Fitness Seller

Schouderblessure (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KevinVS

Novice
Lid geworden
4 mrt 2016
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
70kg
Goede avond allemaal!

Ik heb twee jaar geleden een blessure aan mijn schouder opgelopen tijdens het turnen, ik ben al bij velen verschillende fysio's geweest en die wisten mij het antwoord maar niet te geven. Ik ben op een gegeven moment naar het ziekenhuis doorgestuurd door mijn huisarts om foto's te maken hier kwam ook niks uit. Vervolgens heb ik een MRI scan laten maken en daaruit bleek dat ik anderhalf jaar lang een verkeerde diagnose heb gekregen en daardoor mis ik nu een 2 a 3 mm pees in mijn schouder, buiten dat zijn alle 4 de spieren die over mijn schouder liggen overbelast. Mijn orthopeed kon mij echter niet vertellen wat ik nou moest doen om dit probleem op te lossen dit was een half jaar geleden.

Ik ben op een gegeven moment allerlei schouder oefeningen gaan doen in de sportschool die ik van een fysio heb gekregen maar ook dit lijkt maar niet te helpen.

Nu had ik laatst dus verkeerd geslapen en heb ik daar meteen zeker 2 maanden last van, dan is het probleem weer weg en gisteren ben ik bij feyenoord geweest en tijdens het juichen sprong er iemand op mijn schouder waardoor ik nu dus amper mijn arm kan bewegen omdat het ontzettend veel pijn doet.

Mijn vraag is dus eigenlijk, heeft iemand hier ook ervaring mee? of weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Vriendelijke groet,

Kevin

PS: het is best frustrerend want ik wil gewoon keihard kunnen trainen maar door dit telkens terugkomende probleem kan ik dit dus niet doen.
 
Hallo kevin,

Ten eerste wil ik zeggen dat het heel vervelend is dat je zo'n last van je schouder hebt! Toevallig heb ik een artikel geschreven over schouderblessures en wellicht heb je hier iets aan. Ik wil alleen wel even erbij zeggen dat je dit pas moet gaan proberen op een moment dat je schouder weer iets beter aanvoelt. Dus ik zal de schouder eerst even flink rust gunnen en dan misschien een poging wagen!

Hier is de link van mijn artikel: [Link niet meer beschikbaar]

Groet,

Bjorn Huegen
 
Hallo kevin,

Ten eerste wil ik zeggen dat het heel vervelend is dat je zo'n last van je schouder hebt! Toevallig heb ik een artikel geschreven over schouderblessures en wellicht heb je hier iets aan. Ik wil alleen wel even erbij zeggen dat je dit pas moet gaan proberen op een moment dat je schouder weer iets beter aanvoelt. Dus ik zal de schouder eerst even flink rust gunnen en dan misschien een poging wagen!

Hier is de link van mijn artikel: [Link niet meer beschikbaar]

Groet,

Bjorn Huegen

'Schouderblessures voorkomen met slechts 2 oefeningen'. Een clickbait titel met veelbelovende informatie, geschreven door iemand zonder medische kennis of achtergrond.

Blessurepreventie is zeer individueel en specifiek. Onderzoeken en opsporen van zwakke punten in een individueel lichaam en specifieke richtlijnen geven voor verbetering. Wat voor de ene persoon een belangrijk werkpunt is, kan voor de andere persoon geen probleem geven. Je geeft gewoon 2 random schouder oefeningen die voor jou persoonlijk hebben geholpen. Zet er dan ook bij dat het een persoonlijke ervaring is, in plaats van te doen alsof deze 2 dingen alle schouderblessures zullen voorkomen.

Staan bovendien een paar spel- en schrijffouten in.
 
Gymz

Bedankt voor je reactie en het opmerken van de spel- en schrijffouten, daar ga ik gelijk naar kijken! Het klopt dat ik geen medische kennis of achtergrond heb, maar ik weet wel dat veel mensen slechte schoudermobiliteit hebben. Dit kan tot blessures leiden. Deze oefeningen zouden daarbij moeten helpen. Dit hebben ze zeker bij mij gedaan!
Daarnaast heb ik nooit gezegd dat dit DE oplossing is. Ik heb enkel gezegd dat kevin misschien een poging kan wagen als het hem wat lijkt.
En nog even over de titel. Jij noemt het clickbait, maar een titel moet toch mensen aantrekken het artikel te lezen? Als ik mijn titel verander in 'Wellicht kun jij je schouderblessures voorkomen met slechts 2 oefeningen' denk ik dat bijna niemand het artikel nog zou lezen. Toch sta ik altijd open voor advies. Dus mocht jij nog een goede titel bedenken, deel hem vooral met mij!

Groet,

Bjorn
 
Back
Naar boven