MuscleMeat

schouderblessure wat nu?

Bezoekers in dit topic

muscules

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
1 apr 2004
Berichten
15
Waardering
0
Beste spierbundels,

Gister heb ik mij schouders getraind en het ging aardig lekker dus ik denk nou dat kan wel wat zwaarder... en zwaarder...Ik heb de front raise en side raise iets te fanatiek gepakt denk ik, nu zit ik dus met pijn in rechterschouder wanneer ik mn schouder optil doet. Morgen zou ik eigenlijk mijn rug + biceps moeten doen en vrijdag mijn borst. Borst gaat al niet zo heel goed en als ik hem nou weer niet kan doen zou wel een beetje jammer zijn.

Wat denken jullie? Zal ik maar beter rust houden tot het over is of kan ik wel lichtjes trainen? Misschien wel rug en biceps trainen maar geen borst?
 
Ik weet niet hoeveel last je hebt van je schouder, maar ik zal er voorzichtig mee zijn. En ff kijken hoe het gaat het trainen morgen..

succes ermee

:wave:
 
Is de pijn tijdens de training ontstaan?? of later??

Bij bijna alle kleine blessures gewoon lichtjes doorbloeden dmv lichte training. Ga gewoon trainen en kijk wat je doen kunt, niks forceren. Bij pijn in je schouder kun je prima nog benen trainen bv.
 
De pijn is tijdens het trainen ontstaan ja, tijdens de front raise dacht ik.
Ik kan inderdaad wel m'n benen trainen maar die heb ik al getraind maandag en ik train elke spiergroep 1 keer in de week. Ik ga het gewoon proberen morgen met rug en biceps denk ik zodra ik pijn voel dan stop ik en ga ik onderrug en buik trainen.
 
Ik zou effe een weekje heel licht trainen en daarna kijken wat je aankan.
Als je licht traint blijft zoiezo je massa en geneest sneller doordat het goed doorbloed word.
 
wat is licht trainen? ik moet bijvoorbeeld vrijdag gaan bankdrukken en mn top is 2 reps met 100 kg. normaal doe ik setjes van 8 reps met 80/85 kg. wat is nu dan ''licht'' en een goed gewicht om mee te trainen?
 
kilootje of 20 denk.
 
hmmzz... dat is denk wel erg licht :D
 
ik zou geen risico nemen en een rust weekje pakken. en als je er dan geen last meer van hebt weeg gewoon gaan trainen. je kan maar beter geen risico's nemen
het laatste wat je wilt is een schouderblessure :(
 
Licht trainen om zowiezo je spieren iets gedaan te laten hebben.. Kijken hoe het op lange termijn gaat..

Muscules..welke sportschool train je..?
 
muscules zei:
... Borst gaat al niet zo heel goed en als ik hem nou weer niet kan doen zou wel een beetje jammer zijn.

muscules zei:
wat is licht trainen? ik moet bijvoorbeeld vrijdag gaan bankdrukken en mn top is 2 reps met 100 kg. normaal doe ik setjes van 8 reps met 80/85 kg. wat is nu dan ''licht'' en een goed gewicht om mee te trainen?

wat ben jij een bitch!
:D

borst gaat niet heel goed en toch 8 reps van 80, verdomme, ik zit nog niet eens aan de 75. En dat met veel trainen, genen-van-je-pa is een bitch!
 
muscules zei:
hmmzz... dat is denk wel erg licht :D

Zo licht mogelijk, want je wilt niet nog meer slopen dan je al hebt,
maar je wilt wel dat het doorbloed zodat het sneller geneest.
Wat is een weekje op een mensen leven ?
Ik heb mijn lesje wel geleerd, met je lichaam, veiligheid boven alles,
geen zin in nog een schouder operatie weet je hoe k*t dat is.
 
ja inderdaad jullie hebben gelijk... Ik ga wel trainen morgen maar heel licht... ik heb al een extra rustdag in mn pakket genomen dus heb vandaag(donderdag) ook niet getraind, maar dan voel ik me gelijk echt k*t. Jullie zullen dat ongetwijfeld ook hebben...:)
 
Jay Impol zei:
Zo licht mogelijk, want je wilt niet nog meer slopen dan je al hebt,
maar je wilt wel dat het doorbloed zodat het sneller geneest.
Wat is een weekje op een mensen leven ?
Ik heb mijn lesje wel geleerd, met je lichaam, veiligheid boven alles,
geen zin in nog een schouder operatie weet je hoe k*t dat is.

Kijk naar het verhaal van Jay Impol hij is al aan zijn schouder geopereerd en kan voorlopig nog niet trainen.
Je moet ook oppassen met side raises en front raises dat je niet teveel gewicht gebruikt met trainen, is namelijk bij die oefening helemaal niet belangrijk, een goede uitvoering met een lichte dumbbell is genoeg.
Overbelasting is de oorzaak van dit soort blessures.
Groet:
Willem 2
 
Ik heb inderdaad iets boven mn macht getraind denk ik. Als ik de side raises en front raises met licht gewicht doe, moet ik de oefening dan wel langzamer uitvoeren?
 
Ja dat kan je doen maar ik zou eerst maar mijn schouder laten herstellen.
Veel succes
groet:
Willem 2
 
Back
Naar boven