MuscleMeat

Schema's voor na herstel

Bezoekers in dit topic

Primo1

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
14 jun 2016
Berichten
311
Waardering
46
Lengte
1m77
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Ik nog herstellende van mijn hartfalen, ben nu gelukkig bijna herstel, voor de veiligheid van mijn hart train ik momenteel in een soort "healt-centrum" waar ze vooral groepslessen geven. Doe op maandag, woensdag en vrijdag aan Bodybump. Dit omdat ik mijn hart nog niet voluit mag belasten.
De verwachtingen zijn dat ik met 5 maanden wel weer terug mag naar de sportschool.
Hieronder mijn interview wat ik heb gegeven bij de dopingauteriteit:

Hartfalen door anabolen

Als ik weer mag gaan trainen wil ik beginnen met 6 a 8 weken dit schema:

PHUL indeling:

Maandag 1 Upper Power
Dinsdag 2 Lower Power
Woensdag 3 rust
Donderdag 4 Upper Hypertrophy
Vrijdag 5 Lower Hypertrophy
Zaterdag 6 rust
Zondag 7 rust

Dag 1 Sets Reps
Barbell Bench press 4x 3-5
Incline Dumbbell press 4x 6-10
Bent over Row 4x 3-5
Lat Pull Down 4x 5-8
Overhead press 3x 6-10
Barbell Curl 3x 6-10
Skullcrusher 3x 6-10

Dag 2
Squat 4x 3-5
Deadlift 4x 3-5
Leg press 5x 10-15
Leg curl 4x 6-10
Calf Exercise 4x 6-10

Dag 4
Incline Bench press 4x 8-12
Flat dumbbell Flye 4x 8-12
Seated cable Row 4x 8-12
One Arm dumbbell Row 4x 8-12
Dumbbell lateral Raise 4x 8-12
Seated incline Dumbbell Curl 4x 8-12
Cable Tricep Extension 4x 8-12

Dag 5
Front Squat 4x 8-12
Barbell Lunge 4x 8-12
Leg Extension 4x 10-15
Leg Curl 4x 10-15
Seated Calf Raise 4x 8-12
Calf Press 4x 8-12

En daarna ga ik over op Pull, Push en Legs:

Day 1 - Pull (Back/Traps/Biceps)
- Deadlift (4 x 10)
- Small Pulldown (3 x 8-10)
- Bent Over Barbell Row (3 x 8-10)

- Rear Delt Cable Reverse Fly’s (3 x 10-12)
- Barbell Shrugs (3 x 10-12)

- Barbell Curls Close Grip (3 x 8-10)
- Hammer Curl (3 x 8-10)

Day 2 - Push (Chest/Shoulders/Triceps)
- Flat Bench Press (4 x 8-10)
- Incline Dumbbell Press (3 x 6-8)
- Incline Dumbbell Fly (3 x 6-8)

- Barbell Overhead Press (3 x 6-8)
- Dumbbell Side Lateral Raise (3 x 8-10)

- Close Grip Bench Press (3 x 8-10)
- Tricep Extension (3 x 10-12)

Day 3- Legs (Quads/ Hams /Calves)
- Squat (4 x 6)
- Hack Squat (3 x 8-10)
- Legextension (3 x 10-12)

- Lying Leg Curl (3 x 8-10)
- Stiff Legged Deadlift (3 x 8-10)

- Sitting Calf Raise (3 x 15-10)
- Standing Calf Raise (3 x 15-20)

Day 4 – Rest

Day 5 - Pull (Back/Traps/Biceps)
- Deadlift (4 x 6)
- Wide Pulldown (3 x 8-10)
- T-bar Row (3 x 8-10)

- Face Pulls (3 x 8-10)
- Dumbbell Shrugs (3 x 10-12)

- Barbell Curls Wide Grip (3 x 8-10)
- Concentration Curl (3 x 8-10)

Day 6 - Push (Chest/Shoulders/Triceps)
- Incline Barbell Press (4 x 6)
- Decline Barbell Press (3 x 6-8)
- Flat Dumbbell Squeeze Press (3 x 6-8)

- Seated Dumbbell Press (3 x 6-8)
- Cuban Rotations (3 x 8-10)

- Dips (3 x 10-12)
- EZ Bar Pull Down (3 x 10-12)

Day 7 - Legs (Quads/Hams/Calves) + Abs
- Front Squat (4 x 6)
- Overhead Squat (3 x 6-8)
- Legpress (3 x 6-8)

- Sitting Leg Curl (3 x 8-10)
- Stiff Legged Deadlift (3 x 8-10)

- Standing Calf Raise (3 x 15-20)
- Sitting Calf Raise (3 x 15-10)

Day 8 – Rest

Heeft er iemand nog op of aanmerkingen op mijn schema's?
 
Heftig verhaal heb je....

PPL schema hierboven lijkt me niets mis mee, 3 dagen op 1 dag af (rust) is wat mij betreft een mooi frequentie.
Hoop voor je dat je gezondheid je niet opnieuw in de steek laat, daarbij aannemend dat je de AAS hopelijk laat voor wat het is?
 
Jouw PHUL- schema komt zeer overeen met het schema wat ik sinds deze week ben begonnen, zie mijn log Wordt ie nou echt serieus? - Koppie's log

Lijkt me ok, maar kan dus qua ervaring er nog niks over zeggen. Ga je hier ook loggen?
 
Heftig verhaal heb je....

PPL schema hierboven lijkt me niets mis mee, 3 dagen op 1 dag af (rust) is wat mij betreft een mooi frequentie.
Hoop voor je dat je gezondheid je niet opnieuw in de steek laat, daarbij aannemend dat je de AAS hopelijk laat voor wat het is?

Ja was allemaal niet gepland. Maar helaas zat er iets bij mijn hart wat de anabole hebben getrickerd.

PHUL ga ik een keertje proberen omdat hier ze hier heilig van overtuigt zijn dat split niet goed genoeg is en je perce 2x week je spieren moet trainen. Ben benieuwt wat het straks gaat brengen. Maar geef het een kans.

Heel misschien dat ik over jaartje nog eens primo only doe. Omdat ik dat maar niet kwijt raak. Maar zwaardere middelen ga ik niet meer doen.
 
Heel misschien dat ik over jaartje nog eens primo only doe. Omdat ik dat maar niet kwijt raak. Maar zwaardere middelen ga ik niet meer doen.

SRS????? Of ben je ervan overtuigd dat dit geen problemen oplevert?
 
Doe op maandag, woensdag en vrijdag aan Bodybump. Dit omdat ik mijn hart nog niet voluit mag belasten.
Bodypump is vrij heftig, toch? Lijkt me toch niet iets om 3x per week te doen als je je hart nog niet teveel mag belasten.
 
PHUL ga ik een keertje proberen omdat hier ze hier heilig van overtuigt zijn dat split niet goed genoeg is en je perce 2x week je spieren moet trainen. Ben benieuwt wat het straks gaat brengen. Maar geef het een kans.

Je moet niets persé, dat voorop gesteld.

Maar wat voor schema je ook kiest -met als doel hypertrofie-, dan is een goede richtlijn dat daarin alle spiergroepen 1 x per 3-5 dagen worden getraind.
Iedere willekeurige splitvorm die dit doet kan goed genoeg zijn, aangenomen dat de verdere aspecten van het schema ook deugen.

PHUL doet dat, de PPL vorm die je daarna kiest doet dat, alle andere LB/UB varianten doen dat etc.

Waarbij ik nog even wil opmerken dat PHUL en LB/UB ook gewoon splitvormen zijn.
Alles dat anders is dan fullbody is feitelijk een splitvorm.....



Ja was allemaal niet gepland. Maar helaas zat er iets bij mijn hart wat de anabole hebben getrickerd.
Heel misschien dat ik over jaartje nog eens primo only doe. Omdat ik dat maar niet kwijt raak. Maar zwaardere middelen ga ik niet meer doen.

Een geladen pistool in je mond stoppen omdat je van de smaak van ijzer houdt............hmmmmmm :rolleyes:

Ik moet toegeven dat ik moeite heb te begrijpen wat er in jouw hoofd dan omgaat, maar goed het is jouw leven en jouw keuze natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Jouw PHUL- schema komt zeer overeen met het schema wat ik sinds deze week ben begonnen, zie mijn log Wordt ie nou echt serieus? - Koppie's log

Lijkt me ok, maar kan dus qua ervaring er nog niks over zeggen. Ga je hier ook loggen?

Ghehe alle goede schema's komen op hetzelfde neer;).
Hmm wat is precies het nut van een training s-log? Ik maakte vroeger wel altijd een kuurlog. Misschien dat ik dat doe en dan zet ik mijn training er denk ook wel in.
 
Hmm wat is precies het nut van een training s-log?

Voor mij is dat om progressie bij te houden en ook een beetje extra motivatie om nog meer uit mezelf te willen halen.
 
Bodypump is vrij heftig, toch? Lijkt me toch niet iets om 3x per week te doen als je je hart nog niet teveel mag belasten.

Gaat best, doe het op maandag, woensdag en vrijdag. (En op zaterdag doe ik meestal nog zwaar deadliften en kuiten)

Ben meer voor de veiligheid weg uit die anabole sportschool;)
 
Voor mij is dat om progressie bij te houden en ook een beetje extra motivatie om nog meer uit mezelf te willen halen.

Ja dan moet je het zeker blijven doen.
Maar dan schrijf je er ook de kilo's bij?
Opzich ook wel weer leuk om te zien hoe mijn spiergeheugen is na een half jaar bodypump. Misschien dat ik het wel doen.
 
SRS????? Of ben je ervan overtuigd dat dit geen problemen oplevert?

Mijn cardioloog uit het AMC ziekenhuis gaf aan dat Testosteron niet eens gevaarlijk voor het hart is. Hij was echter wel heel negatief over Oxy en Deca. Primo is trouwens helemaal veilig, maar zie over een klein jaartje wel of het dat mij het nog wel waard is.
 
Jup, nu nog met het schaamrood op mijn kaken, maar dat komt wel weer goed!

Dat schaamrood hoeft echt niet. Het gaat om de uitvoering. In iedere sportschool heb je van van die gastjes die dumbell drukken dan bij 90 graden stoppen en biceps curl waar ze toch een hefboom maken met hun rug.
Je moet naar jezelf kijken en niet je zelf voor de gek willen houden. Gewoon je oefening netjes uitvoeren met het gewicht waar mee jij dat kan. Zet hem op en doe je eigen ding met een zo goed mogelijk uitvoering.
 
Back
Naar boven