XXL Nutrition

Schilferige huid

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
vraagje, ik heb de laatste dagen weer last van een schilferige huid..geen babyhuidje dus nee:D.

Ik had hier vorig jaar (meen) rond dezelfde periode ook last van maar had daar geen aandacht aan besteed. Maar toen ik vervolgens op vakantie ging naar turkije kreeg ik een zonneallergie die gepaard ging met rode vlekken over mn huid. T was toen +40 in de schaduw dus dat was wel de oorzaak (ook volgens de dienstdoende arts van t hotel) Ik kreeg toen middeltjes voorgeschreven van die arts die ik eenmaalterug in Nederland aan mn arts voorlegde. die zei dat dat te heftig was en dat ik dat in Nederland niet snel zou krijgen. het bestond uit 3 crempjes (Nizoral %2, Stilex Jel en Cutivate) zal jullie niets zeggen angezien t turks is maar ik meld t toch ff. Dit hing samen met een soort schimmelinfectie dat dus de vlekken veroorzakte. Hiervoor kreeg ik een douchegel. Deze vlekken zaten overigens rondom mn nek en bovenkant borst

Maar nu was ik me vabnochtend na de cardio aan t afdrogen en ik kreeg last van schilv(f?)ers onder mn borst. toen ik deze af wou drogen begon t blijkbaar te irirteren want ik had plost last van een rode vlek op diezelfde plek die na verloop van tijd weer wegtrok.
Ik heb van die kleine vlekken wel eens vaker last en altijd na t afdrogen. Ik dacht dus dat t aan wasmiddel of zo lag maar mn ma zei dat t niet t zelfde wasmiddel was wat ze toe gebruikte.
(heb nu nergens last van, maar enkel na t afdrogen dus)

Heeft iemand enig idee waar dat dan wel aan kan liggen. Ik slik genoeg vitaminetabletten dus een vitaminetekort???

De reden dat ik die zonneallergie erbij meldde heeft misschien geen echte toegevoegde waarde maar toch..wie weet komt t iemand bekent voor, alhoewel t wel andere soort vlekken zijn.

Ik heb er op zoch geen problemen mee maar ga toch binnekort naar de huisarts maar misschien dat jullie de nodige tips hebben.

Zie wat dat betreft wel weer tegen de zomer op..die kloteallergie hoop ik niet meer te krijgen want t verpest echt je vakantie

:(

editL: t jeukt niet en irriteert niet..t is er gewoon
 
Laatst bewerkt:
Heb je van jezelf een gevoelige huid? Zo ja, dan zou ik er een hydrofiele creme (bijv Lanette) op smeren (dit zal je huisarts in eerste instantie voorschrijven aangezien je geen last hebt van jeuk) of evt eentje met Vitamine E.

Het kan ook nog zijn dat je last hebt van een allergische reactie wat duidt op contact eczeem. Bij je huisarts kan je een allergietest laten doen om te zien bij welke stoffen in jouw geval een allergische reactie optreedt.

ps. kunnen we allebei lekker naar de huisarts :D
 
Hmm, ik zat net iets op de site van het AD te lezen over huidziekten.

http://www.ad.nl/artikelen/Gezondheid/1054099333825.html

En om op je vraag terug te komen:
,,Bij huidziekten willen mensen altijd direct de oorzaak weten. Dat fenomeen verbaast mij. Want op de keper beschouwd weten we natuurlijk niet veel. Dat geldt niet alleen voor de dermatologie, maar voor veel andere vakgebieden. Een neuroloog ziet de symptomen van een herseninfarct en leidt daaruit af dat er in de hersenen iets is misgegaan. Maar wat? Reuma en astma. We hebben er namen voor, we weten hoe het er op röntgenfoto's uitziet en welke medicijnen we moeten gebruiken. Maar hoe het komt? De huid is zichtbaar. Dat maakt het extra moeilijk. Je huid is je visitekaartje."
 
Bij huidziekten willen mensen altijd direct de oorzaak weten. Dat fenomeen verbaast mij

gek he:rolleyes:

maar ik wil ook graag weten wat ik er aan kan doen. t irriteert nu niet maar ik zie weer op tegen de vakantie. ga morgen denk ik ff langs...samen met Tongpo:D
 
Cya 2morrow :D
 
Back
Naar boven