Fitness Seller

Schouder (BP) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Angilo

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 mei 2008
Berichten
1.272
Waardering
0
Besten,

ik kamp al tijden met een pijn welke ontstaat door Bench Presses.
Bij elke vorm van de Bench Press krijg ik gigantisch pijn bij mijn schouder.
De locatie:
280image1.gif

Tussen de Humeral head en Glenoid cavity (fossa) in. De pijn is constant en bij beweging erger.

Het ontstaan van deze pijn komt door Bench Presses, elke vorm ervan. Het gekke is, als ik schouders ga trainen heb ik nergens last van (behalve als ik natuurlijk ervoor borst heb getraind).

Ik voel gewoon dat ik mijn pecs niet optimaal train, sterker nog, ik voel weinig spanning op mijn borst tijdens het doen van de presses. En zodra ik zwaarder ga proberen, ga ik kapot van de pijn in mijn schouder.

Ik heb voorheen een keer 2 weken rust genomen (half jaartje terug), na deze rust kon ik ineens meer banken en had ik nergens last van. Langzaam bouwde het max. gewicht dat ik kon weer af en kwam de pijn steeds sterker terug. Rust nemen is dus geen oplossing.

Ik ben in een stadium beland waarin ik naar de huisarts of fysio wil gaan. Kan ik beter naar de huisarts gaan? Of direct naar de visio? En verder, ik las een artikel en wellicht kan dit van toepassing zijn op mij?

http://www.tmuscle.com/free_online_...sionid=C89ED3CAC86FB6B1364BCF7E2A1B2C6B.hydra

Is het slim om dit artikel te volgen, of is er een kans dat ik daar nog "meer mee kapot maak" ?

Bedankt voor jullie hulp!


[EDIT]

Wanneer de pijn wel ontstaat:

Bench Press (elke vorm)
Tricep Pushdown

Wanneer de pijn minder snel ontstaat:
Dumbbell BP

Wanneer de pijn niet onstaat:
Overige oefeningen. Ook schouder trainingen laten de pijn niet ontstaan.
 
Same here, arts zegt tegen mij rust nemen.
Heb ik niet veel aan geen zin om rust te nemen maar zal toch moeten
 
Dat zal inderdaad het antwoord van de arts zijn. Maar het verleden heeft uitgewezen dat dit enkel uitstel van de executie is. Ik wil gewoon weten wat de oorzaak is en die aanpakken. Telkens rusten is niets.
 
Dat zal inderdaad het antwoord van de arts zijn. Maar het verleden heeft uitgewezen dat dit enkel uitstel van de executie is. Ik wil gewoon weten wat de oorzaak is en die aanpakken. Telkens rusten is niets.


He Gast,

wellicht wat ver uit de richting voor jou , maar serieus maak eens een afspraak hier > www.activerelease.nl . Dit zijn mensen die echt weten wat ze doen > sportfysio's en daarnaast behandelen ze met active release therapy, waarmee je goede resultaten kan behalen op gebied van met name schouderblessures. Ze hebben ook goede kennis van trainen.
Succes en laat me verdere afloop weten.

Gr
 
je hebt het meerdere keren al gehad dus?
niet goed opgewarmd ?
 
Heb het ook gehad. Heb gewoon 2 maanden niet meer gebankdrukt. Door triceps training & Dumbbell bench presses heb ik men bankdruk stabiel kunnen houden.
 
He Gast,

wellicht wat ver uit de richting voor jou , maar serieus maak eens een afspraak hier > www.activerelease.nl . Dit zijn mensen die echt weten wat ze doen > sportfysio's en daarnaast behandelen ze met active release therapy, waarmee je goede resultaten kan behalen op gebied van met name schouderblessures. Ze hebben ook goede kennis van trainen.
Succes en laat me verdere afloop weten.

Gr
Het klinkt wel interessant. Mijn probleem staat er wel tussen. Maarja, dat is meestal zo, het klinkt interessant en verder is het niets... Bedankt voor de link, ik ga ze in ieder geval bellen en kijken of er 1 bij mij in de regio is en wat het mij gaat kosten.

je hebt het meerdere keren al gehad dus?
niet goed opgewarmd ?
Yes, het bouwt zich op. Opwarming had ik ook al aan gedacht. Ik heb allerlei verschillende opwarmingen al geprobeerd. 5 min hele lichaam warmdraaien, 10 min, 1min. Rek en strek oefeningen. De oefening 3 setjes opwarmen met heel licht gewicht. 3x6 reps opwarmen, 3x10 reps opwarmen, 1x20.

Mocht je een opwarm suggestie hebben, tell me en ik zal het proberen!

Heb het ook gehad. Heb gewoon 2 maanden niet meer gebankdrukt. Door triceps training & Dumbbell bench presses heb ik men bankdruk stabiel kunnen houden.
Ik ben bang dat ook ik hier heen moet. Maar zoals ik al aangaf is rust niet de oorzaak (denk ik), en ik wil graag de oorzaak weten van deze pijn. Als ik rust neem gaat 't weg, maar daarna bouwt de pijn zich weer op.

Ik maak morgen een afspraak met de huisarts. Maar zijn antwoord weet ik al. "Zwaar trainen is niet goed voor je en je moet rust nemen."
 
Ik heb precies hetzelfde en heb hier ook een post gestart.
Net wat je zegt rust doet niet veel en als ik weer zwaarder pak dan komt de pijn ook heviger terug en pak ik mijn borts niet optimaal.

Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik hier nou mee moet!

Frustrerend is het wel, helemaal als deze tak van sport een groot deel deel van mijn leven beinvloed!!!

Je bent niet de enige dus....
 
Heb ik ook soort van, pijn aan de spier.
 
Heb het ook, sindsdien geen BP meer gedaan enkel borst trainen met dumbelss en borstrainingen verdelen, niet incline-flat-decline in dezelfde training.
 
Fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Als ik verschillende bronnen ga lezen, krijg ik zo het idee dat de rotator cuff's achterlopen en dat deze getraind moeten worden. Ik ben er alleen niet helemaal zeker van omdat ik niet 100% thuis ben in de anatomie.

Why Train the Rotator Cuff?

Most of you have probably never heard of these muscles before, so it's likely you're wondering why you should bother training them. Here's why:

Strength: Let's put it this way: if you have the stabilizers of a Girl Scout, do you think you're going to be able to handle manly loads on your mass building exercises? Personally, I'd much rather be pressing a Buick than pushing boxes of cookies!

Weak external rotators of the humerus are limiting factors to development of internal rotator size and strength, as the body won't allow progress to continue in the presence of an imbalance which could lead to injury. We all know the pecs, lats, and delts have outstanding growth potential, but few recognize that this potential can't be fully realized unless the external rotators are up to par.

It's not uncommon to see an individual break through a bench, row, pull-up, or Olympic lift sticking point just by incorporating direct external rotator training. Likewise, a little attention to supraspinatus training can yield equally favorable results in overhead pressing and lateral raise strength.

Bron: http://www.tmuscle.com/free_online_...sionid=C89ED3CAC86FB6B1364BCF7E2A1B2C6B.hydra

Staan ook oefeningen bij, welke ik thuis ga doen (trainen in sportschool).
 
Ik heb het er zojuist met de huisarts over gehad. Was trouwens een best fijn gesprek. Hij pakte er boeken bij en we hebben het er echt uitgebreid over gehad.

Hij denkt dat het de Anterior Deltoid is
http://www.exrx.net/Muscles/DeltoidAnterior.html

Het probleem bij mij is, dat 't ooit geblesseerd is geweest. De reden van de blessure is waarschijnlijk dat deze spier te zwak was om het gewicht te kunnen verdragen (?). Ik heb wel (voldoende) rust genomen, maar 't is nog steeds te zwak om het gewicht te kunnen verdragen. Oftewel... oefeningen doen en zorgen dat die spier sterker wordt.

Zijn verhaal klopt in mijn ogen ook. Ik voel dat ik zwaarder kan bankdrukken omdat mijn borst spier niet erg zwaar belast wordt tijdens de oefening.

Voor jullie wellicht ook het proberen waard.

Oefeningen:
http://www.exrx.net/Articulations/Shoulder.html#anchor105322
 
Back
Naar boven