MuscleMeat

Schouder blessure

Bezoekers in dit topic

St3fan

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
78
Waardering
5
Bij het trainen van mijn rug (Rear Pulldown), ongeveer acht weken terug, gaf mijn schouder een knak. Sindsdien heb ik mijn schouder lichtjes getraind zodat de spieren niet afzwakte. Maar tot vandaag de dag heb ik nog steeds last. Mijn schouder is gevoelig tot pijnlijk, knakt en zit zo nu en dan wat vast. Als ik mn arm recht omhoog doe, en dan nog ietsjes strek richting mijn hoofd, dan heb ik ongeveer dezelfde pijn als dat je kramp heb, maar dan zonder de spiersamentrekking. Beetje een branderig gevoel.

Ik vraag mij af of het wel normaal is dat het zo lang duurt. Wat zou ik er eventueel nog mee moeten doen. Want het is nauwlijks verbeterd.
 
Klinkt een beetje als een slijmbeursontsteking,,kun je verder weinig tegendoen....ik zou gewoon rustig belasten als t weer kan en t zo een beetje opbouwen!
 
Ben je al langs geweest bij je huisarts? Is er krachtverlies in de schouder? Ik vrees dat je wel eens een scheurtje kunt hebben van je spier of pees. Rust is de boodschap dan.
 
Er worden hier wel weer makkelijk met aandoeningen gegooid. Ga gewoon langs de huisart sof fysio, dan weet je meer.
 
Ben je al langs geweest bij je huisarts? Is er krachtverlies in de schouder? Ik vrees dat je wel eens een scheurtje kunt hebben van je spier of pees. Rust is de boodschap dan.

nog niet naar de huisarts geweest. Ik heb het rust gegeven. Maar met sommige oefeningen is er sprake van krachtverlies. In ieder geval, ik voel dan dat het gevoelig is en dan haak ik af.

En met rusten, kan ik dan wel gewoon mijn schouder licht trainen?
 
Laatst bewerkt:
ik zou ook er toch even laten kijken - vaak krijg je wel rust voorgeschreven - ik zou eens kijken t.a.v rotator cuff oefeningen + wat mij altijd helpt als ik een blessure heb ( niet veel dus ) dat is om de blessure heen trainen m.a.w de spiergroepen aanpakken om je schouder
 
Toch maar ff naar laten kijken door arts/fysio. Rust kan nooit kwaad, maar is mss niet nodig. Rotator cuff trainen is meestal wel goed, maar als je met een peesontsteking zit, moet je echt wel rusten.
 
Back
Naar boven