AndroidHealthClinic

Schommelingen gewicht

• Topic starter RLS
  • Startdatum
  • Reacties 6
  • Weergaven 437
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

RLS

Cool Novice
Lid geworden
4 mrt 2015
Waardering
30
Lengte
1m81
Massa
70kg
Ik ben na een break van een paar jaar (kind/veel internationaal/intercontinetaal reizen/verlies motivatie) weer terug begonnen met bodybuilding.
Ik zit mooi aan m'n macro's en Kcal voor een clean bulk.

Wat mij dan enorm demotiveert is het schommelende gewicht. Ik weeg 1x per week. Maar ik merk dat er een behoorlijke bandbreedte inzit van een 500 gram.
Dat is nogal een domper, wanneer je goed heb gegeten, goed hebt getraind en dan ziet dat je gewicht opeens 500 gram lager is. Een dag later kan dat dan weer andersom zijn.

Voor mij resulteert dat vaak in de lat van Kcal inname telkens te blijven verhogen, maar dat heeft niet altijd de voorkeur.
Daarnaast heb ik een chronische maagvliesontsteking waardoor ik moet waken om me niet enorm vol te proppen, want dan lig ik er een paar dagen uit met een soort van voedselvergiftiging.

Een clean bulk op 3.300 Kcal hou ik echter prima vol. De weegschaal laat me dan op zo'n momenten weer twijfelen of ik goed bezig ben.

Hoe gaan jullie hier mee om?

dagelijks naakt wegen bij opstaan, na wc-bezoek, dan na 1 week je weekgem.

meet ook je omtrekken iedere week en log dit zegt vaak meer dan de weegschaal

meet ook je omtrekken iedere week en log dit zegt vaak meer dan de weegschaal
Nee. Ik zie in de spiegel meer progressie dan de weegschaal....

Laatst bewerkt:
Noujaa, ergens wel. Maar als je echt massa pakt, zul je dat toch ook op de weegschaal moeten zien.
Soms zit je in een fase waar je vet verliest, en spier aankomt. Dan blijft je gewicht ~gelijk, maar zie je er beter uit.. dit kun je ook bijhouden door ook je buikomtrek elke 5 dagen bij te houden.
Maar je had het over weegschommelingen van 500 gram

• Like
Waarderingen: RLS
Back
Naar boven