AndroidHealthClinic

Schouderblad gemold? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Tja, ben ff wat dom bezig geweest.
Voor kerst deed ik 2 dagen in een en heb getracht het maximale eruit te halen bij de chin- en dipoefeningen (assisted). Ik kwam tot 50 kg totaal gewicht, dat was rond 10 kg meer dan daarvoor bij beide oef. Bij de dipoefening was ik eigenlijk al te moe van de chinoefening en heb wat te veel geforceerd.

Daarna had ik flinke pijn in het schouderblad. Die verergerde toen ik thuis een alternatieve biceps curl deed met emmertjes water (ach, ons ben zuunig en je wilt niet voor 1 dag 11 euro betalen).

Afijn, ik ging in Duitsland zwemmen en zag iemand op torpedosnelheid door het water klieven met een vlinderslag. Dat vond ik machtig mooi om te zien, dus heb ik dat 2 baantjes gedaan.. Dat was al wat te veel, maar als je dan ook nog eens daarna gaat kijken of je 15 jaar na dato weer op je hoofd kunt staan is het wellicht overkill. Deed dat trouwens in de zogenaamde dwergenstand = je houdt je ellebogen omhoog en probeert je knieën daarop te rusten te leggen.. oei!

Ik heb letterlijk 3 nachten slecht geslapen van de pijn en kon 's ochtends bijna geen manier vinden om me fatsoenlijk op te richten en uit bed te komen.. slechts een massage hielp me even uit de nood (handig dat er 2 professionele masseurs waren en er ook een cursus was)

Ik was van plan volgende week toch gewoon de dipoefening te doen, maar wel met een veel lager gewicht..
Of zou ik de boel uitstellen? Ik heb vorig jaar ook al mijn schouder verdoet met 20 min te heftig roeien en daar echt maanden last mee gehad :(

Espi
 
rusten totdat het helemaal maar dan ook helemaal weg is !!
 
Shit, klinkt rot - ik haat het ook altijd als ik zoiets voorheb...
Vooral laten rusten tenzij héél lichte gewichten (en dan mag het vooral geen pijn doen!) anders zit je er eens zo lang mee.
Ik zat vorig jaar met een kwetsure in mn linkerschouder maar bleef er toch gewoon licht mee trainen - nou, het ging pas weg tot ik een week met mn schouder absoluut niets deed.
Alleszinds veel beterschap!!!
 
De vraag is nu: welke oefeningen kan ik nog doen van mijn bovenlijf?
Voor rug deed ik chin-up , cable row en good morning. Blijft volgens mij alleen good morning over.
Alle schouder oef vervallen natuurlijk, maar ook de shrug voor trapezius???
Voor borst deed ik bench press en flyes.. kan ik ook rustig vergeten nietwaar?
Triceps oefeningen bewerken schouders ook, dus die ook schrappen maar..
Biceps en pols kan nog wel denk ik: biceps curl en preacher curl evenals (reverse) wrist curl..
En de abs natuurlijk..

Zelfs benen wordt soms al lastig, bijv. dead lift en front squat..
Balen zeg!

Espi, die toch al kippenkracht in schouders had..
 
Nou, aangezien niemand antwoord geeft, vraag ik het wel aan de mensen op de sportschool of als ze er is, aan de fysiotherapeute die daar haar patiënten begeleidt.

Ik ben aangeraden naar de peut te gaan voor ik verder ga met trainen, maar heb daar uiteraard eerst een dokterverwijzing voor nodig als ik behandeld wil worden.. Kan ik mooi doen als ik ook om een nieuwe T4 bepaling wil vragen.

Het doet nog steeds behoorlijk veel pijn zodra ik mijn schouderblad beweeg (heet blijkbaar de rotator cuff in het Engels danwel infraspinatus in het Latijn).

Espi
 
rotator cuff en infraspinatus zijn 2 verschillende dingen.
rotator cuff is een groep spieren, infraspinatus is 1 spier die voor exorotatie van de bovenarm zorgt.

je kan idd geen borst, rug en schouders trainen ermee aangezien die oefeningen allemaal het schouderblad nodig hebben om uitgevoerd te worden.

benen (squats/legpress/legcurl/legextensions) en armen (triceps oefeningen opletten dat je am langs je lichaam blijft hangen ipv bijv liggende triceps oefeningen) kunnen wel.

Good luck!
 
OK, ik merk dat mijn nek ook zeer doet van dat op het hoofd staan. Gisteren ben ik o.a. door de ijzel niet geweest, toen had ik rug, schouders en triceps moeten doen..
Vandaag gluteus, abs en kuiten gedaan. Zelfs bij de ab machine had ik er nog een beetje last van.. moest namelijk afduwen met andere hand om voorover te komen.. (heeft contra gewicht van 35-55 kg).
Ben nu ook veel vermoeider dan een paar weken terug toen ik blaakte van de energie.. komt door gebrek aan cardio in tussentijd, daar word ik hyper van.
Afijn, de dokter zegt rust of heel licht trainen, fysio zegt heel even wachten en dan licht beginnen. Dus volgende week. Vrijdag eerste keer weer aan de slag: dan borst biceps pols dus borst valt even af tot volgende week ...

Balen hoor dat je zo sterk bent (relatief dan) in de benen en dan nu het ook langzamerhand zonder pijn ging boven dat je gaat vergeten dat je daar een lamme pop bent ahw. en meer gaat doen dan je kunt :( .

Afijn.. kan wel de standing gluteus dus met 1 been op 65 kg .. is dat wat, gebruikt iemand zo'n apparaat?

Espi
 
oke is ook het beste he..

ff rustig aan doen..

ook al wil je liever anders en denk je het wel te kunnen..
 
dat blijkt.. gisteren alleen zwaar abs gedaan met abs machine.. en nu alweer flink pijn.. :(
 
volgende week ga ik weer beginnen. Heb een van de assistenten daar geraadpleegd , die ook een massage-diploma heeft. Hij ried me aan superlichte oefeningen te doen om de doorbloeding te verbeteren. Zoiets als 3 sets met 30 hh... ik wil zo snel mogelijk van die kwaal af en heb in het verleden al te vaak blessures aan de schouder (en eig. ook nek nu) gehad.. dus ga ik maar braaf doen wat hij zegt. Misschien ook beter om met RSI maar geen laag aantal hh te doen, hoe leuk ik het ook vind...het gaat nl. steeds mis omdat ik te fanatiek ben... :(

Zie ook volgende vraag...

Espi
 
soms vraag ik me wel eens af of het zin heeft jou vragen te beantwoorden.
 
Hoezo.. omdat ik mijn eigen conclusies trek?

Ik vraag gewoon meerdere mensen naar hun mening en de raad die het dichtst overeenkomt met wat ik denk dat verstandig is, volg ik op.
Het enig prob is, dat de laatste persoon, die ik spreek , vaak de verstandigste adviezen lijkt te geven.. vandaar dat ik altijd zo weifel. Uiteindelijk kies ik voor de raad van mensen die het meest verstand van zaken zouden moeten hebben wegens lange ervaring met dat soort dingen. Zoals de sport-fysiotherapeute bijvoorbeeld op onze sportschool.

Maar voluit trainen is uit den boze lijkt me.. helemaal stoppen ook. Dus ff rustig aan doen en zachtjes aan beginnen is goed.
Bedankt trouwens voor de tip dat ik triceps wel kon doen, ik dacht dat de blessure begonnen is toen ik te zwaar dipte omdat ik me al zo had ingespannen bij het chinnen, maar dippen is ws niet echt een isolatie-oefening voor de triceps.. , toch???
De stiff-legged DL en front squat gingen zaterdag ook wel goed, heb ik alleen gewone spierpijn van.
Vanmiddag dus maar even kijken hoe de rug, schouders en triceps oefeningen gaan met veel hh..

Espi, die niet weer 3 maanden met een pijnlijke schouder wil rondlopen..
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto
Uiteindelijk kies ik voor de raad van mensen die het meest verstand van zaken zouden moeten hebben wegens lange ervaring met dat soort dingen. Zoals de sport-fysiotherapeute bijvoorbeeld op onze sportschool.

wat wil je hiermee zeggen?
 
Back
Naar boven