XXL Nutrition

schouder

  • Topic starter Maus
  • Startdatum
  • Reacties 8
  • Weergaven 2K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

Maus

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
4
Waardering
0
Goeiedag allemaal!!

Al een hele tijd heb ik een krakent geluid in vooral mijn rechter schouder...bij bepaalde bewegingen. Ook links, maar geen pijn.
Afgelopen maandag is het mis gegaan tijdens het dippen.
Kreeg ineens vreselijk veel pijn.
Heb ondertussen diclofenac van mijn huisarts gekregen.
Het ziet er naar uit dat er iets met de pees is aan het schouderbot (aan het eind van het sleutelbeen) is gebeurd.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik wil er gewoon zo snel mogelijk van af, en er voor zorgen dat het niet nog een keer gebeurd.
Heb nu ook een week rust gekregen, maar het is nog wel pijnlijk, ondanks de pijnstillers.

Alvast bedankt.
 
Stom van je dat je door bent blijven trainen, nu duurt het alleen maar langer om te herstellen. Ik heb het zelf ook gehad en ik heb gemerkt dat het kwam door geforceerde herhalingen. Vanaf toen ben ik gestopt met forceren en sindsdien is de pijn/geknik verleden tijd.
 
rust..
je dokter verwacht dat er ook een peesontsteking bijzit vandaar ook diclofenac dat niet alleen pijnstillend is maar ook ontstekingsremmend.
geen oefeningen dus waar je je schouder mee belast.
duurt het te lang vraag dan of je naar een fysio mag. Die zal wellicht beter kunnen voelen wat er mis is aan je schouder.
Worf had in oude forum een mooie pagina over schouder gepost...
Die pagina kon ik zo snel niet vinden maar misschien vind je dit interessant
 
Bedankt jongens!!!

Ik heb in principe alleen last wanneer ik drukkende oefeningen doe.
Bankdrukken,millitary-press etc.
Is is misschien iets dat het herstel kan bevorderen?
Omega's slik ik al....visolie en lijnzaad.
 
hey maus, over die diclofenac die je van je huisarts hebt gekregen...

kheb vorig in januari me enkel gebroken, geopereerd enzo, en ook medicijnen gekregen toen. keertje morfine, damn dat is zwaar spul.. :p
daarna nog wat mee naar huis meegekregen combinatie van 50mg diclofenac pilletje en een gewone 500mg paracetamol pilletje. arts zei dat dat een pijnstiller was met de sterkte tussen normale paracetamol en morfine in...
dus als je wat sterkers nodig hebt... :D
 
Ben gisteren bij de fysio geweest, en die heeft mij kunnen vertellen dat het met mijn gewricht te maken heeft.
Instabiliteit.
Het bot maakt geen volledige draai in de kom, maar blijft op een bepaald punt draaien.
Dit is dus nu gaan irriteren!!
Zo zie je maar dat (huis)artsen het vaak niet bij het rechte eind hebben.
Bij toekomstige, soortgelijke klachten zal ik dus altijd aandringen op een bezoek bij de fysio!!
Is glucosamine een middel die ik kan gebruiken, om het hertsel te bevorderen.
Of is dat weggegooid geld???
 
ik vind dat niet weggegooid geld. kan zeker ondersteunende rol spelen.. vraag Kris er maar eens naar via een PM. www.glucosamine.com is de site van Kris. Robin zal het ongetwijfeld ook leveren, maar Kris zit een en al bovenop glucosamine. Maar waar je het haalt moet je zelf weten.
 
zelf vind ik schouders bij mij zelf ook altijd de spiergroup die het meest sensitive is voor pijnen en blessures, daarom extra goede warming op voor de schouder om zre goed los te maken en rustig aan beginnen en gelijk stoppen als je iets voelt wat niet goed is!!!
 
ja, helemaal mee eens.
Doe ik ook wel.
Terwijl schouders een spiergroep is die ik niet erg uitgebreid aanpak.
Omdat ik van mening ben dat je ze bij bijna iedere training al aanpakt.
 
Back
Naar boven