Hoeveel trainingservaring heb je?
- als je nog weinig ervaring hebt blijf dan ff weg van failure tot je enig idee hebt waar je mee bezig bent.

Gebruik het schema wat ik linkte of een 3 dagen schema uit het beginnerschema topic.
 
ik ben nu 28 jaar ik heb toen ik 18 jaar was ook gefitnest toen deedt ik voor de borst 4 oefeningen en tricep ook 4 oefeningen elke dag vier oefeningen voor wat ik trainde maar toen zag ik ook niet echt voor uitgang maar toen lette ik ook niet op mn eten nu wil ik echt serieus aan de gang maar dan wil ik wel beste schemaatje voor me zelf tot ik bv 2x mn spiergroep train in de week ik ben best wel dun met beetje buik vet ban 85 kilo
 
hoi ik heb een vraagje ik ben nu zo 3 weekjes aan het trainen ik weeg 85 kilo mijn vraag is of dit het beste schema voor mij is of denken jullie hier anders over ik wil graag 5x in de week trainen of kan ik beter een heel ander schema pakken met meer oefeningen per spiergroep per dag
(Ma)Borst - Armen
(Di)Benen
(Woe)Rug- schouders
(Do)Rust
(Vrij)Repeat

Deel dit in naar je 5 dagen
 
okee danskjewel maar hoeveel oefeningen en sets zal jij dan doen ?
 
Push
Pull
Legs
Rust
Upperbody
Lowerbody
Rust
Repeat

Die rustdag kan je ook weglaten of zelf indelen wanneer jij wilt aangeziende training erop nooit dezelfde spier overlapt.
Dit is het meeste optimale schema voor beginners qua spiermassa aangezien je alle spieren 2x pw aandacht geeft.
 
okee danskjewel maar hoeveel oefeningen en sets zal jij dan doen ?
armen 2 oefeningen 3 sets van 8
Benen en kuiten(die horen bij benen) Legcurl, Squat, Legext. Kuitheffen op 1 been(langzaam tel tot 5 onderin, en tel tot 5 bovenin) 3 sets elk been. Goed uitstrekken en diep zakken
 
Push
Pull
Legs
Rust
Upperbody
Lowerbody
Rust
Repeat

Die rustdag kan je ook weglaten of zelf indelen wanneer jij wilt aangeziende training erop nooit dezelfde spier overlapt.
Dit is het meeste optimale schema voor beginners qua spiermassa aangezien je alle spieren 2x pw aandacht geeft.
Heb zelf het omgekeerde een tijd gedaan, dus ub/lb-ppl, beviel erg goed.
 
okee ben beetje wijzer geworden haha dankjewel allemaal 👍🏽
 
okee ben beetje wijzer geworden haha dankjewel allemaal 👍🏽
Spreek die persoon erop aan dat je zon flut schema hebt gekregen en vraag je centen terug. Schema wat je hebt gekregen is echt totaal zinloos qua opzet laat staan de oefeningen. En overal 8-12 reps zag ik bovenaan staan, ook lekker onderbouwend….
 
oké dankjewel dat ga ik zeker doen en heel ander schema zoeken of aan hem vragen hoe komen jullie dan aan dr schema’s?
 
oké dankjewel dat ga ik zeker doen en heel ander schema zoeken of aan hem vragen hoe komen jullie dan aan dr schema’s?
Voor een goed schema vraag je om coaching, kan wovano ook voor je doen.
 
okee bedankt
 
free for fit sportschool 15 euro voor betaald
Waarom nul hamstringoefeningen?
Is dit een standaardschema wat ze zo uit de kast kunnen trekken, of is dit speciaal voor jouw op maat gemaakt?
 
Back
Naar boven