AndroidHealthClinic

Schoenen voor in de gym; welke? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sparks79

Huge Freak
Lid geworden
19 mei 2019
Berichten
8.285
Waardering
10.541
Lengte
1m94
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
Dus mijn huidige schoenen zijn toe aan vervanging.

Nu moet ik kiezen. Ofwel echte lifting schoenen of iets meer allround trainers.

Ik doe vooral grote compounds met assistance. En daarbij ook gemiddeld 25m cardio.

Echte liftingschoenen lijken me overdreven. Maar bijvoorbeeld Nike airmax alpha2 zien er ok uit, naar zijn vast niet stabiel genoeg ( alhoewel het wel fitness schoenen zijn).

Waarop lopen jullie in de sportschool enis dat prettig? Wat zou je mij adviseren?
 
Dus mijn huidige schoenen zijn toe aan vervanging.

Nu moet ik kiezen. Ofwel echte lifting schoenen of iets meer allround trainers.

Ik doe vooral grote compounds met assistance. En daarbij ook gemiddeld 25m cardio.

Echte liftingschoenen lijken me overdreven. Maar bijvoorbeeld Nike airmax alpha2 zien er ok uit, naar zijn vast niet stabiel genoeg ( alhoewel het wel fitness schoenen zijn).

Waarop lopen jullie in de sportschool enis dat prettig? Wat zou je mij adviseren?
Nikes of Adidas waarmee ik buiten ook mee loop. Gwn dragen wat comfortabel is
 
Ik heb sinds een tijdje liftschoenen van adidas. Ik merk zeker een verschil met reguliere sportschoenen. Je zegt dat je ook compounds doet, dus ook de squat? Ik sta een stuk steviger dankzij mijn liftschoenen.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik voor de liftschoenen gaan.
 
Ik heb sinds een tijdje liftschoenen van adidas. Ik merk zeker een verschil met reguliere sportschoenen. Je zegt dat je ook compounds doet, dus ook de squat? Ik sta een stuk steviger dankzij mijn liftschoenen.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik voor de liftschoenen gaan.
Ja, squat, dl, ohp, maar ook push-ups , planks, calf raises en cardio. Hoef niet perse van die schoenen waarmee ik net doe of ik echt zwaar kan tillen.
 
Ja, squat, dl, ohp, maar ook push-ups , planks, calf raises en cardio. Hoef niet perse van die schoenen waarmee ik net doe of ik echt zwaar kan tillen.

Als je echt zwaar squat denk ik dat je er wel baat bij zult hebben. Maar it’s up to you!
 
Als je echt zwaar squat denk ik dat je er wel baat bij zult hebben. Maar it’s up to you!
Voor squatten wel misschien, maar het moet ook verder nog een beetje lekker zitten...
 
Snap ik. Ze zitten best goed vind ik. Alleen je moet er niet mee gaan hardlopen. Het leek wel alsof ik op 2 planken liep :roflol:
Daar ben ik dus bang voor. Ik wil ook nog een beetje cardio en atletische dingen doen.

Musschien toch maar Crossfit achtigr schoenen. Of die Nike alpha 2.
 
Zag laatst iemand deadliften op sokken. Ik dacht is dat nu beter? ???
 
Ik deadlift/squat eigenlijk enkel op Vans of Converse. Eerder met sokken, maar ish koud.
 
Ok, bleef het me maar afvragen maar mensen doen dat wel vaker dus :D
 
Ok, bleef het me maar afvragen maar mensen doen dat wel vaker dus :D
Ja, zie je wel vaker. Deadliften ook trouwens.

In mijn sportschool echt niemand met echte lifting schoenen trouwens.
 
Voor goeie allround schoenen, Reebok Nano, ik zit al aan mijn tweede paar, eerst de Nano 4, nu de Nano 9, erg goeie allround schoenen IMO
 
Voor goeie allround schoenen, Reebok Nano, ik zit al aan mijn tweede paar, eerst de Nano 4, nu de Nano 9, erg goeie allround schoenen IMO

Thx, die ga ik even checken.
 
Ja, squat, dl, ohp, maar ook push-ups , planks, calf raises en cardio. Hoef niet perse van die schoenen waarmee ik net doe of ik echt zwaar kan tillen.
Naar mijn weten zijn die adidas lift schoenen enkel voor squat, deadlift moet je volgens mij juist zo plat mogelijke zolen hebben.. Vandaar dat veel mensen het op sokken doen, en anders op bijv zaalvoetbalschoenen e.d.
 
Deadlift en Squat ( of variaties) ook altijd op sokken. Al jaren, zou ook niet anders meer willen
Kosso doet alles op slippers. als het aan mij ligt zou ik ook alles op slippers doen.
halve leg days doe ik op sokken.
 
Ik zelf train altijd in me 3-delig kostuum.
 
Back
Naar boven