Fitness Seller

Schouder ontwricht

Bezoekers in dit topic

Sielias

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
20
Waardering
0
Ik las op het forum een stuk over iemand die z'n schouder met trainen gedeeltelijk uit de kom heeft gehad en daarbij (zeer) snel is hersteld. Nou heb ik met een valpartij m'n rechterschouder er compleet weten uit te krijgen, met het lekkere detail dat 'kom' en 'bal v/d arm' langs elkaar heen zijn geschuurd waardoor het bot geschuurd was. Dit is nu zo'n 1,5 maand geleden gebeurt. Ik heb 3 weken in doek gelopen en nu weer alles langzaam aan het opbouwen. Ik moet zeggen dat het nog steeds niet goed is, vooral met oefeningen die je boven je macht moet doen. Heeft iemand ervaring met deze blessure en zo ja, hoe lang heeft het geduurd dat het helemaal weer top was?

Groeten, SteF
 
Hey kerel. Mogelijk dat je mijn verhaal ergen gelezen hebt. Ik heb ooit eens een dislocatie gehad met trainen. Ik was bezig met dumbbell drukken toen mijn schouder uit de kom schoot. Het gewicht lazerde naar omlaag, en daarna arm weer terug in de kom. Het deed verrot zeer. Ik heb een minuut of tien stil gezeten. Toen de dumbbells maar laten liggen, en naar een machine gaan. Daar heel licht chest presses zitten doen. Deed wel pijn, en was zeker niet echt fijn. Maar mijn idee is altijd dat stilstaan achteruitgang is. Dus houd de boel in beweging en doorbloed. Ik kon echt binnen een aantal dagen weer goed hard trainen, maar moest me wel extreem concentreren op die "foute" schouder. Want alles was redelijk opgerekt. Dus echt stabiel was die niet. En nu... niet meer aan de hand. :thumb:
 
Originally posted by Robin
Hey kerel. Mogelijk dat je mijn verhaal ergen gelezen hebt. Ik heb ooit eens een dislocatie gehad met trainen. Ik was bezig met dumbbell drukken toen mijn schouder uit de kom schoot. Het gewicht lazerde naar omlaag, en daarna arm weer terug in de kom. Het deed verrot zeer. Ik heb een minuut of tien stil gezeten. Toen de dumbbells maar laten liggen, en naar een machine gaan. Daar heel licht chest presses zitten doen. Deed wel pijn, en was zeker niet echt fijn. Maar mijn idee is altijd dat stilstaan achteruitgang is. Dus houd de boel in beweging en doorbloed. Ik kon echt binnen een aantal dagen weer goed hard trainen, maar moest me wel extreem concentreren op die "foute" schouder. Want alles was redelijk opgerekt. Dus echt stabiel was die niet. En nu... niet meer aan de hand. :thumb:

van hardcore gesproken!

volgende keer de dumbbells wel opruimen voor je naar de machine gaat :D

maar idd misschien wel de beste methode om in je trainingsritme te blijven
 
Bedankt voor de reacties! Dat verhaal met de dumbbells had ik idd gelezen. Maar dat blijven trainen was bij mij echt uitgesloten! Me arm lag er compleet uit en stak helemaal naar voren waarbij ik me bal van me bovenarm in me oksel voelde :( Mocht dan ook 3 weken echt helemaal niks doen, en dat kon ik ook echt niet! Daarna weer rustig aan begonnen met cardio en nu doe ik sinds 3 weken weer krachttraining. Vooral met bankdrukken met ik de achteruitgang en het krachtverlies van m'n schouder. Deze week moet ik nog terug naar het ziekenhuis voor een scan, om te kijken of het bot weer normaal is gegroeid. Hopelijk valt dus alles mee en zit ik snel weer op mijn oude niveau, en natuurlijk meer :)

Maar ik dacht dat er misschien iemand was die de arm ook zover uit de kom heeft gehad en hoe lang het duurde voordat dat weer normaal was.

SteF
 
Back
Naar boven