MuscleMeat

"schoonheids" slaapje ?! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

I.R.O.N.

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 dec 2002
Berichten
95
Waardering
0
Laatst heb ik een maand of 4 met een Iraanse jongen getraind..
Zijn oom was een fervent bb. Deze was voor een week overgekomen naar Nederland en heeft natuurlijk ook even een kijkje genomen in onze sportschool..

Naast het feit dat hij ons wat tips gaf over oefeningen en eten had hij nog een tip.

Hij beweerde dat het goed is om (bv na etenstijd, voor training)
een kort slaapje te pakken van 30 a 45 min. Je maakt dan(volgens hem ) tijdens je slaapje een GH-piekje!

Natural doping of een Iraans fabeltje ? :dunno:
 
Weet ik niet, maar slaap is zowieso lekker, kan geen kwaad volgens mij..
 
Lijkt mij nogal vreemd.. Om met n slapend hart, lage bloeddruk, slaperig nagevoel naar de gewichten te grijpen, na een avonddutje.. Misschien kan je het gewoon worden, maar geef mij toch maar n fikse opwarming voor de training. Je moet natuurlijk op de context letten, wij trainen hier in Belgie, Nederland.. Zoals je weet leven wij niet echt op een uitputtend niveau, achter de pc zitten de hele dag, telebanking, autorijden, enz.. In Iran, wil niet bekrompen doen maar, daar gebruiken ze misschien de fiets, is men anderzijds stapvoets, werkt men meer op de landbouw misschien, en dan kan een dutje misschien wel van pas komen..
 
lijkt mij ook niet echt dat je zegt ! lekker
 
Ik doe soms ook ff een kort slaapje. Is idd goed voor je GH gehalte en kan je ff wat recupereren. Er zijn niet alleen onderzoeken geweest voor de GH afgifte maar het schijnt ook goed te zijn voor je algehele recuperatie, humeur,... .
Nu, niet iedereen kan ff aan z'n baas vragen 's middag of je even een dutje kan doen :D

"BAAAS, mot je ff wat vraaaguh!" :D :D
 
Yep, als ik de avond ervoor zwaar ben uitgeweest en de volgende dag toch deftig wil trainen, doe ik ook een kort slaapje van een uurtje. Best wel daarna nog een uur wachten voordat je gaat trainen anders voel je je nog altijd moe...
 
Originally posted by Bracke
In Iran, wil niet bekrompen doen maar, daar gebruiken ze misschien de fiets, is men anderzijds stapvoets, werkt men meer op de landbouw misschien, en dan kan een dutje misschien wel van pas komen..

:rolleyes:
Even stoom afblazen:
Deze generaliseringen moeten maar stoppen!
Ik ben nooit in Iran geweest en weet dus niet hoe het er daar aan toe gaat en misschien heb je ook wel gelijk, maar hier erger ik me altijd aan!!

Wij krijgen hier elke 3 maanden stagiaires in de prakrijk en elke keer weer dezelfde vragen: hebben jullie ook pinautomaten? heb ik een malaria prik nodig? is er internet op het eiland? hebben jullie ook tandpasta in de supermarkten? :mad:

ok dat was m'n stoom :D
 
lol


PS you're right :D
 
Originally posted by I.R.O.N.
Laatst heb ik een maand of 4 met een Iraanse jongen getraind..
Zijn oom was een fervent bb. Deze was voor een week overgekomen naar Nederland en heeft natuurlijk ook even een kijkje genomen in onze sportschool..

Naast het feit dat hij ons wat tips gaf over oefeningen en eten had hij nog een tip.

/B] wat voor tips gaf ie daarover dan?

Hij beweerde dat het goed is om (bv na etenstijd, voor training)
een kort slaapje te pakken van 30 a 45 min. Je maakt dan(volgens hem ) tijdens je slaapje een GH-piekje!

Natural doping of een Iraans fabeltje ? :dunno:
 
Als ik zou slapen (en maar een uurtje) en ik word wakker :yawn: dan zie ik er echt zo uit: :spaz:

Maar ik voel me dan helemaal verrot!! het slapen is lekker maar het gevoel dat je uit je nest MOET! :(
 
Originally posted by Elmar
Als ik zou slapen (en maar een uurtje) en ik word wakker :yawn: dan zie ik er echt zo uit: :spaz:

Maar ik voel me dan helemaal verrot!! het slapen is lekker maar het gevoel dat je uit je nest MOET! :(

ja maar 10 minuten later is dat weg en ben je lekker vol energie :)
 
ja bij jou misschien, maar ik moet eerst wat naar binnen werken
 
Originally posted by bestoldschool


:rolleyes:
Even stoom afblazen:
Deze generaliseringen moeten maar stoppen!
Ik ben nooit in Iran geweest en weet dus niet hoe het er daar aan toe gaat en misschien heb je ook wel gelijk, maar hier erger ik me altijd aan!!

Wij krijgen hier elke 3 maanden stagiaires in de prakrijk en elke keer weer dezelfde vragen: hebben jullie ook pinautomaten? heb ik een malaria prik nodig? is er internet op het eiland? hebben jullie ook tandpasta in de supermarkten? :mad:

ok dat was m'n stoom :D


Ach bestoldschool, ik weet at je bedoeld.. Ik wil enkel maar helpen en inderdaad ik ben soms wel eens lekker bekrompen.. Ik ben ook nooit in Iran geweest, maar ben al wel in Z.Italie en Sicilie geweest. Daar staat men ook redelijk "anders" (ipv "achter" zal ik maar zeggen ;) ) voor.. 60% werkt daar nog in de landbouw, en de siesta is daar ook nog van toepassing. Iran is niet Sicilie, dat weet ik, maar New York of Amsterdam zal het ook wel niet zijn..
 
Was ooit es aan't Age of Mythologiën en plots kwam er na het spel een gesprek op gang tussen de verschillende spelers.. Het gesprek ging als volgt..

IK: Where are you from??
USA: I'm from Chicago USA

IK: I'm from BELGIUM, Europe
USA2: Do you have internet??
IK: Yes, broadband internet..
USA: Ah, I have heared they have color-TV in Europe now...
USA2: LOL

IK: Well.. At least out president isn't a dick...
USA: That's because no one knows your president...

enz....


:rolleyes:
 
ehm wat bedoel je hier mee te vertellen???
 
Lol Bracke, maar wel errug off-topic...

Terug naar de wetenschap - ik weet niet of er iemand naar SAS The selection kijkt op BBC zondagavond, maar daar werd door de arts de raad gegeven bij vermoeidheid best kort te slapen (30-45min) omdat je dan terug alert bent. Vanaf 1-2 uur raak je in een diepere slaap en als die onderbroken wordt zal je je nog suf en slaperig voelen...
 
Originally posted by Elmar
ehm wat bedoel je hier mee te vertellen???

zucht... :suicide:


Ideetje: Herlees de posts als je het niet begrijpt.. "en doe niet alsof je nu iets gaat posten waarin je zegt dat je het weer niet begrijpt.. Ge zult het heus wel begrijpen.. En denk nu niet in jezelf dat je het niet snapt, ik hoor het je denken.. Je snapt het.."

Geloof me..
 
volgens mij zou je wel wat langer dan 30-45 minuten moeten slapen voordat je lichaam GH aanmaakt...
 
Originally posted by Big Byron
Lol Bracke, maar wel errug off-topic...

Terug naar de wetenschap - ik weet niet of er iemand naar SAS The selection kijkt op BBC zondagavond, maar daar werd door de arts de raad gegeven bij vermoeidheid best kort te slapen (30-45min) omdat je dan terug alert bent. Vanaf 1-2 uur raak je in een diepere slaap en als die onderbroken wordt zal je je nog suf en slaperig voelen...

klopt. uit onderzoek is gebleken dat een kwartiertje slaap het beste resultaat biedt. staat ook bekend als de powernap.jaja, hoe verzinnen ze het.

Maar dit is bij mij ook vaak gebleken als ik in de trein zit. dan dommel ik weg en schrik ik vaak na een kwartier wakker. en ja hoor, dan voel ikme superfit.
deze wakkerwordacties gaan altijd wel gepaard met een schrikeffectbeweging. zo droomde ik op een gegeven moment dat ik aan het barbellcurlen was en net op het moment dat ik wakkerschoot had ik het idee dat ik mijn armen omhoog curlde. zullen rare gezichte hebben opgeleverd.

ik ben overigens ook een keer met mn halfzatte brakke harses op zondagochtend naar de sportschool gegaan. en ik stond er versteld van dat ik toen moeiteloos een gewicht kon curlen waar ik normaal wel moeite mee had. Hoogstwaarschijnlijk lag dat aan het feit dat ik er niet bij stil stond hoeveel dat eigenlijk wel niet was omdat ik met mn gedachten niet helemaal bij was en meer op de automatische piloot fungeerde
 
Laatst bewerkt:
doe ik ook altijd half uur na t avond eten ffe n dutje van n uurtje daarna ben ik weer top fit ffe een shakie en er flink tegenaan !!
 
Back
Naar boven