XXL Nutrition

schouder

Bezoekers in dit topic

haegendoorn

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 nov 2007
Berichten
29
Waardering
0
goeiemorgen dbb's,

Ik heb woensdag de '300 workout' gedaan zie link

Gisteren was ik een en al spierpijn en stijf (vrij logisch na zo'n schema) en heb ik mn linkerschouder verrekt door een verkeerde beweging te maken. Ik voelde niet meteen wat, maar vannacht werd ik wakker van de pijn in mn schouder (ik heb er ook nog op gelegen) en verrek nu nog van de pijn. Ik probeerde wat schouderoefeningen (onbelast) maar krijg mn arm niet verder dan parallel aan de grond (in front raise movement), zijwaarts heb ik geen probleem, en de bent over side raise lukt ook wel. Ondanks de beperking en pijn bij de front raise, voelt het niet aan als de voorste schouderspier, want ik voel het achteraan in mn schouder pijn doen.

Rotator cuff lijkt het niet te zijn, want ik kan de meeste oefeningen wel doen.

Enig advies behalve rust?
Bij voorbaat dank en mvg

Alex
 
25 chins in één keer ?

Voor je schouder.
Rust ja, misschien inwrijven met soort ontstekingsremmende gel?
Als het niet overgaat : dokter.
 
Ik heb ook last van mijn schouder

Ben naar de dokter geweest, geïrriteerde pees zei hij

Hij zei blijf trainen maar niet te zwaar..... gaat wel over.........

heb er al maanden last van ofzo

Dokters zuigen
 
25 chins in één keer ?

Voor je schouder.
Rust ja, misschien inwrijven met soort ontstekingsremmende gel?
Als het niet overgaat : dokter.

Nou 25 keer haal ik niet in 1 keer, maar wel met rest/pause zoals aangegeven in de 300 workout.
Na 4 dagen is de pijn wat aan het zakken en lijkt het gewoon op een ontsteking. Niet zo speciaal dus, maar de pijn was wel idioot (zoals de workout)

Bedankt
 
Klinkt als een ontstoken pees, ik zou wel blijven trainen en bewegen maar wat minder zwaar en wat hoger in je herhalingen gaan zitten zodat je pezen wel goed doorbloed blijven en zo afvalstoffen kunnen blijven afvoeren. Veel water drinken en na het trainen 10 minuten cardio. Daarnaast zou je eventueel ibuprofen (hier moet je wel mee oppassen aangezien het naast een ontstekking remmende het ook verdovende werking heeft) kunnen nemen, extra anti oxidanten zoals bv vitamine c en e, bromelaine, zinc ,glucosamine, gels als tantum spiroflor of tijgerbalsem en NO producten. Wat je ook nog kunt doen is om de dag de ontstoken pees een minuutje lang te masseren dit bevordert de doorbloeding in de pees. Ik hoop dat je er wat aan hebt, dit is wat voor mij echt werkt. Ik heb er zelf ook vaak last gehad van ontstoken pezen en ik weet hoe vervelend het is. Succes!
 
En hoe gaat het met die workout ?
 
En hoe gaat het met die workout ?

Ik heb nu al sinds woensdag niks meer kunnen doen. Ik kon zondag mn linkerarm weer gestrekt boven mn hoofd houden, en vandaag lukt het net niet met rechts, maar dat is morgen wel weer goed...

Volgende keer iets minder extreem en wat meer opbouwen...
grtz

Topic mag dicht
 
Ja maar met de workout zelf?

Wat wil je er mee bereiken enzo ?
 
Back
Naar boven