AndroidHealthClinic

Scheur in spier (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.006
Waardering
3.620
Week of 8 geleden bij het uitproberen van een press machine een golferselleboog opgelopen. Daardoor andere oefeningen ongemerkt “iet anders” uit gaan voeren en 4 weken geleden “knapte” er tijdens het opwarmen bij bankdrukken iets in mn schouder. Meeste bewegingen gingen na een paar dagen weer maar er bleef iets niet goed en pijnlijk aanvioeen in mn schouder.

afgelopen woensdag een scan en fotos laten maken en vandaag de uitslag. Er zit een scheur in mn schouderspier en volgende week naar de orthopeed.

:bang::D
 
:eek: afgescheurd? En nu dan?

Beterschap met je schouder! Klinkt erg pijnlijk
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
:eek: afgescheurd? En nu dan?

Beterschap met je schouder! Klinkt erg pijnlijk
Nee, gelukkig niet afgescheurd maar een scheur in de spier. Is me al eens eerder overkomen en dat is met rust en fysio weer goedgekomen.
 
Nee, gelukkig niet afgescheurd maar een scheur in de spier. Is me al eens eerder overkomen en dat is met rust en fysio weer goedgekomen.

Beetje rustig aan hoor lieverd, je bent ook geen 16 meer!
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Oei... :(
Sterkte...
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Week of 8 geleden bij het uitproberen van een press machine een golferselleboog opgelopen. Daardoor andere oefeningen ongemerkt “iet anders” uit gaan voeren en 4 weken geleden “knapte” er tijdens het opwarmen bij bankdrukken iets in mn schouder. Meeste bewegingen gingen na een paar dagen weer maar er bleef iets niet goed en pijnlijk aanvioeen in mn schouder.

afgelopen woensdag een scan en fotos laten maken en vandaag de uitslag. Er zit een scheur in mn schouderspier en volgende week naar de orthopeed.

:bang::D
Beterschap man.

Hoe heb je je golferselleboog opgelost trouwens? ik kamp er nu al een aantal weken mee, maar nog geen verbetering.
 
Polsflexie beperken.

Ik doe mn wraps hoger dan normaal zodat ze ook over de onderkant van mn hand zitten en ik minder de neiging heb om te buigen en me ook bewuster ben van de beweging.

Verders bij girls de EZ bar ipv een rechte, bij triceps extensie touw of onderhands, enz.

Ik weet trouwens uit ervaring dat het een langdurig zaak is(net als golferselleboog) omdat polsflexie en extensie bij een hoop oefeningen een stabiliseerde functie is.
 
Polsflexie beperken.

Ik doe mn wraps hoger dan normaal zodat ze ook over de onderkant van mn hand zitten en ik minder de neiging heb om te buigen en me ook bewuster ben van de beweging.

Verders bij girls de EZ bar ipv een rechte, bij triceps extensie touw of onderhands, enz.
Thanks. En gedurende periode deed je helemaal niks geen presses met de wraps om? Ik lees verschillende dingen online dat sommigen gewoon door de pijn heen hebben getrained en zijn hersteld na een paar maanden, en anderen zeggen weer om het niet te doen.
 
Laatst bewerkt:
Spoedig herstel, ik heb eens een partial tear in mijn kuit gehad en dat herstel ging eigenlijk super snel ;)
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Thanks. En gedurende periode deed je helemaal niks geen presses met de wraps om? Ik lees verschillende dingen online dat sommigen gewoon door de pijn heen hebben getrained en zijn hersteld na een paar maanden, en anderen zeggen weer om het niet te doen.
Ik heb gewoon presses gedaan (ander had ik die schouderblessure niet opgelopen)

Ik heb bij de eerdere elleboogproblemen ook altijd doorgetraind alleen "aangepast". Probleem zit er meer in dat je toch iets ander beweeg wat weer a de re problemen op kan leveren (zoals je schouder bladeren bij het opwarmen :))

En ja, het zijn langdurige blessures.
 
Spoedig herstel, ik heb eens een partial tear in mijn kuit gehad en dat herstel ging eigenlijk super snel ;)
Ik zal van de orthopeed wel te horen krijgen "hoe erg" het is.
 
Week of 8 geleden bij het uitproberen van een press machine een golferselleboog opgelopen. Daardoor andere oefeningen ongemerkt “iet anders” uit gaan voeren en 4 weken geleden “knapte” er tijdens het opwarmen bij bankdrukken iets in mn schouder. Meeste bewegingen gingen na een paar dagen weer maar er bleef iets niet goed en pijnlijk aanvioeen in mn schouder.

afgelopen woensdag een scan en fotos laten maken en vandaag de uitslag. Er zit een scheur in mn schouderspier en volgende week naar de orthopeed.

:bang::D
Wat Vervelend! Is het een spierscheur of een peesscheur? Weet je welke het is? Partieel of volledig? Hoe oud ben je?
 
Ik heb gewoon presses gedaan (ander had ik die schouderblessure niet opgelopen)

Ik heb bij de eerdere elleboogproblemen ook altijd doorgetraind alleen "aangepast". Probleem zit er meer in dat je toch iets ander beweeg wat weer a de re problemen op kan leveren (zoals je schouder bladeren bij het opwarmen :))

En ja, het zijn langdurige blessures.
Wat voor sleeve/wraps gebruik je? ik heb nog nooit sleeve of wraps hoeven te gebruiken maar ga het toch proberen.
 
Nieuwe oefeningen of apparaten uitproberen is altijd tricky. Had het in maart 2020 na jaren weer eens shoulder pressen in de smith.

Voordeel is dat als je even een tijdje niks doet en weer begint met lichte gewichten alles zo weer terug is en je je herboren voelt als in de beginnerjaren.
 
Net terug van de orthopeed en deze vermoed na bekijken van de fotos en “onderzoek” dat het de aanhechting van de biceps is.

16dec een MRI scan En dan maar afwachten wat daar uitkomt.

Al met al een langdurige zaak :(
 
Net terug van de orthopeed en deze vermoed na bekijken van de fotos en “onderzoek” dat het de aanhechting van de biceps is.

16dec een MRI scan En dan maar afwachten wat daar uitkomt.

Al met al een langdurige zaak :(
Hopelijk brengt de MRI duidelijkheid in ieder geval Beterschap en spoedig herstel.
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Sterkte!!
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Net terug van de orthopeed en deze vermoed na bekijken van de fotos en “onderzoek” dat het de aanhechting van de biceps is.

16dec een MRI scan En dan maar afwachten wat daar uitkomt.

Al met al een langdurige zaak :(
Sterkte ! Balen dat je tot half dec moet wachten... soms kun je in ander ziekenhuis eerder.
Maar euh.... misschien heb je tijd om uit te leggen, hoe je aan je kennis omtrent trainen komt ?
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Beterschap en sterkte :flexbiceps:
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Back
Naar boven