MuscleMeat

schouder kraakt bij trainen

Bezoekers in dit topic

username8

Novice
Lid geworden
24 mrt 2012
Berichten
21
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
66kg
als ik de shoulder press machine doe, kraakt mijn linkerschouder altijd bij het naar boven en beneden gaan. het doet geen pijn ofzo maar het maakt toch wel een raar geluid heel de tijd. kan ik dit verhelpen door op te warmen of te stretchen voor ik begin? zo ja hoe? :p
 
Je schouder zit vol met peesjes dus genoeg spul wat kan kraken, en zolang het geen pijn doet zou ik me er niet al te druk over maken, maar schouders opwarmen met dislocates of rotator cuff oefeningetjes kan nooit kwaad. Vóór presses doe ik het zelf in ieder geval altijd.
 
Ik had daar in het begin ook last van maar het is met de tijd verdwenen. Geen idee van hoe of wat. :P
 
Een vraag die mij al jaren bezighoudt en heb er nog nooit een zinnig antwoord op gekregen . Volgens mijn kinesist zit er tussen je pezen een soort van gelei-achtige massa die van plaats verschuift bij bepaalde bewegingen . Die verschuiving veroorzaakt dat geluid .
 
raar dat ik het enkel aan men linkerschouder heb
 
Dat zal onderstaande wel zijn, er van uit gaan dat wanneer het gewricht is opgewarmt het minder voorkomt. Je moet ook bedenken dat je schouder niet schaniert maar dat de kop als het ware in de kom glijdt, hierdoor is de schouder een heel instabiel en gevoelig gewricht.

Bursa subacromialis en bursa subdeltoidea
De bursa subacromialis en de bursa subdeltoidea zijn slijmbeursen in het schoudergewricht. De slijmbeursen zorgen dat het bewegen van de pezen en spieren over het bot wordt vergemakkelijkt. Op de onderstaande afbeelding is met nummer vijf bursa subdeltoidea en bursa subacromiale aangeduid. In de afbeelding is te zien dat de slijmbeurs ligt tussen het acromion en caput longum, m. biceps brachii
5. bursa subdeltoidea en bursa subacromiale

schouder.jpg
 
Het zou niks kunnen zijn, maar het zou ook het begin van iets slechts kunnen zijn. Ga naar een arts.
ik had dat geluid ook en met het lang trainen en opwarmen met lichte gewichten is dit weggegaan en is mijn schouder sterker dan ooit/ Maar dit is enkel specifiek voor mij; het kan voor iedereen anders zijn.
 
Toch denk ik dat het de uitvoering kan zijn.

Heb dat zelf ook maar dan met schuin bankdrukken en dan met name met dumbbells.
Altijd een knikje. Geen pijn maar wel een beetje een zeurend gevoel tussen de schouderkoppen.

Heb toen veel filmpjes bekeken en mezelf gefilmt om het te zien en heb daarna mijn onderarmen rechter gehouden en mijn ellebogen in een iets andere hoek gezet en het knikje is was gelijk weg + het zeurende gevoel.
Al kan je met een machine niet altijd een goede uitvoering doen.
 
Toch denk ik dat het de uitvoering kan zijn.

Heb dat zelf ook maar dan met schuin bankdrukken en dan met name met dumbbells.
Altijd een knikje. Geen pijn maar wel een beetje een zeurend gevoel tussen de schouderkoppen.

Heb toen veel filmpjes bekeken en mezelf gefilmt om het te zien en heb daarna mijn onderarmen rechter gehouden en mijn ellebogen in een iets andere hoek gezet en het knikje is was gelijk weg + het zeurende gevoel.
Al kan je met een machine niet altijd een goede uitvoering doen.
ooit een keer geleze dat machine's niet voor iedereen goed gebouwd zijn. je kan net iets te lang/breed weet ik veel, maar dat je de uitvoering net niet helemaal lekker voor je gewrichten doet. daarom raden de meeste ook vaak losse gewichten aan als ik het goed heb.
weet trouwens niet welke schouder machine je hebt, maar bij mij in de gym vind ik het een hele ongemakkelijke manier om presses te doen. heb je het ook met DB press/MP?
 
Heb het ook altijd al ik mn armen boven mn hoofd beweeg, is na een tijdje goed opwarmen weg. Denk dat het gewoon pezen zijn die over elkaar bewegen.
 
Heb het ook altijd al ik mn armen boven mn hoofd beweeg, is na een tijdje goed opwarmen weg. Denk dat het gewoon pezen zijn die over elkaar bewegen.

Toch als dat het zou zijn dan zou het waarschijnlijk betekenen dat iets ergens vast blijft zitten, en op een bepaald punt moet het wel mee komen en dan knakt het ergens achter weg. Iig zo is mijn gedachtegang, hoop nu eigenlijk op iemand die exact weet wat het is.;)
 
Back
Naar boven