Fitness Seller

Schouderblessure / schouderblad

Bezoekers in dit topic

Ano_80_1

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
16.337
Waardering
1.338
Sinds woensdag heb ik last van m'n schouder, lijkt wel de spier te zijn die op m'n schouderblad zit - ik kan het niet echt duiden...
Sinds vandaag teveel pijn met deadliften en BOR's, waardoor ik m'n training heb gestaakt.

Vraag 1: Welke bewegingen kan ik maken om te kunnen duiden welke spier het is waar ik last van heb? (Ik neem voor het gemak aan dat het een spier is)

Vraag 2: Afgezien van rust, zijn er nog adviezen te geven om dit te herstellen. Training doe ik komende dinsdag pas weer - ik weet niet of m'n coolpack die in de vriezer ligt beter is om te gebruiken dan bijv. Tijgerbalsem.

Wie kan hier iets zinnings over zeggen / mij helpen?
 
Nee, die heb ik al eens overbelast gehad... :(
De pijn die ik nu heb zit lager op m'n rug, maar wel duidelijk bij m'n schouderblad.
 
Net onder m'n schouderblad (die steekt uit wanneer ik m'n elleboog naar achteren doe)...

Verder zal ik doen wat The Rock zegt: blijven bewegen - maar dan wel even zonder gewichten (zo hoog zit ik niet in de gewichten, dus beter niks dan verder overbelasten).

Koelen / warm houden?
 
Koelen kan altijd om de pijn te beperken. Maar doe het zeker met mate. Volgens mij is koelen alleen echt nuttig in de eerste 48 uur na de blessure.
 
Ik ga niet koelen, duidelijk.
En ook geen push-ups dit weekend, kan alleen maar verkeerd uitpakken... Hopelijk heb ik nog even tijd om kort in de sauna te zitten, vindt zo'n spier vast wel leuk ;)
(ik zit dit weekend noodgedwongen een nachtje in een hotel: met sauna!)
 
rhomboids?

Voelt aan als een stekende pijn, vooral bij draaien etc.
 
rhomboids?

Voelt aan als een stekende pijn, vooral bij draaien etc.
Even googlen... Dat zou 'm wel kunnen zijn ja - nu ik de plaatjes zie en wat aan het voelen ben (voor zover dat lukt op m'n eigen rug) merk ik wel dat het meer tussen m'n schouderbladen in zit dan onder m'n schouderblad.
Volgens mij heb je gelijk - dank voor de hulp!

Nou alleen nog zorgen dat het weer over gaat...
 
Zo te merken was ik te vroeg met karma geven, aangezien je het nu dubbel en dwars hebt verdiend!
Tijd om ergens een tennisbal vandaan te halen ;)

Zelf heb ik 2 tennisballen in een sok gedaan, waar ik vervolgens over heen rol.

Super oefening en erg rlxd, rug voelt daarna vele malen beter aan. Doe het vrijwel altijd de dag na het deadliften.
 
Zelf heb ik 2 tennisballen in een sok gedaan, waar ik vervolgens over heen rol.

Super oefening en erg rlxd, rug voelt daarna vele malen beter aan. Doe het vrijwel altijd de dag na het deadliften.
Eerst maar eens 1 tennisbal vinden, dan pas een 2e gaan zoeken ;)

Rekte me net uit: au! Pijn zat nu weer lager...
 
1 tennisbal is een stuk pijnlijker dan 2, gezien je over een kleiner object rolt.

Waarom koop je niet gewoon 2 tennisballen? Kosten geen drol.

Of ga naar de tennisclub bij jou in de buurt, daar liggen ze gewoon in de perkjes rond om het veld.
 
Waarom koop je niet gewoon 2 tennisballen? Kosten geen drol.

Of ga naar de tennisclub bij jou in de buurt, daar liggen ze gewoon in de perkjes rond om het veld.

Het kopen / vinden van tennisballen is ook geen punt hoor, begrijp me niet verkeerd. Het is alleen dat ik ze op dit moment gewoon niet heb... ;)
 
Rotator cuff oefeningen toevoegen in je trainingsschema. Mogen niet ontbreken.
 
Rotator cuff oefeningen toevoegen in je trainingsschema. Mogen niet ontbreken.
Ik zal Ezravdb eens een schop geven, dankzij hem zit ik aan de 5x5 (zonder rotator cuff oefeningen)...

Zou je een linkje naar de oefening kunnen gooien? Ik google net, maar krijg niet echt duidelijkheid welke je bedoelt...
 
Briljant! 1000x dank.

Karma voor jou - weet niet of je er gek op bent...
 
Back
Naar boven