MuscleMeat

schokking video hartfalen bij topsporters

Bezoekers in dit topic

Schanulleke

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
27 mei 2008
Hallo allen,

Ik kwam hierop omdat ik in een andere topic het over het wel of niet kunnen groeien van het hart door sport en of dat gevaarlijk is.

Toen kwam ik op deze site.

Ik vond het er schokkerende beelden :(. Er triest om topsporters zo ten onder te zien gaan. De vraag is natuurlijk ook of ze niet 'gezond worden gehouden door wat middeltjes.....

[Link niet meer beschikbaar]

tWack

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
10 jul 2008
Ik meen me te herrinneren dat een topsporter ook kan overlijden aan een hartaanval als hij/zei gewoon gaat sporten met griep..
Vervelend/eng is het zeker, maar afgezien van niet roken en niet ongezond eten kunnen we niet veel tegen de risico's doen behalve te stoppen met sporten natuurlijk :o

tWack

MacB

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
2 jun 2007
ik sport elke dag, ik eet elke dag gezond, ik rook niet, ik drink zelden tot nooit

VS

ik loop elke dag naar de koelkast, ik rook, ik zuip hele weekend tot ik niet meer kan lopen.

nuff said.

AlfaMale

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
3 apr 2006
so erg hoor, je (team) maatje zo uit het niets voor je ogen zien sterven....truama fot life. :(

OP
Schanulleke

Schanulleke

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
27 mei 2008
ik sport elke dag, ik eet elke dag gezond, ik rook niet, ik drink zelden tot nooit

VS

ik loop elke dag naar de koelkast, ik rook, ik zuip hele weekend tot ik niet meer kan lopen.

nuff said.

ja hou daar maar mee op het is niet gezond!

Isnogood

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
25 mrt 2007
Lengte
1m87
Massa
80kg
Ik meen me te herrinneren dat een topsporter ook kan overlijden aan een hartaanval als hij/zei gewoon gaat sporten met griep..
Vervelend/eng is het zeker, maar afgezien van niet roken en niet ongezond eten kunnen we niet veel tegen de risico's doen behalve te stoppen met sporten natuurlijk :o

tWack

Ja en dat kan jij ook. Als je flinke griep hebt kan je metabolisme tot wel 200% stijgen, dwz als je van normaal postuur bent stijgt je metabolisme naar 5000kcal/dag, verhoog je dit met inspanning leg je extreme stress op je lichaam, daarnaast is je lichaamstemperatuur in griep meestal verhoogd, als je met 40 graden gaat sporten en je temperatuur stijgt ga je letterlijk van binnen kapot aangezien vanaf een graad of 41-42 proteine denaturatie optreedt wat simpelweg inhoud dat je cellen niet meer kunnen functioneren en je dus stuiptrekkingen kan krijgen, gaat ijlen of in erge gevallen hartfalen.

jumperke1tje

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
7 jan 2007
Lengte
1m79

VS

nuff said.

+1

Meer kan je niet doen denk ik.

Jesaja

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
24 okt 2006

VS

nuff said.

Gasten zoals jij gaan meestal als eerste dood.

Als je uitgemergeld op je sterfbed ligt ga je wensen dat je ook een junkfood bulker was.

MacB

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
2 jun 2007
dat deden deze jongens toch ook?! Hadden ze dan koorts of griep en dat de trainer dat niet zag?

dat zeg ik toch niet, dat probeer ik ook niet duidelijk te maken.

zeg alleen dat bijna elke levensstijl wel een verhoogd risico op iets heeft.

Jesaja

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
24 okt 2006
Thats the spirit.

hardcorebuilder

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
16 apr 2006
ik dacht dat ik een filmpje te zien kreeg

edit ik zie ze al.
dat achtergrond liedje ook: "knock knock on heavens door" :roflol:

Jesaja

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
24 okt 2006
Jammer van de haat.

Na een leven van junkfood en allemaal andere troep 70-75 worden en sterven.

>>>>>>>>>>>>>>>>.

Na een gezond leven 100 worden en je hele familie nog 20j lang een blok aan het been zijn omdat je amper nog iets zelf kan.

CoachDO

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
10 apr 2008
Lengte
1m86
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
Tja, het zijn uitzonderingen.

Meestal hebben ze aangeboren hartafwijkingen, in 'extreme' omstandigheden, komt deze hartkwaal tot uiting met sterfgeval tot gevolg.

Zij die nooit sporten zullen zich nooit bewust zijn van hun hartkwaal op jonge leeftijd. Eenmaal ze ouder worden en hun ongezonden levensT koppelen aan deze kwalen, zullen ook zij vroeger sterven dan normaal.

Sporten blijft belangrijk.

b t s

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
10 okt 2006
Lengte
1m79
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
Ja en dat kan jij ook. Als je flinke griep hebt kan je metabolisme tot wel 200% stijgen, dwz als je van normaal postuur bent stijgt je metabolisme naar 5000kcal/dag, verhoog je dit met inspanning leg je extreme stress op je lichaam, daarnaast is je lichaamstemperatuur in griep meestal verhoogd, als je met 40 graden gaat sporten en je temperatuur stijgt ga je letterlijk van binnen kapot aangezien vanaf een graad of 41-42 proteine denaturatie optreedt wat simpelweg inhoud dat je cellen niet meer kunnen functioneren en je dus stuiptrekkingen kan krijgen, gaat ijlen of in erge gevallen hartfalen.

Ik deed wedstrijdzwemmen het liefst met hele lichte griep, presteerde dan altijd net even beter.
Maar is inderdaad niet goed. het kan iedereen gebeuren met een gezond sporthart.

Jesaja

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
24 okt 2006
Dat is eng zeg.. brrrrrrrrrrr

Pff.

Zo kan ik ook filmpjes maken met dode ecto's/endo's/kinderen/vrouwen/mannen/priesters etc..

En dan met een achterlijke statement erachter: "Ze waren allemaal ecto's/endo's/kinderen/vrouwen/mannen/priesters etc.... Who will be next"

PaNnElAp2000

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
17 jun 2008
Tsja..... dit is natuurlijk heel erg, maar laat ik me hierdoor lijden.

Neej!

Vorige week verongelukte een 23 jarige jongen zich voor de ogen van 90.000 man. Hij deed dat op het race circuit tijdens de supersport series. Met 200 crashen en dan nog eens aangereden worden.....Risico van het vak kun je zeggen. Net als in dit geval..... Topatletiek is ook niet zonder risico's

Risico van het vak ??? Ik noem het risico van het leven, hoe gezond of ongezond dat leven dan ook is. Doodgaan hoort erbij, hoe erg, onacceptabel en vervelend het ook is.

Naar boven