• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

MuscleMeat

Schematje...

Bezoekers in dit topic

svenni

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Wie heeft heeft een goed schema voor mij.
Een beetje meer uitleg over mij ik ben 16,5 jaar en probeer elke dag te trainen.
Ik zou graag meer spiermassa kweken en vet verwijderen en mijn doel is binne een jaartje ofzo aan competies mee te doen.

Oké, dit wordt een lange:

schema's zijn afhankelijk van verscheidene factoren; hoevaak, wanneer, hoe kan je trainen, etc...*
Je kan 3 keer per week fullbody, ub/lb, split, push pull benen, etc... Er zijn heel veel soorten schema's.*
Train je in een gym?
Denk je echt over een jaartje mee te kunnen doen aan wedstrijden? Want als je zelf niet eens een schema kan maken, denk ik dat je wat meer geduld moet hebben.
Elke dag trainen is niet verstandig.*
Wat zijn je stats? Gewicht, bf%, lengte...

* Als je niet weet waarover ik het hier heb; gebruik de 'search' functie!!!

Oké, toch nog een korte geworden.:)

En hier mag je géén schema's posten! Doe dat in het desbetreffende subforum!

Wie heeft heeft een goed schema voor mij.
Een beetje meer uitleg over mij ik ben 16,5 jaar en probeer elke dag te trainen.
Ik zou graag meer spiermassa kweken en vet verwijderen en mijn doel is binne een jaartje ofzo aan competies mee te doen.

als je dit soort vragen stelt, kan je dat over een half jaar met competities mee doen wel uit je hoofd zetten want je heb nog heeeel veel te leren.... sowieso is dat niet iets waar je binnen een half jaar al in kan mee doen, of je moet soort van gifted zijn.... denk dat je als minimale basis al gauw aan 4-5 jaar training moet denken voor een normaal persoon....

spiermassa kweken en tegelijker tijd droger worden kan je ook uit je hoofd zetten...

dag 1: borst spieren
dag 2: biceps en triceps
dag 3: been spieren
dag 4: borst spieren + buikspieren
dag 5: biceps en triceps
dag 6: been spieren
dag 7: niets..
Weeg nu iets van een 59 kg en ben 1.60-70 zoiets
Ik train in een multi gym waar alle toestelle staan ik heb thuis ook een paar gewichten.
Is het waar als je begint dat je direct meer spieren krijgt of heb ik het fout?
Oke dan nog maar een paar jaar goed trainen hé
mercikes sven
ahja wat is gifted??

Hele goede genen hebben, een wonderkind zijn! (zoals gillian:p)

Je schema mist rug, maar het is goed dat je je benen ook hard aanpakt, zie je weinig. Ik zou zo veel mogelijk met losse gewichten trainen, eerst de oefeningen goed leren en daarna gewicht toevoegen. Verder een hele hoop lezen, de stickies zijn een begin, want het is allemala teveel om hier uitgelegd te worden.

Maar als ik bene train dan heb ik pijn in de knieen en ik neem heel weinig gewicht.. is dat normaal??

wat kan ik er aan doen weet iemand daar iets tegen?

Dokter naar laten kijken, met je gewrichten zou ik toch uitkijken, je kan jezelf makkelijk in vernieling draaien als je niet op past met je training.

oke bedankt.
zijn shakes aan te raden of liever niet mee beginnen??

Moet je zelf weten, shakes hebben naar mijn idee niet echt veel voordelen boven "gewone" voeding, ik gebruik ze dan ook niet meer en ik merk daar in m'n progressie niets van. Maar als je denkt dat je een aanvulling op je normale voeding nodig hebt kan het zeker geen kwaad.

ooit eens gedacht om dit ergens anders te posten? Bij schema's miss????

hij is gewoon niet zo intelligent, irritant is hij daarentegen wel!

goed dat er nog mensen zijn die deze arme ziel op weg helpen:)

Moet je zelf weten, shakes hebben naar mijn idee niet echt veel voordelen boven "gewone" voeding, ik gebruik ze dan ook niet meer en ik merk daar in m'n progressie niets van. Maar als je denkt dat je een aanvulling op je normale voeding nodig hebt kan het zeker geen kwaad.

ach, ze zijn wel lekker als afwisseling van op een glas melk

Hmm ik zou beginnen met wat full body als ik jou was. Dit om geregeld een prikkel te krijgen en de verschillende oefeningen zo snel mogelijk onder de knie te krijgen.
Hierna kun je een UB/LB schema volgens of een split (kun je ook weer kiezen uit meerdere varianten).

Jup. 3 dagen in week fullbody. Alleen compound.

3XL heeft een erg mooi fullbody beginners schema. Staat ergens op het forum. Gebruik de search of PM hem anders even.

Back
Naar boven