MuscleMeat

Schoenen voor strongmanevents (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.220
Waardering
65.245
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Ok, in't begin gebruikte ik dus altijd mn werkschoenen voor looponderdelen etc., ondertussen alweer een jaartje ofzo overgeschakeld naar sportschoenen (DVS 'skateschoenen'), deze zijn ondertussen alweer zo hard versleten dat ik bijna door mn zool uitzit, niet erg chill te noemen bij bv yoke lopen :rolleyes:

Het is dus dringend tijd voor nieuwe schoenen, welke richting kan ik het beste in gaan zoeken?
Volgens mij zag ik al eens tennisschoenen voorbij komen bij Ziyed en Gijs?

Had laatst in de winkel een stevig paar vast maar dat bleken zaalvoetbalschoenen te zijn, welke gebruiken jullie dan?! Help me out here guys :D
 
Laatst bewerkt:
Ik zie verschillende schoensoorten passeren. Werkschoen met een dikke zool voor stones, allstars bij looponderdelen en van die rubber gevallen voor truckpull
 
Olympic lifting shoes, ik zou paar revieuws lezen om je keuze te maken.
 
Ik zie verschillende schoensoorten passeren. Werkschoen met een dikke zool voor stones, allstars bij looponderdelen en van die rubber gevallen voor truckpull

Allstar voor looponderdelen lijkt me echt niet chill, dan liever mn werkschoenen

Yup, kisten of werkschoenen voor stones en bergschoenen voor truckpull


Olympic lifting shoes, ik zou paar revieuws lezen om je keuze te maken.

Die gebruik ik sinds kort voor mn squats en OH werk maar zijn imo niet zo chill om looponderdelen mee te doen, correct me if I'm wrong
 
Laatst bewerkt:
Ik zie verschillende schoensoorten passeren. Werkschoen met een dikke zool voor stones, allstars bij looponderdelen en van die rubber gevallen voor truckpull

Wie en waarom zou allstarts dragen voor looponderdelen?
Omdat er geen energie word geabsorbeerd door de zolen word de knie enorm belast...
 
Wie en waarom zou allstarts dragen voor looponderdelen?
Omdat er geen energie word geabsorbeerd door de zolen word de knie enorm belast...

Ondervind ik geen last en ik denk dat er nog wel zijn die met allstars trainen. Loncke had me allstars aangeraden voor powerlifting en als ze daar voor volstaan doen ze dat ook voor strongmen vermoed ik.
 
Ondervind ik geen last en ik denk dat er nog wel zijn die met allstars trainen. Loncke had me allstars aangeraden voor powerlifting en als ze daar voor volstaan doen ze dat ook voor strongmen vermoed ik.

Hoe the hell wil je nu PL met SM-looponderdelen vergelijken?! :P
 
Ondervind ik geen last en ik denk dat er nog wel zijn die met allstars trainen. Loncke had me allstars aangeraden voor powerlifting en als ze daar voor volstaan doen ze dat ook voor strongmen vermoed ik.

Het kan wel goed aanvoelen maar schoenen hebben de eigenschap om de schock een beetje te dempen bij elke stap die je zet en als je nog eens extra gewicht draagd is dat wel een redelijke schock voor je knie en kan het je knie redelijk schaden.

ook kan er slijtage optreden na x aantal jaren.

Kraakbeen
De botoppervlakten die een gewricht vormen, zijn bedekt met een glijlaag (kraakbeen). Dit kraakbeen zorgt ervoor dat de botten goed over elkaar kunnen glijden en heeft ook een schokdempende functie.
 
Hoe the hell wil je nu PL met SM-looponderdelen vergelijken?! :P

Ik dacht meer in de richting van het extra gewicht dat je meehebt, ofdat nu een squatbaar is of een fust ofzo.
 
Olympic lifting shoes, ik zou paar revieuws lezen om je keuze te maken.
Doe jij aan strongman?

- schoenen met een platte zool zonder demping voor yoke.
- legerboots voor stones
- gewone sportschoenen voor laadraces
- oly schoenen voor overhead
- klimschoenen voor truckpull (afhankelijk van de ondergrond)
 
Laatst bewerkt:
truckpull gebruiken ze klimschoenen voor de grip
maar goed, om nu voor elk event ander paar schoenen mee te nemen?
 
Nooit looponderdelen op all stars doen, je zou wel gek wezen. Totaal geen bescherming aan je poten. Als je ergens op straatsteentjes loopt, wil je echt geen all stars aan je poten hebben...
Ik heb nog steeds een paar magnum boots in de schuur staan die ik zo'n beetje voor alle looponderdelen gebruikte. Stervensduur, maar dan heb je wel wat. Gaat je leven lang mee. Voetbalschoenen zijn ook altijd handig, als je ergens op het gras bezig bent. Oly's voor press oefeningen.
 
Ja zover was ik ook al :roflol:

---------- Post toegevoegd Sun 14 Aug 2011 om 13:20 ----------

truckpull gebruiken ze klimschoenen voor de grip
maar goed, om nu voor elk event ander paar schoenen mee te nemen?
Heb altijd 3 à 4 paar schoenen mee ;)

Nooit looponderdelen op all stars doen, je zou wel gek wezen. Totaal geen bescherming aan je poten. Als je ergens op straatsteentjes loopt, wil je echt geen all stars aan je poten hebben...
Ik heb nog steeds een paar magnum boots in de schuur staan die ik zo'n beetje voor alle looponderdelen gebruikte. Stervensduur, maar dan heb je wel wat. Gaat je leven lang mee. Voetbalschoenen zijn ook altijd handig, als je ergens op het gras bezig bent. Oly's voor press oefeningen.
Boots zijn veelzijdig natuurlijk, en nodig als je op een oneffen ondergrond moet lopen.
Maar als het netjes vlak ligt heb ik toch liever een dunnen platte zool. :)
 
:roflol:
 
ik doe zowel in m'n homegym als op eventtrainingen als op wedstrijd alles op allstars tot hiertoe :p enkel voor de truckpull klimschoenen
overweeg wel om komend offseason stones te proberen wennen met hogere schoenen voor die paar cm die ik tekort kom, misschien ook loopschoenen voor laadraces, maar voor de rest kan ik echt niet tegen de stress om voor elk onderdeel bijna weer andere schoenen te moeten aandoen
allstars voelen mij juist lekkerder om één of andere reden, heb vooral meer 'contact' met de grond waardoor ik mij stabieler voel, zal wel psychisch zijn maar soit
 
Zaalvoetbal schoenen voor looponderdelen, stones en laadrace doe ik tegenwoordig.
Zavickas gebruikt ze ook :p
 
-voor loop odd gebruik ik tennisschoenen, van all stars krijg ik snel last van shin splints
--> wat is jullie reden om all stars te gebruiken voor yoke ?

-voor farmers die ik amper kan uitpakken all stars

-overheads en stones gebruik ik veiligheidsschoenen (hebben een hak)

-deadlifts all stars spreekt voor zich
 
Het kan wel goed aanvoelen maar schoenen hebben de eigenschap om de schock een beetje te dempen bij elke stap die je zet en als je nog eens extra gewicht draagd is dat wel een redelijke schock voor je knie en kan het je knie redelijk schaden.

ook kan er slijtage optreden na x aantal jaren.

Kraakbeen
De botoppervlakten die een gewricht vormen, zijn bedekt met een glijlaag (kraakbeen). Dit kraakbeen zorgt ervoor dat de botten goed over elkaar kunnen glijden en heeft ook een schokdempende functie.

Doe je aan strongman dat je reageert in dit topic?

---------- Post toegevoegd Sun 14 Aug 2011 om 16:12 ----------

Doe jij aan strongman?

- schoenen met een platte zool zonder demping voor yoke.
- legerboots voor stones
- gewone sportschoenen voor laadraces
- oly schoenen voor overhead
- klimschoenen voor truckpull (afhankelijk van de ondergrond)

haha sorry ik zie dat iemand al dezelfde gedachte had als ik. ongelofelijk hoe iedereen het ineens weet terwijl ze de sport niet eens doen.

---------- Post toegevoegd Sun 14 Aug 2011 om 16:14 ----------

-Platte schoenen die soepel zijn voor looponderdelen: indoor voetbalschoenen, vans etc.
-klimschoenen: truckpull
-Kisten: stones, hooggooien, powerstairs etc alles met hoogte.
-voetbalschoenen met noppen voor gras
-Gewichthefschoenen voor OH onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
kun je voor stones niet beter hoge (naald)hakken nemen, dat scheelt je weer 10 cm tillen!
:D
 
Back
Naar boven