MuscleMeat

Schouder/Trapezius/Scapula pijn (Scoliose?)

Bezoekers in dit topic

Misschien wat laat, maar het begint niet bij je rug, je heupen staan al behoorlijk scheef. Waar je last van hebt is soms niet het probleem, je krijgt dan last van het compenseren van een probleem.

Je zou ook nog kunnen laten bekijken of je getordeerd staat.
 
Misschien wat laat, maar het begint niet bij je rug, je heupen staan al behoorlijk scheef. Waar je last van hebt is soms niet het probleem, je krijgt dan last van het compenseren van een probleem.

Je zou ook nog kunnen laten bekijken of je getordeerd staat.
Ben inmiddels naar een heel goed aangeschreven fysio geweest. Die gaf aan dat het leek alsof de linkerhelft van mijn lichaam groter was dan mijn rechterhelft. Dit kan genetisch zijn maar ook omdat je als klein kind (zonder dat je het wist) bijvoorbeeld je sleutelbeen gebroken had in de groei. Ook had ik lichte scoliose.

Zelf was ik bang dat als ik door zou trainen ik mijn sterkere helft nog sterker zou maken. Ik merk bijvoorbeeld bij pull-ups dat de linkerhelft van mijn lichaam eerder bij de bar is dan mijn rechterhelft. Ook zie ik dan de streep tussen mijn borstspieren haast diagonaal lopen. Links lijkt alles gewoon wat 'hoger' dan rechts..

De fysio gaf echter aan dat dit juist niet zo is, en dat ik vooral niet moet gaan proberen om 'krampachtig' te gaan compenseren (gedoe met schouder naar achter/onder, en alles geforceerd symmetrisch doen) maar JUIST assymetrisch doortrainen. Kan geen kwaad.

Zelf weet ik het nog niet..
 
Je staat zoals je staat, soms kunnen zooltjes of verhogingen helpen bij een betere houding en/of minder klachten.

Ik vroeg me dit af gezien je 30+ topic waarin je aangeeft last te hebben van allerlei kwaaltjes en ik in oudere posts ook een tegenkom.

Het unilaterale trainen waar ik het over heb is, denk ik, niet hetzelfde als het asymetrische bilaterale trainen waar je fysio het, denk ik, over had.

Mogelijk is hardlopen niet voor jou vanwege scheef zijn, mogelijk train je op een verkeerde manier. Onmogelijk om van een afstand te zeggen of om met zeer beperkte info naar te gissen.
 
Je staat zoals je staat, soms kunnen zooltjes of verhogingen helpen bij een betere houding en/of minder klachten.

Ik vroeg me dit af gezien je 30+ topic waarin je aangeeft last te hebben van allerlei kwaaltjes en ik in oudere posts ook een tegenkom.

Het unilaterale trainen waar ik het over heb is, denk ik, niet hetzelfde als het asymetrische bilaterale trainen waar je fysio het, denk ik, over had.

Mogelijk is hardlopen niet voor jou vanwege scheef zijn, mogelijk train je op een verkeerde manier. Onmogelijk om van een afstand te zeggen of om met zeer beperkte info naar te gissen.

Ik sta sowieso getordeerd/scheef. Mijn navel richt bijvoorbeeld haast op zo'n 1 uur (dus tot bijna 30graden naar rechts). Mijn linker schouderblad staat paar cm hoger dan rechts (en schouder en trap dus ook).
Als dit genetisch is, heb ik waarschijnlijk 'pijn' gekregen doordat ik met zware gewichten (bodybuilding) op een 'te' assymetrisch lijf ging trainen.
Als dit niet genetisch is, is dit waarschijnlijk ontstaan door fout trainen..

Maarja, causaliteit, altijd lastig. Maar is helaas wel nodig om te weten mocht je tot een goede oplossing willen komen.
 
Maarja, causaliteit, altijd lastig. Maar is helaas wel nodig om te weten mocht je tot een goede oplossing willen komen.
Niet overschatten ook hoor, alleen als het je kan helpen met wat je nu moet doen.
 
Back
Naar boven