MuscleMeat

Schoenen voor krachttraining

Bezoekers in dit topic

Newton

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
465
Waardering
50
Lengte
1m79
Massa
73kg
Hallo, een vraagje:

Mijn sportschoenen voor de gym zijn bijna aan vervanging toe.
Tot nu toe gebruikte ik gewone loopschoenen. Deze hebben een goede ondersteuning en vering en ik vond het goede sportschoenen.

Er wordt bij krachttraining soms wel aanbevolen om andere schoenen te gebruiken dan gewone sportschoenen.
Voor squatten bestaan er speciale schoenen die een hogere en hardere hiel hebben en voor deadlift wordt dan weer een platte zool aanbevolen om zoveel mogelijk contact te hebben met de grond.

Nu kan ik echter maar 1 paar schoenen kopen en ik weet niet goed welke ik moet kiezen voor krachttraining.
Wat belangrijk is voor mij dat is een goede ondersteuning, want ik heb smalle voeten.
Welk advies kunnen jullie me geven?
 
Converse/ Vans.
 
Ik heb deze schoenen een poosje geleden gekocht mede voor de squat. Deed het eerst op hardloopschoenen maar deze bevallen me echt 10X beter.

IMG_20180325_214422[1].jpg
 
Waarom kan je maar 1 paar kopen? Voor de prijs van een setje Nike Romaleos kan je ook Adidas Powerlift 3.1 + setje Vans kopen. Oftewel: wat is je budget, misschien best een optie om dus 2 paar te kopen :)
Squat schoenen zijn kut om mee te deadliften, in het algemeen minder fijn om een hele training op te doen, maar voor het squatten kan ik niet meer zonder (ben niet zo flexibel :rolleyes:). Als je echt maar 1 paar kan kiezen dan zou ik squatschoenen dus in ieder geval afraden. Anders kijken naar bijvoorbeeld powerlift 3.1 (kosten ~80 euro als ik t zo snel zie) + goedkope Vans/Converse zoals Derksen al aan gaf. Gebruik zelf vaak van die instappers Vans, lekker makkelijk, vlakke en dunne zool en dat bevalt zo prima.
 
Ik heb deze schoenen een poosje geleden gekocht mede voor de squat. Deed het eerst op hardloopschoenen maar deze bevallen me echt 10X beter.

Bekijk bijlage 424481
ik heb ook deze vans....alleen die van mij gekocht voor tien euro in Marokko...maar oh oh wat zijn ze chill...:D
 
De Converse en Vans lijken me (op het zicht) niet zo veel steun te geven dan de Nikes die ik heb.
In mijn gewone schoenen moet ik steunzolen dragen. Zeer platte zolen zijn voor mij geen optie denk ik.
Ik kan natuurlijk echter pas beoordelen wanneer ik het in de winkel test dus alvast bedankt voor de tip.

1 paar - hoofdzakelijk vanwege de prijs, maar ik ging wel uit van de prijs van mijn huidige loopschoenen en die waren duur.
 
Ik ben begonnen met trainen op een paar erg goeie hardloopschoenen die ik al had/heb. Ook omdat ik dacht dat die schoenen me voldoende steun zouden geven omdat die zolen voor mijn voeten op maat waren gemaakt. Het tegendeel bleek minder waar want bij het liften werkten die schoenen juist tegen me (heeft me veel pijn in de rug opgeleverd bij het squatten). Heb nu dus die Vans en heb helemaal nergens last meer van tijdens het liften ook al lijkt de zool van deze schoen niet veel voor te stellen. Ik denk dat juist daar de kracht in zit van dit soort schoenen.
 
@Vissetje1980 : Interesante benadering. Dankjewel.
 
Ik squat en deadlift op sokken. Maar ik begrijp dat dit in sommige sportscholen niet gewenst is. Vind het zelf wel prettig
 
ik heb tijdje terug more miles squatschoenen via amazon.uk gekocht, nog geen 50 incl verzend vielen iets kleiner dan gepland, maar super upgrade t.o.v. mn hardloopschoenen.
ik hou ze ook aan bij andere oefeningen, incl deadlift en heb er geen grote hinder van (maar train ook nog niet zo zwaar als hoop andere hier)
 
Ik heb ook hele tijd gewoon op mijn sokken gesport ( haha ).
Maar nu heb ik zaalvoetbal schoenen van Adidas, werkt perfect!
 
Ik test ze toch liever eerst in de winkel.
 
Back
Naar boven