Fitness Seller

Schema'tje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_93433

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
20 aug 2011
Berichten
2.376
Waardering
184
Hey,

Ik ben Viktor en ben 15 jaar oud. Ik ben deze vakantie 2 maandjes naar de sportschool geweest, 5 keer per week en ik ben er niet meer weg te slaan. Ik heb m'n vader dus ook voorgesteld of ik n jaar abbo mocht en dat vind ie goed dus nu ga ik tijdens het schooljaar ook gaan. Probleempje is wel dat ik voetbal speel en dat best op een hoog niveau doe. Ik speel dan ook 5 keer per week + school en daardoor vraag ik me ook al af of ik niet oververmoeid zal raken.
Mijn week indeling zou zijn;
Maandag - Gym
Dinsdag - Voetbal
Woensdag - Gym & voetbal ( zitten wel 3u tussen gym / voetbal)
Donderdag - Voetbal
Vrijdag - Gym
Zaterdag - Voetbal & Gym
Zondag - Voetbal & Gym

Woensdag zit er wel veel tijd tussen voetbal en sportschool dus dat moet lukken. Zaterdag speel ik eerst match en ga ik daarna nog naar de sportschool dus daar kan ik dan zelf inschatten hoeveel energie ik nog over heb en hoe hard ik me kan inzetten. Zondag is gewoon uitloop training om de spieren los te gooien, dus erna naar de sportschool gaan zal geen probleem zijn denk ik. School volg ik ook wel een hoge richting ( economie moderne talen) maar ik leer van nature niet echt heel veel. 2u per dag leren komt zelden voor, dus ik denk dat als ik de tijd die ik niet besteed aan sport slim gebruik school ook wel goed zal gaan. Wat denken jullie ervan? Volgens mij zal ik niet over vermoeid raken omdat ik in de vakantie ook voetbal + sportschool deed en dat ging allemaal goed. School kan er wel bij.

Omdat ik ook begrepen heb dat je voor dit alles goed moet eten heb ik ook min of meer een voedingsschema in elkaar geknutseld. Let wel; Ik kan niet al mijn eten kiezen, soms eet ik op school of mijn moeder kookt en daar heb ik niet altijd keuze in. Ik probeerde er toch t beste van te maken:

7u30: 3 boterhammen met smeerkaas + stuk fruit
10u15: 2 boterhammen
12u50: 2 broodjes omelet/kip/iets anders met veel voedingswaarde
16u15: Pot kwark + iets wat we in huis liggen hebben dat rap klaar te maken is, niets echt groot.
18u: Warme maaltijd ( iets wat mijn moeder maakt, is altijd wel gezond en bevat ook vlees / groenten dus kan niet slecht zijn)
21u45: S'avonds als ik thuis zijn er altijd verschillende soorten bellegde broodjes, dus er zal ofwel gehakt, vlees salade, kip curry, salami of dergelijke opliggen.

Ik eet normaal nooit echt veel, omdat ik redelijk ecto ben. Het voetballers type, jonge voetballers zijn nooit echt breed. Ik denk dus dat dit al een grootte verandering zal zijn, en meer krijg ik echt niet binnen. Misschien later kan ik nog meer gaan eten maar volgens mij volstaat dit want ik at normaal maar 3 maaltijden per dag en niet eens zoveel. Ik krijg van de club ook altijd pillen mee voor dagelijks gebruik. 1 daarvan is voor ijzer, 1 daarvan voor de bevordering van sportprestaties, zal dus iets met energie temaken hebben geloof ik.
Ik nam in de vakantie ook elke keer proteïne shakes maar dat zal ik nu niet doen. Omdat je volgens mij met een goed voedingsschema hetzelfde kan bereiken en dat was ook ongelofelijk duur.

Deze post plaats ik om eventuele tips/verbeteringen te krijgen. Ik zag in andere topics dat nieuwelingen vaak de grond in geboord werden; dat zal ik me alleszins niet aantrekken dus bespaar je tijd. Ik heb dan ook wel wat sticky's gelezen, maar leek me alsnog interessant om dit eens te posten. Ik ben heel erg gedreven en verlang al tot ik kan beginnen :)

Groeten,
Vik
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het ook makkelijk om even je train schema van de gym erbij te zetten.
Welke spiergroep welke dag, met eventueel de oefeningen erbij.
 
Misschien is het ook makkelijk om even je train schema van de gym erbij te zetten.
Welke spiergroep welke dag, met eventueel de oefeningen erbij.

Vanaf ik start ga ik naar nieuwe gym. Ben natuurlijk al wat gaan kijken enzo maar echt een schema heb ik dus nog niet. Ik zal mijn vorig schema dus wat moeten aanpassen aan de toestellen die ik daar ter beschikking heb. Maar meestal train ik alles, niet bepaalde spiergroepen. Soms vestig ik wel extra aandacht aan bepaalde punten, zo heb ik een tijdje mijn armspieren meer aandacht gegeven. Maar alles tesamen werkt prima voor mij :)

Zodra ik begonnen ben zal ik een schema'tje posten en zal ook foto's met de vooruitgang erbij zetten :)
 
ik zie 5x in de week gym staan. lijkt me beter een split te gaan doen dan 5x per week een beetje alles trainen. je zal meer progressie maken met een juist schema. zodat je voldoende rust tussen spiergroepen heb
 
ik zie 5x in de week gym staan. lijkt me beter een split te gaan doen dan 5x per week een beetje alles trainen. je zal meer progressie maken met een juist schema. zodat je voldoende rust tussen spiergroepen heb

Zou jij misschien een dumbbell schema'tje voor me kunnen maken dan?
Want de sportschool waar ik nu zal gaan is heel wat kleiner, zoveel toestellen zijn er niet. Maar ze hebben veel dumbbells dus als ik een goei schema'tje met dumbbells zou hebben, en daarnaast iedere keer nog wat toestellen doe zou het wel goed zijn denk ik.
 
Zou jij misschien een dumbbell schema'tje voor me kunnen maken dan?
Want de sportschool waar ik nu zal gaan is heel wat kleiner, zoveel toestellen zijn er niet. Maar ze hebben veel dumbbells dus als ik een goei schema'tje met dumbbells zou hebben, en daarnaast iedere keer nog wat toestellen doe zou het wel goed zijn denk ik.

Je zal er veel meer van leren als je zelf een schema maakt. in de stickies staan voorbeelden. als je dan een mooi schema hebt gemaakt. kan je het hier posten. dan kunnen we je tips geven. zo leer je het allemaal ipv dat we het voorkauwen.

maar bij 10x in de week sporten zoals jij wilt gaan doen 5xvoetbal 5x fitness ben ik binnen een week of 2 wel dood. hoe wil je dat gaan realiseren. ik train 4x in de week Hardcore en heb me rust al hard nodig. met 10x in de week ga je kapot denk ik
 
Je zal er veel meer van leren als je zelf een schema maakt. in de stickies staan voorbeelden. als je dan een mooi schema hebt gemaakt. kan je het hier posten. dan kunnen we je tips geven. zo leer je het allemaal ipv dat we het voorkauwen.

maar bij 10x in de week sporten zoals jij wilt gaan doen 5xvoetbal 5x fitness ben ik binnen een week of 2 wel dood. hoe wil je dat gaan realiseren. ik train 4x in de week Hardcore en heb me rust al hard nodig. met 10x in de week ga je kapot denk ik

Ik denk wel dat het me zal lukken.
Zal me straks even verdiepen in dumbbell oefeningen :)
Maar ik wil heel graag naar sportschool gaan, maar stoppen met voetbal zal niet gaan dus zit er niks anders op dan te combineren. En ik wil graag n beest worden dus moet ik wel 5x per week gaan :p als ik iets doe doe ik t goed :)
Bedankt voor de tips ;)
 
Ik denk wel dat het me zal lukken.
Zal me straks even verdiepen in dumbbell oefeningen :)
Maar ik wil heel graag naar sportschool gaan, maar stoppen met voetbal zal niet gaan dus zit er niks anders op dan te combineren. En ik wil graag n beest worden dus moet ik wel 5x per week gaan :p als ik iets doe doe ik t goed :)
Bedankt voor de tips ;)

je word niet persee een beest door 5x per week te gaan trainen. rust eten en voeding is heel belangrijk.

Ik train nu 4x per week ik ben van 93kg naar 115kg gegaan. ik drink niet ik rook niet. ik train serieus en tegenwoordig zelfs een voedingsschema.

soms is : less is more.

Train serieus en intens. eet goed.slaap goed en je komt er wel
 
Vraag 16. Kan ik meerdere dagen achter elkaar trainen? Bijvoorbeeld maandag, dinsdag en donderdag?
NEE! Absoluut niet. Is de meest gestelde vraag. Maar je lichaam heeft gewoon rust nodig. Je zal met twee dagen achter elkaar best beetje groeien. Maar lang niet zoveel als dat je rust neemt. Train gewoon 3 keer in de week met een dag rust ertussen. Speel hier niet mee.

-> Dit las ik in een sticky. Hier staat 3 keer per week trainen, en ik zou 5x per week trainen. Ik wil liefst geen tijd verliezen, en groot worden. Dus daarom dacht ik dat 5x geschikt zou zijn maar nu twijfel ik. Hoe denken jullie erover?
 
Ik train ook 5x per week, maar wel elke keer verschillende spiergroep.
5x per week fullbody is niet aan te raden. ;)
 
Ik train ook 5x per week, maar wel elke keer verschillende spiergroep.
5x per week fullbody is niet aan te raden. ;)

+1

En mijn rustdagen bestaan uit low intensity cardio :D
 
Ok bedankt voor het advies :)
Ik heb eens rondgekeken en in de stickies zit het vol met interessante oefeningen.
Ik zou graag een schema met oefeningen samenstellen maar het enige waar ik aan twijfel is of ik nu split of full body zou doen.
Ik heb er al veel over gelezen maar kan niet beslissen, hebben jullie suggesties?

Bedankt ;)
 
Als je beginner bent ---> fullbody. (mijn mening, maar al eerder hierboven vermeld)
 
Ik heb besloten om full body te doen, en standaard 4 keer per week.
Als ik me eens oververmoeid voel maar 3 keer, als ik er veel zin in heb kan ik mss 5 keer doen. Naargelang ik het aankan. Maar 4 keer per week leek me wel goed, maandag - woensdag - vrijdag - zondag

Nu heb ik nog even hulp nodig met m'n oefeningen.
Ik heb wat interessante oefeningen op n rijtje gezet, maar ik vrees dat het er wat teveel zijn. Als ik ze allemaal doe ben ik wel 2u bezig :P
Er zit veel met dumbbells in omdat we weinig toestellen hebben in de sportschool waar ik ga. Ook dingen zoals bench press is bijna altijd flat omdat decline / incline ook niet kan. Er zijn maar 2 bankjes en kan je niet eens hoger of lager zetten :o Benen zitten er nog niet bij, omdat we dat appart behandelen met mijn voetbal club, dus is op dit moment nog niet nodig. Buikspieren werd me afgeraden omdat ik nog volop in m'n groei zit en dat zou de groei wat vertragen. Buikspier oefeningen zal ik wél doen, maar daar hoef ik geen advies over, ik zal dat met mate doen.

Dus hier m'n oefeningen reeks, zeg gerust welke weg mogen. Ik heb geen ervaring met eender welke van deze oefeningen, is dus nog nieuw, en ik wil ze allemaal in 1 training kunnen uitvoeren.

Kleine / grote borstspier:

- Dumbbell bench press
- Bench press
- Push ups
- Dumbbell flys

Zijkant / voorkant / achterkant schouders:

- Dumbbell side laterals raises
- Dumbbell bent over lateral raises
- Seated front dumbbell press
- Seated front dumbbell raises

Biceps:

- Dumbbell biceps preacher curls
- Incline seated dumbbell curls
- Concentration dumbbell curls

Triceps:

- Decline triceps extension
- Close grip bench press
- One arm dumbbell triceps extension

Dit is de eerste keer dat ik dergelijk schema maak, heel erg bedankt als je me helpt zodat ik geen tijd verdoe met een k*t schema, en no flame please ;p
 
hmm ik snap niet dat iedereen hier je afraad om full body 5x of 4x per week te doen. en dan ga je het toch doen.

Ik wens je succes ermee. maar ik ben bang dat je over traint raakt zodra je begint.

heb me best gedaan:)
 
vriend fb doe je hoogstends 3x per week en dan ook nog andere oefeningen per keer. als jij 4x dit gaat doen per week dan zijn al je spieren dood over een jaar. maarja dat is uiteindelijk niet mijn probleem
 
Succes met overtrainen.
 
Hey,

Ik ben Viktor en ben 15 jaar oud. Ik ben deze vakantie 2 maandjes naar de sportschool geweest, 5 keer per week en ik ben er niet meer weg te slaan. Ik heb m'n vader dus ook voorgesteld of ik n jaar abbo mocht en dat vind ie goed dus nu ga ik tijdens het schooljaar ook gaan. Probleempje is wel dat ik voetbal speel en dat best op een hoog niveau doe. Ik speel dan ook 5 keer per week + school en daardoor vraag ik me ook al af of ik niet oververmoeid zal raken.
Mijn week indeling zou zijn;
Maandag - Gym
Dinsdag - Voetbal
Woensdag - Gym & voetbal ( zitten wel 3u tussen gym / voetbal)
Donderdag - Voetbal
Vrijdag - Gym
Zaterdag - Voetbal & Gym
Zondag - Voetbal & Gym

Woensdag zit er wel veel tijd tussen voetbal en sportschool dus dat moet lukken. Zaterdag speel ik eerst match en ga ik daarna nog naar de sportschool dus daar kan ik dan zelf inschatten hoeveel energie ik nog over heb en hoe hard ik me kan inzetten. Zondag is gewoon uitloop training om de spieren los te gooien, dus erna naar de sportschool gaan zal geen probleem zijn denk ik. School volg ik ook wel een hoge richting ( economie moderne talen) maar ik leer van nature niet echt heel veel. 2u per dag leren komt zelden voor, dus ik denk dat als ik de tijd die ik niet besteed aan sport slim gebruik school ook wel goed zal gaan. Wat denken jullie ervan? Volgens mij zal ik niet over vermoeid raken omdat ik in de vakantie ook voetbal + sportschool deed en dat ging allemaal goed. School kan er wel bij.

Omdat ik ook begrepen heb dat je voor dit alles goed moet eten heb ik ook min of meer een voedingsschema in elkaar geknutseld. Let wel; Ik kan niet al mijn eten kiezen, soms eet ik op school of mijn moeder kookt en daar heb ik niet altijd keuze in. Ik probeerde er toch t beste van te maken:

7u30
: 3 boterhammen met smeerkaas + stuk fruit
10u15
: 2 boterhammen
12u50
: 2 broodjes omelet/kip/iets anders met veel voedingswaarde
16u15
: Pot kwark + iets wat we in huis liggen hebben dat rap klaar te maken is, niets echt groot.
18u
: Warme maaltijd ( iets wat mijn moeder maakt, is altijd wel gezond en bevat ook vlees / groenten dus kan niet slecht zijn)
21u45
: S'avonds als ik thuis zijn er altijd verschillende soorten bellegde broodjes, dus er zal ofwel gehakt, vlees salade, kip curry, salami of dergelijke opliggen.


Ik eet normaal nooit echt veel, omdat ik redelijk ecto ben. Het voetballers type, jonge voetballers zijn nooit echt breed. Ik denk dus dat dit al een grootte verandering zal zijn, en meer krijg ik echt niet binnen. Misschien later kan ik nog meer gaan eten maar volgens mij volstaat dit want ik at normaal maar 3 maaltijden per dag en niet eens zoveel. Ik krijg van de club ook altijd pillen mee voor dagelijks gebruik. 1 daarvan is voor ijzer, 1 daarvan voor de bevordering van sportprestaties, zal dus iets met energie temaken hebben geloof ik.
Ik nam in de vakantie ook elke keer proteïne shakes maar dat zal ik nu niet doen. Omdat je volgens mij met een goed voedingsschema hetzelfde kan bereiken en dat was ook ongelofelijk duur.

Deze post plaats ik om eventuele tips/verbeteringen te krijgen. Ik zag in andere topics dat nieuwelingen vaak de grond in geboord werden; dat zal ik me alleszins niet aantrekken dus bespaar je tijd. Ik heb dan ook wel wat sticky's gelezen, maar leek me alsnog interessant om dit eens te posten. Ik ben heel erg gedreven en verlang al tot ik kan beginnen :)

Groeten,
Vik

Ik hoef niet te kijken naar hoe je traint, wat je doet en of je genoeg rust..

Als je dat eet, geef het maar op :)
Eet je niet meer dan dat en anders, dan hoef je niet eens te trainen, veel zal er niet gebeuren. No offense, en ik wens je wel succes!
 
Je eten is inderdaad ook vrij triest.
 
Als je full body doet, moet je minimaal de volgende dat rust nemen.
Hoe doe jij dat met Zondag op Maandag?? Train je dan 2x hetzelfde?
Als dat zo is dan train je 1: niet zwaar genoeg. 2: als je wel zwaar genoeg traint je lichaam kapot.

Als je beginneling bent zou ik 2x per week full body doen.. je spieren moeten wennen en geloof me.. je zult harder groeien dan als je vaker traint. Later kan je dit uitbreiden naar 3 of zoals ik doe splitschema zodat je met plezier nog wat vaker kan trainen :-)
 
Back
Naar boven