XXL Nutrition

Schouderblessure - MRI Scan uitslag tips?

Bezoekers in dit topic

djuuls

Cool Novice
Lid geworden
14 nov 2017
Berichten
185
Waardering
184
Lengte
1m97
Massa
100kg
Vetpercentage
18%
Geachte lezer,

Voorgeschiedenis schouder ;
Tijdens skiën vakantie gevallen in 2018 , waardoor mijn schouder uit de kom vloog en gelukkig er zelf weer terug in ging. Na rust geen klachten. Maar na verloop van tijd het sporten weer opgepakt last van luxaties in de schouder geen volledige schouders meer uit de kom maar een klikkend gevoel. Uiteindelijk geopereerd aan de schouder omdat het kapsel was opgerekt en een deel van het labrum gescheurd was. Deze hebben ze vast gemaakt met bio-ankers en het kapsel weer strak getrokken en het overtollige kapsel verwijderd. Revalidatie duurde ongeveer een jaar. Daarna twee jaar kunnen sporten zonder last tot nu.

Ik ben op zoek naar enige advies over het volgende.

Ik heb al enige tijd last van mijn schouder, ik sportte 5 dagen in de week onder coaching van wovano dit ging allemaal prima totdat ik onder werk tijdens het duwen van een object een steek door mijn schouder kreeg. Eerst dacht ik niks aan de hand kan gebeuren. Ik ging verder met mijn werkzaamheden en het gebeurde een tweede keer. Ik dacht raar maar prima ik ging weer verder en toen een 3e keer. Toen dacht ik bij mezelf nu kappen want dit is niet goed. De steek deed geen pijn. Ik kon voorderest alles. Ik ben daarna opgehouden met mijn werkzaamheden en de volgende dag was ik ziek. Ik kon mijn arm niet meer bewegen enkel op de borst bewaren. Ik ben toen gelijk naar een manueel therapeut gegaan die heeft doormiddel van dry needling de schouder weer losgemaakt en kon ik weer de gehele schouder bewegen.

Ik bleef vervolgens wel veel pijn houden in de schouder, maar de fysiotherapeut vertelde mij er is niks aan de hand je kan gewoon sporten. Dit advies gevolgd maar het bleef maar pijn doen. Uiteindelijk besloten om te stoppen met het trainen van het bovenlichaam door de pijn en mijn huisarts opgezocht. Die zei 2 weekjes niks doen dan weer kijken. Dit advies gevolgd maar de pijn bleef.

Doorverwijzing gekregen van de huisarts naar het ziekenhuis waar de volgende correspondenties zijn gemaakt en uitslagen hieronder;

De voorgeschiedenis is u bekend, status na scopische stabilisatie met goed resultaat.

Anamnese:
Enige tijd geleden maakte hij een periode door van pijn zonder aanleiding, waarbij hij ook ziek was en koorts had met daarbij een beperkte rotatie. Inmiddels is de rotatie verbeterd, maar de pijn blijft.

Lichamelijk onderzoek:
Normale bewegelijkheid, stabiele schouder, drukpijn voorste kapsel, geen roodheid of zwelling.

Conclusie:
Pijn eci linkerschouder, cave doorgemaakte infectie, mogelijk steriele bursitis.

Beleid:
MRI werd afgesproken.

UITSLAG RÖNTGENFOTO

Ter vergelijking onderzoek 02-12-2019. Normale stand. Normale glenohumerale relatie. Normaal AC-gewricht. Normale weke delen. Geen structurele afwijkingen.

UITSLAG MRI SCAN

Standaard MRI linker schouder. Ter vergelijking MRI schouder artrose links tot 13-02-2020. Hierna scopie gehad met refixatie van het labrum.

Geen gewrichtseffusie. Normale signaalintensiteit van het beenmerg.
Intacte lange bicepspees gelokaliseerd in de bicipitale groeve. Normaal intra-articulair verloop.
Intacte subscapularispees, supraspinatuspees en infraspinatuspees, geen ruptuur of kenmerken van tendinopathie. Normale rotatorcuff musculatuur, geen musculair oedeem of atrofie.
Niet versmald acromioclaviculair gewricht met subchondrale cyste distale acromion, nieuw.
Geen osteofyten. Spoortje vocht in de bursa subacromiale subdeltoidea, onvoldoende argumenten voor een bursitis.
Postoperatieve status na fixatie van het labrum. Normale positie en signaalintensiteit van het labrum.
Geen aanwijzingen voor een recidief SLAP laesie. Geen kenmerken van chondropathie.
Geen oedeem ter hoogte van de axillaire recessus of in het rotatorcuff interval.

Conclusie: - Status na labrum fixatie. Geen aanwijzing voor complicaties. - Geen bursitis of gewrichtseffusie - Subchondrale cyste distale acromion uiteinde in het acromioclaviculaire gewricht, mogelijk in het kader van lichte degeneratie. Nieuw. Te correleren met kliniek.

Ik moet over enkele dagen weer naar mijn chirurg om de uitslag te bespreken. Maar in de tussentijd ben ik al aan het nadenken wat zijn de mogelijkheden, wat kan ik zelf doen? Iemand enige tips of ervaringen met hetzelfde probleem.
 
Back
Naar boven