XXL Nutrition

Scheve squat

Bezoekers in dit topic

Bobby69

Cool Novice
Lid geworden
26 nov 2019
Berichten
63
Waardering
11
Lengte
1m92
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal,

Bij het squatten trekt mijn lichaam heel erg naar de rechter kant en hier schrok ik eigenlijk best wel van want het is niet een beetje maar echt wel redelijk veel.
Een vriend van me zei dat ik misschien scoliose had maar röntgen laten maken en dat is het dus niet.
Hoe kan ik dit het beste fixen? Of went mijn lichaam er vanzelf aan als ik een paar weken/maanden met licht gewicht squat en telkens corrigeer?
Graag zou ik jullie advies horen.
 
Lager gewicht en in de spiegel trainen op techniek.
 
Hallo allemaal,

Bij het squatten trekt mijn lichaam heel erg naar de rechter kant en hier schrok ik eigenlijk best wel van want het is niet een beetje maar echt wel redelijk veel.
Een vriend van me zei dat ik misschien scoliose had maar röntgen laten maken en dat is het dus niet.
Hoe kan ik dit het beste fixen? Of went mijn lichaam er vanzelf aan als ik een paar weken/maanden met licht gewicht squat en telkens corrigeer?
Graag zou ik jullie advies horen.
Richting het oosten staan tijdens squatten helpt, trekt het magnetisch veld van de aarde anders aan je.

OT.

Wat bedoel je met scheef? Ene been sterker dan de andere of? Film het eens en post het hier.
 
Gaat je knie aan die kant ook iets naar binnen? Gebeurt het wanneer je naar boven gaat in de squat?
 
Ik squat ook scheef, heup draait ligt naar rechterkant door een ongelijkheid waardoor rest van men lichaam ook meedraait naar rechts. Als dat voor jouw recht aanvoelt moet je juist vooral niet gaan corrigeren.
Laat je heup nakijken want die zorgt immers voor de rotatie, en anders meet je je benen eens op. Als je linker been iets langer is dan je rechter dan draai je ook automatisch door drukverschil.

Test het ook eens bij deadlift en benchpress als je druk uitoefent, weet je meteen waar het probleem zich situeert.
Als je enkel last hebt bij squat is het inderdaad simpelweg de techniek. krachtverschil in benen kan ook eventueel zoals hierboven al vermeld, ga op de legpress zitten en doe een single leg press.
 
Back
Naar boven