MuscleMeat

Schouder blessure tijdens shouder dumbel press

Bezoekers in dit topic

zyzu

Novice
Lid geworden
21 apr 2014
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
72kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Ik ben al paar dagen opzoek geweest naar de informatie die ik nodig heb voor mijn schouder blessure, maar kon er vrij weinig over vinden.
Hier is mijn verhaar van de blessure:

Drie dagen geleden, op vrijdag was ik bezig met shoulder dumbbell press (18kg). Bij mijn 2de set, laatste rep ging het mis. Ik had de gewichten helemaal omhoog (dus mijn armen waren gestrekt) en ineens verloor ik de controle over mijn linker arm en ging mijn arm iets naar voren. Hierdoor kon ik het gewicht niet meer vast houden en zakte mijn arm. Ik liet het gewicht meteen los, maar ik was al te laat want ik hoorde een scheur achtig geluid in mijn schouder. Op dat moment deed het nog niet pijn, s'avonds begon het pas beetje pijn te doen. Ben volgende dag naar huisarts geweest en die zegt dat een pees gescheurd is.(geen fotos gemaakt)
Hij zei eerste week niks doen,daarna langzaam opbouwen..
Ik kan mijn schouder bijna in alle richtingen bewegen en draaien zonder pijn behalve als ik hem recht omhoog moet doen,de beweging die je maakt bij een 'The front rais' oefening.

Mijn vraag is heeft iemand het zelfde blessure opgelopen en kan ik na één week rusten, weer langzaam beginnen met trainen?

dank,
 
Niet luisteren naar je huisarts, wat een k*t advies. Ga direct naar sportarts in het ziekenhuis en zoek een goede fysiotherapeut.

Daarnaast geen krachttraining doen totdat je duidelijkheid hebt. Cardio kan wel, is goed voor doorbloeding.
 
Wat een rukadvies, nee als de spier (af)gescheurd is kan je na een week niet trainen. Ga naar het ziekenhuis daar hebben ze er meer verstand van en een foto nemen is altijd handig om precies te weten wat er kapot is.
 
Bedankt voor jullie reacties.

Hier was ik al bang voor,denk dat het idd langer dan een week gaat duren.
Maar eerst weten wat en hoe erg het kapot is, zal beter zijn..
(vrees het ergste..)
 
Afgescheurd zal hij niet zijn, dan zou je meer pijn en minder bewegingsmogelijkheden hebben. Klein scheurtje kan altijd, heel waarschijnlijk in je supraspinatus. Waar precies heb je pijn? Nog bij andere bewegingen? Hand achterin je broekzak steken? Arm achterin steken bij aandoen jas/hemd? Echo is eventueel een optie als het niet progressief betert.
 
Afgescheurd zal hij niet zijn, dan zou je meer pijn en minder bewegingsmogelijkheden hebben. Klein scheurtje kan altijd, heel waarschijnlijk in je supraspinatus. Waar precies heb je pijn? Nog bij andere bewegingen? Hand achterin je broekzak steken? Arm achterin steken bij aandoen jas/hemd? Echo is eventueel een optie als het niet progressief betert.
Het is beetje moeilijk te beschrijven waar precies de pijn is.
Ik kan me hand achterin mijn broekzak steken zonder pijn.
Ik heb net een supraspinatus gegoogld en heb ik de volgende video gevonden:
http://fysiovaardig.boom.nl/?id=bju240407.30072008131212

Ik kan mijn linker arm op dat positie houden met behulp van mijn andere hand. Als ik het zelf probeer om mijn arm op dat positie omhoog te doen, begint het pijn te doen.
Als het een klein scheurtje zou zijn, hoe lang duurt het tot het hersteld is?
 
Back
Naar boven