Fitness Seller

Schildklier functie

Bezoekers in dit topic

MiQuel1990

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 mei 2007
Berichten
2
Waardering
0
Goedemorgen,

Ik heb zojuist de uitslag van mijn bloedonderzoek terug gekregen waar ik alleen op TSH getest ben, maar waar volgensmij ook vrije T4 en het liefst ook T3 gemeten zou moeten worden. Maar de laatste twee weet ik dus niet.

Nu is de waarde op 1,9 getest waar 0,2 slecht is en 4,2 het hoogst wat je mag hebben volgens het formulier.

Toch heb ik mijn twijfels want ik heb last van veel van de algemene verschijnselen (behoud van overgewicht ook al eet ik gezond, droge huid, lusteloosheid, vermoeidheid, vaak erg sloom in denken enz.).
Ook heeft een van mijn ouders een trage schildklier gehad en had daar medicatie voor.

Mijn vraag is of de waarde normaal is en bevestigd dat mijn schildklier helemaal OK is?
Wat kan ik eventueel nog meer doen vanaf dit punt in de zin van onderzoek? Zou opnieuw laten testen op FT4 en T3 een slim idee zijn?

Alvast bedankt voor jullie input!
 
Gezond eten staat niet gelijk aan afvallen.

Wat eet je zoal op een dag en hoe actief ben je?
 
Volgens mij is je schildklier gewoon in orde.
Als je T4 te laag zou zijn zou je TSH namelijk omhoog gaan.
Aangezien je TSH in orde is, is je T4 dat dus denk ik ook.

Zelf heb ik een TSH tussen de 5 en 7 maar mijn T4 waardes vallen nog binnen de marges dus zelfs daaraan doen ze niks.

Je kunt natuurlijk altijd nog eens laten testen over een tijdje, zelf doe ik dit jaarlijks omdat mijn TSH al 2 jaar steady tussen 5-7 zit.
 
Back
Naar boven