MuscleMeat

Schouder oefening: Side Lateral Raise.

Bezoekers in dit topic

AKFIT

Cool Novice
Lid geworden
28 sep 2016
Berichten
130
Waardering
2
De oefeningen voor de schouders: Side Lateral Raise.
Is het beter om deze oefening staand uit te voeren of zittend tegen een leuning aan, en waarom juist ?
 
Maakt niet zoveel uit. Als je het staand uitvoert, kun je een iets grotere beweging maken. Dat heeft daarom mijn voorkeur.
 
Zittend tegen een leuning lijkt me niet de beste optie, dit zal de beweging van de schouderbladen beinvloeden.
 
Door het staand te doen, activeer je ook een deel van je core
 
Door hem zittend te doen tegen een leuning aan pak je hem wel veel meer, heb ik dan in iedergeval. Als ik hem staand doe heb ik meer de neiging om te bewegen met mijn lichaam om de laatste rep eruit te halen
 
Per arm met kabel is ook een goeie!
 
Door hem zittend te doen tegen een leuning aan pak je hem wel veel meer, heb ik dan in iedergeval. Als ik hem staand doe heb ik meer de neiging om te bewegen met mijn lichaam om de laatste rep eruit te halen

En dat is erg omdat?
 
Gewoon afwisselen
 
Maakt niet zoveel uit. Als je het staand uitvoert, kun je een iets grotere beweging maken. Dat heeft daarom mijn voorkeur.
Ik zie ook vaak dat als mensen die oefening doen: als ze de dumbells omhoog brengen dat ze dan bovenin (tot aan de schouders) even 1/2 seconde wachten. Dit is in principe niet nodig toch ? want als je met meerdere gewichten deze oefening wilt gaan doen en bovenin even 1/2 seconde wil wachten - lukt haast niet.
Dus gewoon rustig op en neer gaan lijkt me dan beter (zo heb je dan constant spanning) ?
 
Zoek eens op "peak contraction"
 
Ik vind hem per arm met een kabel goed.
Of gewoon lekker ouderwets veel te zwaar, alleen maar momentum, kreunend, zwetend, huilend.
Maar dat mag alleen als je dit gezicht maakt:

bs12.jpg
 
Back
Naar boven