Fitness Seller

Schoenen

Bezoekers in dit topic

Jarno22

Novice
Lid geworden
11 nov 2015
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
65kg
Hallo allen,

Ik begin volgende week bij de sportschool en ik vraag me af welke schoenen ik het beste kan gebruiken.
Ik ben een beginner en ik krijg wisselende adviezen. Sommige mannen die aan bodybuilding doen al voor een langere tijd in de sportschool rondlopen zeggen dat het prima op sportschoenen kan, terwijl anderen weer aangeven dat ik speciale schoenen moet hebben voor het gewichtheffen.
Wat raden jullie me aan en wat gebruiken jullie zelf?
 
Ligtnatuurlijk aan de oefeningen die je gaat doen... gaan je trainingen uit squats en deadlifts bestaan dan raad ik je een schoen aan met harde platte zool, zoals de all stars.
 
Alliessss :heart: all stars, draag ik dus ook.

Mijn vriend draagt speciale schoenen met een hak erin voor het squatten.

Maar ik geloof dat die vooral door powerlifters vaak worden gebruikt.

En dat die verder niet erg lekker lopen.

Ik heb ook liever een harde zool. Ik heb een tijdje mijn hardloopschoenen gebruikt maar dat vond ik niet prettig
 
Hardloopschoenen of schoenen met veel demping zijn over het algemeen zeer ongeschikt.

Hangt ervan af wat je gaat doen en hoe flexibel je bent.
 
Waarom heb je überhaupt schoenen nodig in de gym? Is trouwens geen rare vraag. Squatten en deadliften kan prima op sokken. Waarom zou je schoenen aandoen met Pull ups of bench? Enige wat ik kan bedenken zijn schoenen met stalen neuzen........er is namelijk nogal wat gewicht wat je op je tenen kan laten vallen.
 
Alvast sorry voor de bump, dit is het laatste topic over schoenen :p.
ben ook voor nieuwe schoenen aan het kijken en vind nergens op internet of iemand ervaring heeft met de Adidas Powerlifts i.c.m. cardio (crosstrainer).

Iemand hier ervaring mee? Doe zelf 20 min cardio per krachttraining en soms 1 uur per dag op een rust dag cardio.

Zit voor deze te kijken:
https://www.adidas.nl/powerlift-4-schoenen/F99829.html
 
Waarom heb je überhaupt schoenen nodig in de gym? Is trouwens geen rare vraag. Squatten en deadliften kan prima op sokken. Waarom zou je schoenen aandoen met Pull ups of bench? Enige wat ik kan bedenken zijn schoenen met stalen neuzen........er is namelijk nogal wat gewicht wat je op je tenen kan laten vallen.

Bij de bench press zijn schoenen nodig om leg drive te kunnen genereren.
 
Hardloopschoenen of schoenen met veel demping zijn over het algemeen zeer ongeschikt.

Hangt ervan af wat je gaat doen en hoe flexibel je bent.
Zaalvoetbalschoenen!
 
Alvast sorry voor de bump, dit is het laatste topic over schoenen :p.
ben ook voor nieuwe schoenen aan het kijken en vind nergens op internet of iemand ervaring heeft met de Adidas Powerlifts i.c.m. cardio (crosstrainer).

Iemand hier ervaring mee? Doe zelf 20 min cardio per krachttraining en soms 1 uur per dag op een rust dag cardio.

Zit voor deze te kijken:
https://www.adidas.nl/powerlift-4-schoenen/F99829.html

Ik heb zelf sinds kort de power perfect schoenen. Gezien mijn beperktere enkelflexibiliteit enorm vooruit gegaan op de squat. (Voorheen getraint op goedkope nike training schoenen).

Wat betreft de cardio, ik doe voor mijn training altijd 5 minuutjes opwarmen op de crosstrainer. Merk dat dit niet lekker loopt op de power perfect schoenen en zou ook afraden de cardio op deze schoenen te doen.
 
Ik prefereer pl-schoenen, bijvoorbeeld Adidas PL voor Squats. Ik vind een hogere hak fijn om diep genoeg te kunnen zakken, maar een andere schoen met harde platte zool zoals All-Stars volstaat ook. Deadlifts doe ik zonder schoenen.
 
Back
Naar boven