Fitness Seller

Scheur in spier

  • Topic starter 3XL
  • Startdatum
  • Reacties 110
  • Weergaven 13K
  • Volgers 17

Bezoekers in dit topic

Rustig opbouwen met mini gewichtjes het spiergeheugen doet het werk wel.
 
Update:

Alles verloopt naar wens. Zoals de chirurg al had aangegeven heb ik de meeste "nalast" van de bicepstenodese. Zorgt als ik mn arm een tijdje in een bepaalde positie heb voor een stekend gevoel thv van de pees. Niet echt pijnlijk maar heeel irriterend. Chirurg heeft ook gewaarschuwd heel voorzichtig met bicepbelasting te zijn. Anteflexie (onbelast) gaat de goede op, schat dat ik nu rond de 80% van de haalbare uitslag zit.

Van de supraspinatus zga geen last (onbelast), adductie met een kilootje of 3 gaat redelijk, bewegingsuitslag zit rond de 90%

Rotatie gaat ook de goede kant op, wel gevoelig maar niet echt pijnlijk.

Slapen gaat ook een stuk beter sinds ik die brace kwijt ben en door te oefenen weer wat meer bewegingsvrijheid in mn schouder krijg.

Al met al verwacht ik wel weer over een maand of 6 met 200kg te kunnen squaten!!!
 
Van de week "voorzichtig" begonnen met trainen, Voornamelijk bilaterale apparaten zodat links rechts een beetje kan ondersteunen mocht dit nodig zijn.

Viel bij sommige bewegingen tegen en bij anderen mee. Alles waar abductie bij komt kijken en/of externe rotatie valt tegen. de rest gaat redelijk.
Als het goed gaat volgende week beginnen met hierendaar een armisolatie oefening toe te voegen

Mobiliteit gaat ook de goede kant op. Anteflexie bij 100%, abductie ca. 95%.
 
Mooi dat het de goede kant op gaat :thumbs:
 
Goed nieuws rustig aandoen
 
Van de week "voorzichtig" begonnen met trainen, Voornamelijk bilaterale apparaten zodat links rechts een beetje kan ondersteunen mocht dit nodig zijn.

Viel bij sommige bewegingen tegen en bij anderen mee. Alles waar adductie bij komt kijken en/of externe rotatie valt tegen. de rest gaat redelijk.
Als het goed gaat volgende week beginnen met hierendaar een armisolatie oefening toe te voegen

Mobiliteit gaat ook de goede kant op. Anteflexie bij 100%, adductie ca. 95%.
mooi man, beter iets dan niets
 
Controle geweest bij de chirurg en ik mag in principe alle bewegingen weer maken en rustig gewicht opbouwen. Alleen nog uitkijken voor plotse/explosie bewegingen
wat een opluchting, easy does it, better safe than sorry

Succes!
 
Kleine update:

Meeste bewegingen gaan goed alleen met exorotatie nog “problemen” (zowel in kracht als bewegingsuitslag). Bewegingsuitslag is wel groter dan een week of 2 geleden maar ik ben er nog lang niet

Omdat de bewegingsuitslag wat groter was gisteren voor het eerst weer eens biceps met een wijde greep geprobeerd maar voel vandaag dat dit nog te belastend is voor de verplaatste aanhechting van de lange kop.😔 Wat dat betreft nog even geduld 😁
 
Back
Naar boven