Fitness Seller

Schouder blesure help! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Patriek79

Novice
Lid geworden
26 jan 2019
Berichten
3
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
81kg
Vetpercentage
10%
Goedemorgen allemaal.

Ik zit met een serieus probleem.
Dus ik hoop dat er iemand hier is met ervaring
of dIe hetzslfde heeft meegemaakt.

Ik heb nu Sinds 12 dagen een erge blesure in mijn
Linker schouder. Soms begint de pijn vanaf mijn nek richting schouder en dan naar mijn bovenarm.
Nou ik ben een man. Maar heb al 12 nachten niet geslapen want vooral dan heb ik er last van.
In de gYm heb ik alleen mijn benen kunnen trainen de afgelopen 2 weken.
Ik ben in het ziekenhuis geweest in ibiza aangezien ik daar woon.
Heb pijnstillers
Muscle relaxed
Slaappillen
Wen crème met anti ontsteking erin (heet)
Maar dat maakt de pijn nog erger.

Ik heb totaal geen kracht in mijn linkerarm
Als ik schouders train gaat rechts makkelijk
Links blijf ik gewoon hangen krijg het gewicht niet omhoog.
Dokter praate over beknelde zenuw
Of slijmbeurs ontsteking

Maar dat wil ik niet geloven.

Zat hier voorbij een kuur van sustanon en tri tren
Die ik niet kon afmaken.

Kan het daar door gebeurt zijn?

Is er een steriod die dit kan oplossen?

Mvg
Patrick
 
Kan je nog wel een biceps dumbbell curl of diet dat ook zeer? Waarschijnlijk overbelast en irritatie, rust en fysio
 
Dus ik begrijp t goed dat je naar een dokter bent gegaan maar deze niet wil geloven en daarom een topic aanmaakt op bodybuilding.nl?
 
Waarom geloof je de diagnose van de dokter eigenlijk niet? Klinkt namelijk best aannemelijk beiden, maar met een beetje geluk heb je slechts last van 1 van de twee.
Er zijn geen AAS die blessures wegnemen, rust en revalidatie is de enige weg terug. En overbelasting (veelal door het doorbreken van barrières op AAS, is vaak de oorzaak van zulke klachten), maar dat zal je ook wel niet willen geloven ;)
 
Omdat wat hij beschreef ik al.eerder gehad heb.
Maar nog nooit met zulke hevige pijn.
En dat het zolang duurde.
En gewoon compleet kracht kwijt in mijn arm?

Raphie Biceps kan ik gewoon doen
Al heb ik dat natuurlijk wel overgeslagen.

Mischien ben ik gewoon bang dat het iets ernstiger
Is? Heb al eerder verkeerde diagnose gehad namelijk.

2 x naar huis gestuurd met aspirine wegens spierpijn in mijn buik door core training.
Bleek toch een buikwandbreuk te zijn.
Moest met spoed geopereerd worden.

Woon nu in ibiza dus heb een Spaanse dokter
Maakt het ook even wat anders voor mw


En behandel me niet als een kind aub.
Ik neem jullie advies van harte

Vandaar: is het normaal dat je gewoon kompleet je kracht kwijt kan zijn in je arm?
 
Omdat wat hij beschreef ik al.eerder gehad heb.
Maar nog nooit met zulke hevige pijn.
En dat het zolang duurde.
Waarschijnlijk is omdat je dit al vaker gehad hebt dat t nu erger is. Als je alsmaar doorgaat en steeds dezelfde klacht hebt wordt t vanzelf chronisch en de pijn erger.
Denk dan eerder dat je het daarin moet gaan zoeken.....
 
Heb al vaker ontsteking gehad in mijn schouder, jammer genoeg geeft dit enorm krachtverlies bij de meeste spiergroepn dat je traint omdat het vaak in verbinding staat met elkaar. Als ik schouders trainde in die tijd dan was het met lichte gewichten en als ik toch press oefeningen wou doen dan was het op machines. Maand last van gehad, gewoon overgegaan met ontstekingsremmers en rust.

Denk bij jou dat de dokter wel gelijk kan hebben over die zenuw, aangezien het doorgaat naar je nek. In sommige gevallen kan je door een geknelde zenuw een plaatstelijke 'verlamming' krijgen, dit zou ook je arm verklaren.


=> stukje over beknelde zenuw/klachten

Er zijn twee soorten klachten:
- Gevoelstoornissen: stekend of tintelend gevoel, te veel of te weinig gevoel, pijn. Deze klachten ondervind je dan meestal 's nachts en doen zich lager voor dan de knelling.
- Motorische klachten of symptomen: spierzwakte en/of vermindering van de spiermassa. Wordt de inklemming niet tijdig verholpen, dan verdwijnt het spierweefsel definitief.
De plaats van het zenuwletsel is gevoelig bij druk en geeft uitstralende klachten naar de rest van het lichaam.
 
Ik heb in het verleden een slijmbeurs ontsteking gehad en de symptomen zijn vrijwel identiek aan die van jou. Actieve rust helpt in het begin, wel blijven bewegen. Geen gewichten aanraken voorlopig. Als het een slijmbeurs is, kan dit ontzettend hardnekkig zijn.

Laat je doorverwijzen naar een goede sportfysio en maak samen met hem een plan. Baby steps en niks forceren, kun je met 3 maanden weer ok zijn (was bij mij zo).

Wel heel klote.. Succes!
 
Klinkt als een slijmbeurs.
Bij mij is de slijmbeurs helemaal weg uit de schouder. Hierdoor drukt het sleutelbeen op het schouderblad bij bepaalde oefeningen en ook wel eens als ik verkeerd heb gelegen.
Dan ga je kapot van de pijn en kan ik echt de arm niet bewegen.

Voorstel in het ziekenhuis was om het sleutelbeen iets in te korten.
Bij een fysio geweest en die zegt ook dat moet je nooit laten doen aangezien je dan de hele schouder verneukt. Nu pak ik gewoon als ik serieus pijn heb iets van naproxen.
Meestal na een dag of 2 is de pijn dan weg, alleen zoals aangegeven is de slijmbeurs al weg dus dan is het echt irritatiepijn.
 
Dokter praate over beknelde zenuw
Of slijmbeurs ontsteking

Maar dat wil ik niet geloven.

Ik zie geen enkele reden waarom ik hieraan zou twijfelen ..
Maar zou in jouw geval dan lekker doortrainen totdat je alles afscheurt en verder van huis bent ..
 
Bedankt voor jullie advies
Hou het even op benen trainen en laat de rest lekker rusten.
Heb al te horen gekregen dat het met 5 dagen weg moet zijn. Anders moet ik geopereerd worden
 
  • Like
Waarderingen: MDC
Sorry maar dat vind ik wel heel erg zwart/wit. Ernstige pijn, arm bijna niet kunnen liften en het moet binnen 5 dagen over zijn anders operatie? Wat voor een artsen bezoek jij?
 
Sorry maar dat vind ik wel heel erg zwart/wit. Ernstige pijn, arm bijna niet kunnen liften en het moet binnen 5 dagen over zijn anders operatie? Wat voor een artsen bezoek jij?
Misschien de arts die verwacht dat de klacht afkomstig is vanuit de nek waarbij de zenuw dusdanig geirriteerd is dat er duidelijke in toenemende mate spierkrachtafname is van de geinnerveerde spieren of gevoelsverlies. Dan kan het verstandig zijn om snel te opereren om blijvende schade te voorkomen.
 
Misschien de arts die verwacht dat de klacht afkomstig is vanuit de nek waarbij de zenuw dusdanig geirriteerd is dat er duidelijke in toenemende mate spierkrachtafname is van de geinnerveerde spieren of gevoelsverlies. Dan kan het verstandig zijn om snel te opereren om blijvende schade te voorkomen.
De arts dacht ook dat het een slijmbeurs kon zijn... Dat is ook zeker niet binnen 5 dagen opgelost
 
Back
Naar boven