MuscleMeat

Schouder blessure, maar wat? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

GThomas

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
316
Waardering
473
Lengte
1m86
Massa
93kg
Vetpercentage
14%
hallo,

Dit is natuurlijk een topic om het antwoord “ga naar een arts of fysio ‘punt’” te verwachten, maar dat heb ik dus al gedaan, en kom ik dus vandaan zonder succes of diagnose. Zelf testjes doen brengt me ook geen wijsheid, ze geven me of allemaal niks aan pijn, of allemaal dan soms ook weer lichtjes.

—Vandaar eens hier de vraag en eens goed geformuleerd zodat wellicht iemand er ook echt wat over kan zeggen gezien dat via het interwebs erg lastig blijft!—

Het is namelijk zo, ik heb laatste weken last van de beide schouders, links meer dan rechts, wel beide het zelfde.

Waar ik de pijn voel: vooral aan de zijkant bij het gewricht zelf, ook aan de zijkant van mijn arm (side delt regio). Het is vaak niet de hele beweging maar een deeltje, om en nabij de 90 graden hoek en dan in een afstand van zon 10-20 graden. Zowel met zij heffen als naar voren. Vaak met onverwachte bewegingen of rare rotatie naar andere schouder toe bijv merk ik het sneller.

Verder nog dingen veranderd?: ja, die schouder kraakt sinds dien als een malle, knakt en kraakt, geen schurend geluid, echt ‘tonk’ en ‘knok’ geluiden en gevoel. (Hiervoor had ik het ook al wel licht maar niet zoals nu, als ik mn lat bijv aanspande en mn schouder naar achter plaatste knakte er ook altijd wat)

Hoe is het ontstaan?: ik werk als koerier en merkte eerst dat het vooral was met mn navigatie aan de ruit instellen. Daarna tijdens het machine shoulder pressen, dat kon ik echt niet meer doorzetten door de pijn dus was gestopt, rest van training wel kunnen doen zelf side raises. Sinds dien week rust gehouden maar hielp niet veel.

Andere bijzonderheden en punten: ik heb voorafgaande 2x een max (1rm) getest op bench, 1x pw wel dus niet 2x dezelfde week. Wie weet heeft dit een rol gespeeld.
Daarnaast vandaag mn eerste push day toch geprobeerd en heb die helemaal voltooid zonder pijn verhoging tov niet trainen, heb ook gewoon gebencht (4x12x100, in mijn geval vrij zwaar). Ook side delts gewoon kunnen pakken.
Daarnaast merk ik wel dat nu de uren na het trainen de pijntjes wel wat heftiger zijn.

Hoe erg is de pijn?: niet extreem, doorgaans gewoon vervelend en het gevoel dat je weet dat t niet klopt, zou het een 3 geven als ik mn arm optil (wat soms gwn kan zonder pijn 50/50) met 6 toen tijdens die shoulder press.


Voeding en training zijn verder in orde. Dat kan echt aangenomen worden.

Mocht iemand dus iets te binnen schieten, een idee hebben, advies hebben etc dan hoor ik dit graag. Word zeker gewaardeerd. Het liefst blijf ik gewoon trainen natuurlijk vooral omdat het met goede form wel gewoon gaat opzich, maar gezien ik niet weet wat het evt kan zijn vind ik dit ook een gevaarlijke gedachte
 
Je programmering is ruk en 2x je bench maxen in 2 weken tijd gaat inderdaad overbelasting opleveren. Ook kan je techniek niet goed zijn waardoor schouder issues ontstaan. Dus pak een deload week en post je bench eens.
 
Over programmeren is niks gezegd? En ja die 2e keer had niet gehoeven. En dat dat voor problemen kan hebben gezorgt kan ook. Maar dat weet ik zelf ook wel. Vandaar dat ik niet vraag naar wat ik fout kan hebben gedaan. Heb 10 dagen niks getrained daarna zoals al geschreven an dat hielp me helaas niks. Bench techniek is verder keurig, nooit problemen mee gehad ook verder.
 
Heb je pijn tijdens weerstand richting exorotatie (elleboog in de zij) en tijdens een zelfuitgevoerde (google hem) Hawkings-Kennedy test?
 
Back
Naar boven