AndroidHealthClinic

Schoenen voor in de gym; welke? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ook een beetje mijn dilemma.

Ik wil squat, ohp, dl, BP, misschien ook wel (power) clean en FS;
Ik wil ook rennen op de loopband en op de row erg;
Ik wil misschien ook wel boxjumps, burpees en dat soort gein;
Ik wil misschien ook wel dergelijke oefeningen door elkaar doen.

Welke schoenen wil ik dan?

Voorlopig lukt het redelijk op zaalvoetbalschoenen, ik overweeg mijn huidige hardloopschoenen door te schuiven naar de loopband voor het rennen.

Naast zaalvoetbalschoenen zie ik CF schoenen ook als optie, maar de vraag is of ik er ook niet schoenen bij wil voor squat enzo?
Vandaar dus voor mij Crossfit. Kun je mee rennen en atletisch doen, maar de hak staat ook goed wat zwaarder werk toe. Ik zal we even oosten hoe mijn schoenen bevallen.
 
Ik heb vergelijkbare wensen en gebruik voor de grote compound oefeningen de Reebok lifter PR en voor al het overige een oud model Reebok Nano, dat voldoet me prima.
 
Wat is rennen op de row erg?
"Rennen op de loopband" en "op de row erg"

Maar dat begreep je natuurlijk wel.

Is het fout of mogelijk onduidelijk?
 
"Rennen op de loopband" en "op de row erg"

Maar dat begreep je natuurlijk wel.

Is het fout of mogelijk onduidelijk?
Ik snapte het niet helemaal.
 
Ik snap niet waarom je voor 1 schoen zou kiezen... Ik heb verschillende voor de verschillende doelen en heb dan ook altijd naast m’n platte schoenen voor het deadliften en algemeen heffen, m’n gympen voor het lopen op de band en m’n squat schoenen mee in de tas naar de gym. Leuk en aardig, crossfit schoenen, maar ik kan me niet voorstellen dat die hak bijvoorbeeld voldoende ondersteund voor 100kg in je nek met het squatten. Vergeet niet dat wanneer je 140kg squat en zelf 80kg weegt je al 220kg op die hak hebt staan...
 
Ik snap niet waarom je voor 1 schoen zou kiezen... Ik heb verschillende voor de verschillende doelen en heb dan ook altijd naast m’n platte schoenen voor het deadliften en algemeen heffen, m’n gympen voor het lopen op de band en m’n squat schoenen mee in de tas naar de gym. Leuk en aardig, crossfit schoenen, maar ik kan me niet voorstellen dat die hak bijvoorbeeld voldoende ondersteund voor 100kg in je nek met het squatten. Vergeet niet dat wanneer je 140kg squat en zelf 80kg weegt je al 220kg op die hak hebt staan...
De hak is gemaakt voor gewichtheffen. Dus ik ga het uittesten en we zullen zien.

Schoenen zijn binnen en ik ga ze vanavond proberen. Squat 92,5 vandaag, ga naar 140 in een week of 10.
 
Ik snap niet waarom je voor 1 schoen zou kiezen... Ik heb verschillende voor de verschillende doelen en heb dan ook altijd naast m’n platte schoenen voor het deadliften en algemeen heffen, m’n gympen voor het lopen op de band en m’n squat schoenen mee in de tas naar de gym. Leuk en aardig, crossfit schoenen, maar ik kan me niet voorstellen dat die hak bijvoorbeeld voldoende ondersteund voor 100kg in je nek met het squatten. Vergeet niet dat wanneer je 140kg squat en zelf 80kg weegt je al 220kg op die hak hebt staan...
Nu nog een gymshark outfitje en je bent klaar.
 
ik squat op sokken , zou niet anders meer willen
 
De hak is gemaakt voor gewichtheffen. Dus ik ga het uittesten en we zullen zien.

Schoenen zijn binnen en ik ga ze vanavond proberen. Squat 92,5 vandaag, ga naar 140 in een week of 10.
geef me even een reminder over een week of 10 als je dit gelukt is ;)
 
Ik snap niet waarom je voor 1 schoen zou kiezen... Ik heb verschillende voor de verschillende doelen en heb dan ook altijd naast m’n platte schoenen voor het deadliften en algemeen heffen, m’n gympen voor het lopen op de band en m’n squat schoenen mee in de tas naar de gym. Leuk en aardig,
crossfit schoenen, maar ik kan me niet voorstellen dat die hak bijvoorbeeld voldoende ondersteund voor 100kg in je nek met het squatten. Vergeet niet dat wanneer je 140kg squat en zelf 80kg weegt je al 220kg op die hak hebt staan...
Wel eens 180kg gesquat met Air Max 270 ging wel lekker
 
geef me even een reminder over een week of 10 als je dit gelukt is ;)
Moet nog zien ...zal wel een uitdaging worden.

Max is bp 105x3, sq155 (berekend), Bor 85 (berekend), ohp 55, dl nooit verder gegaan dan 5x 130.
 
schoenen getest. Ze squatten fijner dan de vorige. Op zich zitten ze prima, mooie kwaliteit. Voorvoet is net wat te breed voor me. Hak is heel stevig, dus daarin komen ze hun belofte wel na.
 
Ook een beetje mijn dilemma.

Ik wil squat, ohp, dl, BP, misschien ook wel (power) clean en FS;
Ik wil ook rennen op de loopband en op de row erg;
Ik wil misschien ook wel boxjumps, burpees en dat soort gein;
Ik wil misschien ook wel dergelijke oefeningen door elkaar doen.

Welke schoenen wil ik dan?

Voorlopig lukt het redelijk op zaalvoetbalschoenen, ik overweeg mijn huidige hardloopschoenen door te schuiven naar de loopband voor het rennen.

Naast zaalvoetbalschoenen zie ik CF schoenen ook als optie, maar de vraag is of ik er ook niet schoenen bij wil voor squat enzo?
Meer dan één paar dus. Gewichthef schoenen voor het zware liftwerk, en crossfit schoenen voor de rest. Ik heb ook altijd twee paar mee en wissel gewoon na mijn zware lifts.
 
Back
Naar boven