Fitness Seller

Scheurtjes in pees van borstspier, wat nu?

Bezoekers in dit topic

GThomas

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
316
Waardering
473
Lengte
1m86
Massa
93kg
Vetpercentage
14%
Beste BB'ers,

Na een maandje erg veel (oplopende) pijn te hebben gehad rondom mijn sleutelbeen bij het bankdrukken, ben ik toch maar eens naar de dokter gegaan, komt er op neer dat er scheurtjes zitten in de pees van mijn linker borstspier, waar die bij het sleutelbeen aanhecht. Dit zou tot 6 weken duren tot het hersteld is en ik mijn borst weer kan trainen. Dat is om te voorkomen dat het verder uitscheurd. Dit zit me alleen niet lekker aangezien ik nu 6 weken geen borst meer kan trainen... Wil natuurlijk het liefst gewoon progressie blijven maken maar dat zal gwn niet gaan ben ik bang. Nu was mijn plan om deze 6 weken erg goed te eten zodat spierafbraak e.d. minimaal zal blijven bij mn borst.

Heeft iemand dit hier wel eens gehad? Wat deden jullie in de tussentijd? Toch nog lichtjes trainen misschien? Lijkt me niet maar vraag het toch maar even! En eventueel tips om toch mss nog wat vooruitgang in mn bosrspieren te houden?

In ieder geval erg bedankt,

Gr
 
Beste BB'ers, Na een maandje erg veel (oplopende) pijn te hebben gehad rondom mijn sleutelbeen bij het bankdrukken, ben ik toch maar eens naar de dokter gegaan, komt er op neer dat er scheurtjes zitten in de pees van mijn linker borstspier, waar die bij het sleutelbeen aanhecht. Dit zou tot 6 weken duren tot het hersteld is en ik mijn borst weer kan trainen. Dat is om te voorkomen dat het verder uitscheurd. Dit zit me alleen niet lekker aangezien ik nu 6 weken geen borst meer kan trainen... Wil natuurlijk het liefst gewoon progressie blijven maken maar dat zal gwn niet gaan ben ik bang. Nu was mijn plan om deze 6 weken erg goed te eten zodat spierafbraak e.d. minimaal zal blijven bij mn borst. Heeft iemand dit hier wel eens gehad? Wat deden jullie in de tussentijd? Toch nog lichtjes trainen misschien? Lijkt me niet maar vraag het toch maar even! En eventueel tips om toch mss nog wat vooruitgang in mn bosrspieren te houden? In ieder geval erg bedankt, Gr
Gewoon laten rusten op 6weken ga je geen massa verliezen als je hem volledig
Wil scheuren moet je vooral door doen denk dat na het herstel je je bench form eens moet checken ^
 
Ja ik heb het gehad en maanden mee rond gelopen aangezien ik toch licht bleef trainen, werd zelfs blauw!
Luister naar de dokter en laat het alsjeblieft rusten tot het hersteld is, geloof me je wilt echt niet hebben wat ik had:p
 
Ja ik heb het gehad en maanden mee rond gelopen aangezien ik toch licht bleef trainen, werd zelfs blauw!
Luister naar de dokter en laat het alsjeblieft rusten tot het hersteld is, geloof me je wilt echt niet hebben wat ik had:p

Haha oke klinkt niet echt lekker... Dan blijf ik gewoon doortrainen zonder mn borst te trainen, voel het ook alleen bij bankdrukken.
 
Haha oke klinkt niet echt lekker... Dan blijf ik gewoon doortrainen zonder mn borst te trainen, voel het ook alleen bij bankdrukken.


Ja nog altijd kracht verlies aan linker kant, soms zakt het er ook een soort van in een x doorheen bij bankdrukken. Maar goed dat je het laat herstellen. En met 6 weken verlies je echt niet in een x veel massa op je borst hoor, hooguit verslapt de spier tonus wat.
 
Back
Naar boven