MuscleMeat

Scheuren van je huid?! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Juniormob

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
15 dec 2004
Berichten
10.821
Waardering
355
Lengte
1m85
Massa
140kg
Vetpercentage
5%
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over een verschijnsel dat bij mij voorkomt, maar waarvan ik denk en weet dat het bij andere mensen ook voorkomt. Ik train nu ongeveer al een jaar en heb last van scheuren van mijn huid rond de schouders(boven je oksels zal ik maar zeggen). Ik weet niet of dit al eerder op het forum is besproken maar ik heb het niet kunnen vinden. Naar mijn weten is de oorzaak van deze scheuren dat je huid je spiergroei niet kan bijhouden, is dit correct? In ieder geval heeft er iemand ervaring mee en zo ja graag wat tips of maatregelen ;)

bedankt mensen.... :cool:
 
De scheuren en de huid er omheen insmeren met bijvoorbeeld uierzalf of iets anders vettigs...
 
striae, gebruik de searchfunctie en gij zult vinden. :cool:
 
ik verkoop magische kwakjes (witkleurig) die dat oplossen, pm me maar ;)
 
Bedankt mensen ;)
 
Kijk eerst rond voordat je een vraag stelt parasiet :p
 
ik heb er ook last van, en als ik hard aan het trainen ben word ik ook tijdelijk groen.

heeft iemand daar misschien een zalfje voor?
 
Loo zei:
ik heb er ook last van, en als ik hard aan het trainen ben word ik ook tijdelijk groen.

heeft iemand daar misschien een zalfje voor?

Dit is serieus topic, geintjes zijn voor het gare hanenhok
 
Even siriues, het kan aan je dieet liggen.

Ik heb ook een keer de huid onder mijn voet een beetje gescheurd en dat kwam denk ik doordat ik plots geen bruin brood meer at. Ik kreeg opeens die vitaminen die goed waren voor mijn huid niet meer binnen.
 
Helpt zo een zalfje ook nog als die scheuren er al 2 jaar zijn ofzo :D :D :D
 
Niet allemaal gelijk deze jongen zo afvallen omdat ie de search-functie niet zou hebben gebruikt! Nu hij weet dat het "striae" is, gaat dat zoeken voor hem een stuk makkelijker. Aangezien je hier met het woord "scheuren" vast in het geile hanenhok terecht zou komen! :rolleyes: :p
 
Striae voorkomen

Meestal ontstaan striemen als gevolg van bepaalde hormonen in je lichaam die van invloed zijn op je onderhuidse bindweefsel, bv. het zwangerschapshormoon en mannelijk geslachtshormoon. Aanleg speelt ook een rol. Verder ontstaan striemen bij (te) snelle groei: in de puberteit, zwangerschap, in geval van plotselinge gewichtstoename en wanneer je fanatiek aan krachttraining doet. Als iemand anabole steroïden gebruikt, kan het gebruik van deze middelen ook de oorzaak zijn. Deze middelen bootsen namelijk de werking van het mannelijk geslachtshormoon na.


zoals eerder door verschillende mensen hier is aangegeven weggaan zal het nooit wel kun je het verminderen.door onder andere douchen droogt je huid uit, daarom moet je je huid zacht houden.bodylotion insmeren kan, vitamine e creme kan.in begin zal de striae rood zijn na verloop van tijd zal het minder zichtbaar worden, word het witter.
 
Ik denk dat de oorzaak bij bodybuilders meer aan de pomp ligt . Als je bv een bicep van 40 koud hebt je traint wat en hij is 41 zou dit de oorzaak niet kunnen zijn van die scheuren ?
 
Back
Naar boven