MuscleMeat

"schoonheids" slaapje ?!

Bezoekers in dit topic

als jij het je kan permiteren en ff een kort slaapje doen, moet het absoluut doen,
Heb het zelf altijd na de training na het eten, vervelende is dan dat ik meestal als een blok in slaap val en niet meer op sta..
Daarnaast voor een training kom ik niet zomaar in slaap... duurt zeker 30 a 45 min...
 
ik doe wel als ik door werk of iets anders geen 8uur (minimaal ) heb gehad na het trainen heven een kort dutje
 
Je maakt volgens mij alleen gh aan als je in vaste slaap bent r.e.m. dus dan moet je in dat korte dutje wel in vaste slaap komen..
 
Ik heb het ook op amerikaanse sites gelezen en op de nederlandse....

Ze beweren idd dat een hazeslaapje van ongeveer 20 min. de training ten goede doet.
Persoonlijk is mijn mening anders....
Slaap is een biologisch ritme. De arousel (waakzaamheid) van je hersenen neemt af en je lichaam gaat herstellen van de dag. Er zijn diverse slaapstadia, vier om precies te zijn. Hoe kort de slaap ook is je doorloopt ze allemaal.
Ik zou best uit de doeken willen doen hoe de slaap werkt, maar op dit moment lijkt me dat niet zinvol.

De REM slaap is de belangrijkste. Wanneer je deze onderbreekt en ruw wakker wordt is er geen bezijlen meer aan zeker niet als je kort daarop een fikse training moet ondergaan.

Weeg af wat je wilt een Gh piek of een slaperig gevoel, de keus is aan jou....

Slaapse,
The_Oak
 
Het is wel zo dat een korte dutje (+/- 10 Min) ervoor zorgt dat je mentaal veel frisser bent, dat stond ooit eens in de Men's Health volgens mij. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het fysiek ook goed is, maar een korte dutje kan nooit kwaad imho.:)

Bij mij duurt het overigens ook altijd lang voordat ik weer op volle toeren draai na een dutje... :p
 
Jep.. als je dan meteen naar de sportschool fietst, kom je waarschijnlijk heel ergens anders uit :p
 
niets mis met een zgn powernap volgebns mij.

na een lange ellendige:) schooldag als ik weer lang in de trein moet zitten en echt loom en moe beginte worden is t zeker wel fijn om ff 10 minuten in te dommelen. vervolgens is t ff raar wakker worden (met de nodige beweguingen waarmee dat gepaard gaat*) maar ben stuk fitter naderhand

*dacht 1maal in mn slaap dat ik aan t trainen was..barbell curl om precies te zijn en werd wakker teriwjl ik mn armen omhoog bewoog als een virtuele bb-curl:D
 
Echte Die-Hard dus Dandy ;)

Zo verbrand je in je slaap zelfs meer calorietjes.. :p
 
dandyman zei:
niets mis met een zgn powernap volgebns mij.

na een lange ellendige:) schooldag als ik weer lang in de trein moet zitten en echt loom en moe beginte worden is t zeker wel fijn om ff 10 minuten in te dommelen. vervolgens is t ff raar wakker worden (met de nodige beweguingen waarmee dat gepaard gaat*) maar ben stuk fitter naderhand


Klopt. Deed ik ook altijd voor en na school in de trein. Je bent 10 min tot 15 min. echt vertrokken en in 1 klap ben je wakker, omdat je op bestemming bent. Nou, dan liep ik de trein uit alsof ik ladderzat was. Half uurtje later voelde ik me weer 100%.


[off topic] Heb trouwens wel een blauwe scheen en bijna blauwe ogen veroorzaakt, omdat ik van die zogenaamde "schrikreacties" kreeg in de trein, ghehe. Werd vaak vreemd aangekeken dat wel. :p [/off topic]
 
Laatst bewerkt:
KaLe zei:
[off topic] Heb trouwens wel een blauwe scheen en bijna blauwe ogen veroorzaakt, omdat ik van die zogenaamde "schrikreacties" kreeg in de trein, ghehe. Werd vaak vreemd aangekeken dat wel. :p [/off topic]

mooi he...vandaag was t weer feest. weer waker worden dat gepaard ging met wederom een maffe beweging..en idd krijg je wel rare blikken:)

daarentegen is t ook vaak smullen van andere die in de trein slapen en met hun arm van de leuning afglijden. de hele trein ziet t dan al aankomen en zegt niets..gebeurt t eenmaal is t dan zo dat niemand wat zegt en steikem binnensmonds lacht:D

en die kerel maar doormaffen vervolgens:)
 
Ga ik ook een keer proberen :D

Ik probeer wakker te blijven want dan blijf ik misschien wel in de trein maffe terwijl ik eral uit moet
 
ja idd, had en maat van me na een feest. sochtens vroeg treintje gepakt.
moest 2 stations verder eruit (dieren)..en werd in Oss wakker gemaakt....wat was er aan de hand:
hij viel prakytisch gelijk al in slaap en trein ging tot Zwolle, zn station gemist..toen weer terug richting roosendaal en in Oss wakker gemaakt door consucteur..2 keer ds zn station gemist:D
 
dandyman zei:
ja idd, had en maat van me na een feest. sochtens vroeg treintje gepakt.
moest 2 stations verder eruit (dieren)..en werd in Oss wakker gemaakt....wat was er aan de hand:
hij viel prakytisch gelijk al in slaap en trein ging tot Zwolle, zn station gemist..toen weer terug richting roosendaal en in Oss wakker gemaakt door consucteur..2 keer ds zn station gemist:D


eh.. lol
 
Back
Naar boven